trim till 740 tic

TimmyA
23 oktober 2007 · 119 Inlägg

var kan hitta trim till 740 tic? och måste man bygga eget turbogrenrör för toppmontering eller finns det att köpa?isf var? tacksam för svar

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Freppazz
23 oktober 2007 · 146 Inlägg

ford-escort skrev:
var kan hitta trim till 740 tic? och måste man bygga eget turbogrenrör för toppmontering eller finns det att köpa?isf var? tacksam för svar

Kollat http://www.kgtrimning.com/ ?

BMW 2002 (1975)
TimmyA
23 oktober 2007 · 119 Inlägg

japp det har jag:P men har inte hittat var/om man kan köpa grenrör för toppmontering av turbo...

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Marlboroman
24 oktober 2007 · 8 234 Inlägg

Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

Marlboroman skrev:
Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?

okej =/ ska sikta på ca 300-350 hk..

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Volvo Knugen The one and only
24 oktober 2007 · 1 091 Inlägg

ford-escort skrev:

Marlboroman skrev:
Grenrör för toppmontering får man bygga själv, alt. ha en jäkla tur och hitta nåt som är till salu.

Trim till 740 finns massvis, beror på mer exakt vad du är ute efter? Och va det för kosta?

okej =/ ska sikta på ca 300-350 hk..

vad handlar det om för motor?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

b230ET

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Saab_Emil Bilmekaniker
24 oktober 2007 · 199 Inlägg

Kommer bli dyrt om du ska upp i 300-350hk  roll

jonas 740
24 oktober 2007 · 429 Inlägg

ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

joo jag vet hmm men får bli ett rullande projekt smile




jonas 740 skrev:

ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.

okej.. måste man inte borra eller någe då?

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
jonas 740
24 oktober 2007 · 429 Inlägg

ford-escort skrev:
joo jag vet hmm men får bli ett rullande projekt smile




jonas 740 skrev:

ford-escort skrev:
b230ET

Några 300-350hk kommer du aldrig få ut ur B230ET..
Skaffa en B230FT från -90 och uppåt eller om du köpter de stakarna med kolvarna och sätter de i ditt ET block.

okej.. måste man inte borra eller någe då?

Nej, det skilljer så lite på volvos kolvar så det behövs inte.

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

okej. men dessa kolvar och stakar vad gör dom? vet inte hur jag ska förklara de. varför ska jag köpa dom?

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
jonas 740
24 oktober 2007 · 429 Inlägg

Kolvarna måste du också ha som det inte är samma kolvbult sen är FT kolvarna mer urgropta än ET = lägre kompresionsförhållande.
En bild säger mer än 1000 ord (lånad bild) Fast den smala är en gammal B230F stake men har för mig att B230ET hade samma
http://i163.photobucket.com/albums/t295/Wocke_740/FkvsF.jpghttp://i163.photobucket.com/albums/t295/Wocke_740/FkvsF.jpg

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Sharky
24 oktober 2007 · 10 287 Inlägg

Byt block så slipper du jävlas med andra kolvar och stakar.

/Göran

ford-escort skrev:
okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
TimmyA
24 oktober 2007 · 119 Inlägg

okej smile tack för svaren smile ska kolla vidare lite o se vad min kusse kan få fram smile

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
Tomas_H
24 oktober 2007 · 486 Inlägg

ford-escort skrev:
okej tack smile var kan man hitta FT kolvar? har sökt på google men inte hittat någe :S

Kg-trimning har någon nämnt.
Den lokala volvo handlaren
Sten parner motor

Grenrör kan lgspeed göra tror jag. Men du kan lika gärna köra med ett 940 turbogrenrör istället om du ska ha ca 300-350hk. Det funkar bra till den effekten.

www.kgtrimning.com
www.stenparnermotor.se
www.lgspeed.se

Som Sharky skriver e det enklare att byta motorblock för att få en stabilare botten.
Skaffa gärna en lite nyare som har oljekyla kolvar. Tror det kom runt -92.


// Tomas

Senast redigerat av Tomas_H (24 oktober 2007)

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Volvo 760 (1987)
TobbeTT
24 oktober 2007 · 948 Inlägg

som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

TimmyA
25 oktober 2007 · 119 Inlägg

TobbeTT skrev:
som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

okej men hur är passformen? måste man inte modda för att få i blocket i motorrummet?

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
TobbeTT
25 oktober 2007 · 948 Inlägg

ford-escort skrev:

TobbeTT skrev:
som sagt byt blocket till ett b230FT/FK från 94 och framåt

okej men hur är passformen? måste man inte modda för att få i blocket i motorrummet?

nej det passar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang