Någon som är kristen?

Gote
28 oktober 2007 · 22 Inlägg

undrar om de finns några kristna personer här på garaget..?

Nån som har ett garage norr om sthlm att hyra ut?
Killr0y_swe - De är jag de.
28 oktober 2007 · 354 Inlägg

klart de finns

Nödvändig tråd?

Senast redigerat av Killr0y_swe (28 oktober 2007)

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1
Honken_ Klyphuggare
28 oktober 2007 · 328 Inlägg

jag har hört att man måste gå ur svenska kyrkan för att inte va kristen så om det är på det viset så är jag kristen

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
HOLLELLE
28 oktober 2007 · 409 Inlägg

nej här får bara muslimer vistas!

Maizer
28 oktober 2007 ·

Honken_ skrev:
jag har hört att man måste gå ur svenska kyrkan för att inte va kristen så om det är på det viset så är jag kristen

Du kanske borde analysera det du hör lite mer noggrannt.

BMW635_Robban
28 oktober 2007 · 1 277 Inlägg

Söker du kompisar eller gillar du inte kristna?

FireTraXX DFFL
28 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

Nej, är medlem i svenska kyrkan men är inte troende på något sätt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Honken_ Klyphuggare
28 oktober 2007 · 328 Inlägg

Maizer skrev:

Honken_ skrev:
jag har hört att man måste gå ur svenska kyrkan för att inte va kristen så om det är på det viset så är jag kristen

Du kanske borde analysera det du hör lite mer noggrannt.

nej tänker jag inte göra därav jag skrev: har hört

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Xtravagant 1337
28 oktober 2007 · 1 343 Inlägg

fan va onödig tråd!

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
richardoo290 VOLVO for life..
28 oktober 2007 · 2 113 Inlägg

skön tråd, .. tror inte det finns så många kristna här. däremot tror nog många på att "något måste finnas däruppe"

sj är jag med i svenska kyrkan, skall gå ur .. men när man väl ska fixa de så tänker man:
alltid... nee.. ja gör de inte nu, kan ta det senare .. om ja skulle bli påkörd av en buss påväg till jobbet idag så skulle de ju inte se snyggt ut i guds ögon om ja hoppat av kyrkan.. tongue

icke troende...  men ibland om nått riktigt allvarligt står på spel så kan de hända att man tänker en tyst bön,  fast troende.. ne..

svårt att förklara men så ligger det till.

BBR
29 oktober 2007 · 348 Inlägg

Det finns en hel del "kristna" som tycker om bilar, precis som det finns i alla andra religioner, dom är folk dom också.

Här t.ex. finns en kristen motorklubb: http://www.attitudemotorclub.com/default.php

Anledning är att jag kom ihåg den är den, var att den fanns på den numera borttagna länksidan på garaget (En sak jag saknar här på garaget).

Förövrigt är jag som många andra, bara medlem i Svenska Kyrkan, men inte troende direkt.

CarCass CarCass
29 oktober 2007 · 627 Inlägg

ÄR inte ett dugg troende. Medlem i kyrkan bara för att det är så jäkla krångligt att gå ur. tydligen måste man besöka kyrkan eller nåt =/ dit vill man ju inte, möjligtvis för bränning eller nåt. (lite ironi där)

Join the Evolution
BMW635_Robban
29 oktober 2007 · 1 277 Inlägg

CarCass skrev:
ÄR inte ett dugg troende. Medlem i kyrkan bara för att det är så jäkla krångligt att gå ur. tydligen måste man besöka kyrkan eller nåt =/ dit vill man ju inte, möjligtvis för bränning eller nåt. (lite ironi där)

Det är svinlätt att gå ur. Jag har gjort det.
Tycker du ska kosta på dig att dra dit och fylla i blanketten "utträde ur kyrkan"...du tjänar minst 2000kr om året på det smile

Merclone Leg. Spådam
29 oktober 2007 · 816 Inlägg

CarCass skrev:
ÄR inte ett dugg troende. Medlem i kyrkan bara för att det är så jäkla krångligt att gå ur. tydligen måste man besöka kyrkan eller nåt =/ dit vill man ju inte, möjligtvis för bränning eller nåt. (lite ironi där)

Man skriver ut en blankett från nätet och sen skickar du den till adressen som står på samma ställe (minns inte var, men prova svenska kyrkan).

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
CarCass CarCass
29 oktober 2007 · 627 Inlägg

Okej tackar! ska kolla upp det..

Lite OT men men big_smile

Join the Evolution
BMW635_Robban
29 oktober 2007 · 1 277 Inlägg

Merclone skrev:

CarCass skrev:
ÄR inte ett dugg troende. Medlem i kyrkan bara för att det är så jäkla krångligt att gå ur. tydligen måste man besöka kyrkan eller nåt =/ dit vill man ju inte, möjligtvis för bränning eller nåt. (lite ironi där)

Man skriver ut en blankett från nätet och sen skickar du den till adressen som står på samma ställe (minns inte var, men prova svenska kyrkan).

Man måste skicka/gå till församlingen dit man är skriven.

Hamilton
29 oktober 2007 · 8 864 Inlägg

Även om man går ur så går en del av skatten till kyrkan, så helt kan man inte bli av med dom.
Vill man gå ur så gör man som BMW635_Robban beskriver

Fotograf på tierpidag.se
Germax
29 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Jag är döpt, komfirmerad och betalar kyrkoskatt så jag tillhör de kristna samfundet. Men jag tror inte ett skvatt på gud lr bibeln.

Kristen blir man när man döper sig.

Mäki Långsam Perfektionist
29 oktober 2007 · 4 800 Inlägg

richardoo290 skrev:
skön tråd, .. tror inte det finns så många kristna här. däremot tror nog många på att "något måste finnas däruppe"

sj är jag med i svenska kyrkan, skall gå ur .. men när man väl ska fixa de så tänker man:
alltid... nee.. ja gör de inte nu, kan ta det senare .. om ja skulle bli påkörd av en buss påväg till jobbet idag så skulle de ju inte se snyggt ut i guds ögon om ja hoppat av kyrkan.. tongue

icke troende...  men ibland om nått riktigt allvarligt står på spel så kan de hända att man tänker en tyst bön,  fast troende.. ne..

svårt att förklara men så ligger det till.

Känner igen mig här smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Germax
29 oktober 2007 · 12 086 Inlägg

Mäki skrev:

richardoo290 skrev:
skön tråd, .. tror inte det finns så många kristna här. däremot tror nog många på att "något måste finnas däruppe"

sj är jag med i svenska kyrkan, skall gå ur .. men när man väl ska fixa de så tänker man:
alltid... nee.. ja gör de inte nu, kan ta det senare .. om ja skulle bli påkörd av en buss påväg till jobbet idag så skulle de ju inte se snyggt ut i guds ögon om ja hoppat av kyrkan.. tongue

icke troende...  men ibland om nått riktigt allvarligt står på spel så kan de hända att man tänker en tyst bön,  fast troende.. ne..

svårt att förklara men så ligger det till.

Känner igen mig här smile

Så tänker inte jag, jag betalar kyrkoskatt för jag vill ha kvar kyrkan. Trots att jag själv inte är troende tycker jag svenska kyrkan och dess innebörd är en fin sak. Har jobbar tillofrån med kyrklig verksamhet i 5 år och tycker att kristendomen och kyrkan är fint. Men tror man inte så gör man inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang