Någon som är kristen?

Aerodynamik ...
7 januari 2008 · 7 120 Inlägg

John87 skrev:
När jag va i Borås stog jag bakom en gubbe som luktade riktigt illa. Alla i Borås luktar ju illa då wink

lollollollol

richardoo290 VOLVO for life..
7 januari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:

richardoo290 skrev:

blacken skrev:
Att dom i USA är " mer" troende än vi här i sverige beror inte på att dom har det det "sämre" än oss. Utan dom första vita bosättarna var frireligiösa ifrån europa som ville "pissa i vinden" så att säga. Sedan så står det i oavhängighets förklaringen "att vi är en nation, enade under Gud".  Så man kan lugnt påstå att USA:s rötter ligger i den kristna läran.

de senaste 50 åren har svenskar blivigt mindre kristet. anledning - vi mår bra nuförtiden i sverige.. och behöver inte tro på sagor för att må bra, fler o fler inser detta varje dag.

i USA mår folk i allmänhet inte så bra, mängder lever i ghetton och på gatorna.. knark och skitliv är vad en stor del har. press på sig hela tiden..

och klart att det spelar också in att de ligger i deras lära..  ju fler som är övertygade från början ju svårare är det att bryta sig från vad vänner o familj tror på.

och när dessa fattiga knarkmännsikor som givetvis tror på gud sitter hos DR. Phil och skriker att gud har hjälpt dem hela tiden ju mer folk blir övertygade...

men frågade flesta om de läst bibeln.. de har dem inte.. dem är så jäkla fucked up där att dem endast kan en liten bit av kristendomen (bland tror dem helt fel) och dom dansar o sjunger och är helt mongo..  säger att dem är jättekristna men kan ingeting och mördar/rånar endå...

Och ändå till trots, alla argument emot den kristna läran så lever och frodas vi kristna/troende. Många försök att utplåna den kristna lära/tron har gjorts under århundradens lopp, ingen har lyckats ingen kommer heller att lyckas med det. Kineserna har försökt, Ryssarna har försökt, diverse länder i mellanöstern försökte, men kristendomen kom tillbaks och bet dom i röven. Så "lets face it" vare sig du vill acceptera det eller inte, så är vi kristna här för att stanna och kommer att göra det ett "tag" till.

men sakta försvinner ni nu då folk sakta slutar tro på sagor i sverige.
men om ett virus går loss i svea så mängder dör och vi blir skitfattiga så kanske folk börjar tro igen, för som sagt så tror man bara utav rädsla och svaghet enligt min uppfattning.

du kommer hamna i helvetet för du svor! lol
skämt åsido..

men jag har inget problem med kristna sålänge jag slipper ta del av det.
men jag blir förbannad på överkristna som beter sig sjukt!
nu släpper vi detta då det inte leder nånstans ok?

Senast redigerat av richardoo290 (7 januari 2008)

richardoo290 VOLVO for life..
7 januari 2008 · 2 113 Inlägg

MikeAero skrev:

richardoo290 skrev:

Aerodynamik skrev:

Hårt mot jönköping där, känner mängder och har släkt där. Men ingen är kristen roll
Edit: Jag har ju lite religiös signatur big_smile

mnja, lite hårt kanske men det är den mest kristna staden i sverige..
och jag var där en gång på dop.. och kyrkan va full med folk från jönköping ingen kände dem, och de sa efter prästen på ALLT .. de sjöng o de höll på kunde så mkt text.. och det kändes som man var i en sjuk kyrka i usa!  väldigt överdriven!

och du som känner till jönköping bör ju veta detta då !?

Jasså du ,du har varit i en kyrka i Jönköping och drar hela Jönköping över en kam! Hela min släkt kommer från Jönköping och de är då inte helmongo-trogna!Men går man till kyrkan så kan jag ju lova dig att du träffar på troende!
De flesta är ju kristna i Sverige men det betyder ju inte att man är troende!
Jag är skriven kristen men mer är det inte!

det visste jag innan ja var där. det är så. din familj vänner kanske inte är det ?
men det r sveriges mest religösa stad!

TTTTT
7 januari 2008 · 945 Inlägg

John87 skrev:

richardoo290 skrev:
mnja, lite hårt kanske men det är den mest kristna staden i sverige..
och jag var där en gång på dop.. och kyrkan va full med folk från jönköping ingen kände dem, och de sa efter prästen på ALLT .. de sjöng o de höll på kunde så mkt text.. och det kändes som man var i en sjuk kyrka i usa!  väldigt överdriven!

och du som känner till jönköping bör ju veta detta då !?

Det kan ju inte vara så att du tror att alla är såna bara för att du råkade se några ordentligt kristna på samma plats en gång?

När jag va i Borås stog jag bakom en gubbe som luktade riktigt illa. Alla i Borås luktar ju illa då wink

fy fan va bra att du sa d, tänkte dra till borås i helgen, men fan nu hoppar jag d, med tanke på vad du säger att alla luktar illa där.
Jönköping kallas ju för sveriges jerusalem just för att det bor otroligt många kristna där och att det finns jävligt många kyrkor i hela länet big_smile

Senast redigerat av TTTTT (7 januari 2008)

blinka blått om du vill rejsa!
blacken
7 januari 2008 ·

richardoo290 skrev:

blacken skrev:

richardoo290 skrev:
de senaste 50 åren har svenskar blivigt mindre kristet. anledning - vi mår bra nuförtiden i sverige.. och behöver inte tro på sagor för att må bra, fler o fler inser detta varje dag.

i USA mår folk i allmänhet inte så bra, mängder lever i ghetton och på gatorna.. knark och skitliv är vad en stor del har. press på sig hela tiden..

och klart att det spelar också in att de ligger i deras lära..  ju fler som är övertygade från början ju svårare är det att bryta sig från vad vänner o familj tror på.

och när dessa fattiga knarkmännsikor som givetvis tror på gud sitter hos DR. Phil och skriker att gud har hjälpt dem hela tiden ju mer folk blir övertygade...

men frågade flesta om de läst bibeln.. de har dem inte.. dem är så jäkla fucked up där att dem endast kan en liten bit av kristendomen (bland tror dem helt fel) och dom dansar o sjunger och är helt mongo..  säger att dem är jättekristna men kan ingeting och mördar/rånar endå...

Och ändå till trots, alla argument emot den kristna läran så lever och frodas vi kristna/troende. Många försök att utplåna den kristna lära/tron har gjorts under århundradens lopp, ingen har lyckats ingen kommer heller att lyckas med det. Kineserna har försökt, Ryssarna har försökt, diverse länder i mellanöstern försökte, men kristendomen kom tillbaks och bet dom i röven. Så "lets face it" vare sig du vill acceptera det eller inte, så är vi kristna här för att stanna och kommer att göra det ett "tag" till.

men sakta försvinner ni nu då folk sakta slutar tro på sagor i sverige.
men om ett virus går loss i svea så mängder dör och vi blir skitfattiga så kanske folk börjar tro igen, för som sagt så tror man bara utav rädsla och svaghet enligt min uppfattning.

du kommer hamna i helvetet för du svärde! lol
skämt åsido..

men jag har inget problem med kristna sålänge jag slipper ta del av det.
men jag blir förbannad på överkristna som beter sig sjukt!
nu släpper vi detta då det inte leder nånstans ok?

Dom däringa "överkristna" diggar inte jag heller man behöver inte gå till överdrift eller absurdum bara för att man tror..
Okej vi lägger ner, för nu så har jag grymt ont i pekfingrarna. Hoppas att jag inte stött dig alltför mycket bara.
ps: har jag svärdit?:ds

Senast redigerat av blacken (7 januari 2008)

richardoo290 VOLVO for life..
7 januari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken skrev:
Dom däringa "överkristna" diggar inte jag heller man behöver inte gå till överdrift eller absurdum bara för att man tror..

ps: har jag svärdit?:ds

haha, *ändrat*

Ramrod
8 januari 2008 · 674 Inlägg

blacken skrev:

Ramrod skrev:

blacken skrev:
Om man enbart tänker i en dimension, så kan man "låtsas" att saker och ting bara kan " komma igång". Men om man tänker till i tre eller flera dimensioner (som realiteten omkring oss består av) så ser man att det är "lite" problematiskt med ett slumpartad uppkomst av liv. Även om man använder sig av det "berömda" ap experimentet, vilket i sig är så fruktansvärt korkat och naivt att ens tro att det är möjligt, så är uppkomsten av liv miljarder gånger miljarder mer komplext i sin design.
Sedan det där med ondska, läs bibeln så har du svaret där.
Och "kristendomen" skapades för betydligt mer än 2000 år sedan.

Du har fel i 1 sak: Livet är inte alls miljarder gånger miljarder mer komplext i design. Det är helt fel & är säkrat i riktiga fakta & hundratals år av modern forskning. Om det hade varit det, hade livet med största sannolikhet alldrig äns kunnat börja. Då hade vår värld inte sett ut som den faktiskt gör. Livet började som enkla enstaka molykyl strukturer i vatten. uppbyggda av samma grundstenar vi fortfarande är byggda av idag. Med den enkla & inte alls komplexa egenskapen att kunna ämnes omsätta & anpassa sig till omgivningen för bästa överlevnad. DVS ändra sin molykylstruktur med nya grundstenar. Bara de starkaste överlever & kan fortsätta. Ett slags förstadie till DNA. Men mycket kortare & enklare. Resten har tiden tagit hand om & evolutiuonen har gjort oss till de vi är idag, mer "komplexa" först miljarder år senare.

Det är inte ens matematiskt möjligt att beräkna oddsen för att liv ska kunna uppstå. Att förneka komplexiteten i livets uppkomst är "LITE" svårt , FÖR den är grymt komplicerad. Den "moderna" forskningen har inte existerat i "hundratals" år. Och det är fortfarande INTE vetenskapligt bevisat att  liv uppstod i en molekyl. Dom bara utgår ifrån det i brist på bättre underlag. mao dom har inte en susning om hur det gick till, bara vilda/kvalificerade  gissningar på det

Du har så FEL!!  Du förstår det bara inte.   Gå & läs på bättre.  & jag skrev inte att LIVET uppstod i en molykyl.  Det uppstod i vatten skrev jag!  Av molykyler som reagerade med vattnet & de grundläggande byggstenarna vi är gjorda av. Vet du vad molykyl är förnågot? 
Hundratals år av modern forskning skriver jag för att Karl fon Linne levde för några hundra år sen & det hindra inte honom från att bygga upp en modern bild av släktskap & art framställning av växter & liv. & det är bara ett exempel på modern forskning om livet.

Matematiskt omöjligt att beräkna uppkomsten av liv.... Vad babblar du om???      Livet uppstår bara inte hur somhällst eller vart somhällst slumpmässigt, så vitt vi vet idag iallafall. Livet ÄR beroende av vatten & vissa andra parametrar så som vi känner till vad liv är fram till idag.  Om dessa parametrar finns så är det oundvikligt att liv faktiskt kopmmer att uppstå.  Så är det bara! Annars kulle inte den här världen se ut som den gör. Världen är som den är för att vi finns & tvärt om. Det är HELT mattematiskt möjligt att beräkna sannolikheten för att livet uppstår i en viss procent av hela den här världens utbredning. Sen gäller det bara att hitta det. DET är det stora problemet.  För du är väl inte så dumm att du tror att livet BARA finns här på vår planet av hela universum av miljarder miljarder miljarder & miljarder & då har jag bara räknat upp några procent av hela innehållet i vår värld.  SÅ stort är det. Det är offatbart.  Det iprincip existerar ett cenario för varje händelse i varje tid. Där saker händer hela tiden om rätt förutsättningar finns & rent logiskt-matematiskt MÅSTE det göra.  Så är det bara.  Livet är inte så ovanligt som de flesta verkar tro. Det är bara väldigt isolerat på sina platser & lika fantastiskt varje gång ett nytt liv kommer in i vår verklighet & våra liv....

Senast redigerat av Ramrod (8 januari 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
blacken
8 januari 2008 ·

Ramrod skrev:

blacken skrev:

Ramrod skrev:

Du har fel i 1 sak: Livet är inte alls miljarder gånger miljarder mer komplext i design. Det är helt fel & är säkrat i riktiga fakta & hundratals år av modern forskning. Om det hade varit det, hade livet med största sannolikhet alldrig äns kunnat börja. Då hade vår värld inte sett ut som den faktiskt gör. Livet började som enkla enstaka molykyl strukturer i vatten. uppbyggda av samma grundstenar vi fortfarande är byggda av idag. Med den enkla & inte alls komplexa egenskapen att kunna ämnes omsätta & anpassa sig till omgivningen för bästa överlevnad. DVS ändra sin molykylstruktur med nya grundstenar. Bara de starkaste överlever & kan fortsätta. Ett slags förstadie till DNA. Men mycket kortare & enklare. Resten har tiden tagit hand om & evolutiuonen har gjort oss till de vi är idag, mer "komplexa" först miljarder år senare.

Det är inte ens matematiskt möjligt att beräkna oddsen för att liv ska kunna uppstå. Att förneka komplexiteten i livets uppkomst är "LITE" svårt , FÖR den är grymt komplicerad. Den "moderna" forskningen har inte existerat i "hundratals" år. Och det är fortfarande INTE vetenskapligt bevisat att  liv uppstod i en molekyl. Dom bara utgår ifrån det i brist på bättre underlag. mao dom har inte en susning om hur det gick till, bara vilda/kvalificerade  gissningar på det

Du har så FEL!!  Du förstår det bara inte.   Gå & läs på bättre.  & jag skrev inte att LIVET uppstod i en molykyl.  Det uppstod i vatten skrev jag!  Av molykyler som reagerade med vattnet & de grundläggande byggstenarna vi är gjorda av. Vet du vad molykyl är förnågot? 
Hundratals år av modern forskning skriver jag för att Karl fon Linne levde för några hundra år sen & det hindra inte honom från att bygga upp en modern bild av släktskap & art framställning av växter & liv. & det är bara ett exempel på modern forskning om livet.

Matematiskt omöjligt att beräkna uppkomsten av liv.... Vad babblar du om???      Livet uppstår bara inte hur somhällst eller vart somhällst slumpmässigt, så vitt vi vet idag iallafall. Livet ÄR beroende av vatten & vissa andra parametrar så som vi känner till vad liv är fram till idag.  Om dessa parametrar finns så är det oundvikligt att liv faktiskt kopmmer att uppstå.  Så är det bara! Annars kulle inte den här världen se ut som den gör. Världen är som den är för att vi finns & tvärt om. Det är HELT mattematiskt möjligt att beräkna sannolikheten för att livet uppstår i en viss procent av hela den här världens utbredning. Sen gäller det bara att hitta det. DET är det stora problemet.  För du är väl inte så dumm att du tror att livet BARA finns här på vår planet av hela universum av miljarder miljarder miljarder & miljarder & då har jag bara räknat upp några procent av hela innehållet i vår värld.  SÅ stort är det. Det är offatbart.  Det iprincip existerar ett cenario för varje händelse i varje tid. Där saker händer hela tiden om rätt förutsättningar finns & rent logiskt-matematiskt MÅSTE det göra.  Så är det bara.  Livet är inte så ovanligt som de flesta verkar tro. Det är bara väldigt isolerat på sina platser & lika fantastiskt varje gång ett nytt liv kommer in i vår verklighet & våra liv....

Carl von Linnés forskning har "skjutits" lite i sank av den "moderna" DNA forskningen så den är inte helt "up to date" idag.  Det går inte att matematiskt räkna ut sannolikheten för att liv ska kunna uppstå av en slump på grund av den fruktansvärt komplicerade komplexiteten i den proceduren, dvs alla parametrar som måste klaffa exakt i rätt ordning för att det ens ska kunna ske. Det är miljon/miljardtals parametrar som det rör sig om. Och ur kaos kan det inte komma annat än kaos. Vad liv på andra ställen beträffar så har du Drakes ekvation, som är den som råder i dag och den pendlar mellan 0 till tre miljarder dvs att det kan vara tre miljarder "jordklot" med liv eller noll vilken som helst av dom eller något därimellan kan stämma.  Dom molekyler som du hänvisar till kan bara uppstå och överleva i levande organismer/varelser.  om dom skulle lyckas att "komma" till utanför en levande cell eller en livsorganism av någon sort så bryts dom ner blixtsnabbt och blir någonting helt annat som inte duger till att bli en sk: "livscell".

richardoo290 VOLVO for life..
8 januari 2008 · 2 113 Inlägg

blacken.. släpp det, lämna tråden, tongue

blacken
8 januari 2008 ·

richardoo290 skrev:
blacken.. släpp det, lämna tråden, tongue

Roger, over and OUT..

406_Jonathan
8 januari 2008 · 25 Inlägg

Ska försöka förklara lite vad jag tror och har läst/hört.smile

För det första, med skapelsen: Det står i bibeln att Gud skapade världen på 6 dagar. Men det är inte säkert att det var dagar som vi räknar som dagar. I bibeln står det att för Gud så är en dag som tusen år, och tusen år som en dag! Det kan alltså tagit en aning längre än en vanlig vecka...
En sak som är ganska häftigt är ju att Bibeln beskriver hur universum, jorden, djur och allt skapades i exakt samma ordning som vetenskapen på senare år kommit fram till. Och det var ju inte igår som gamla testamentet skrevs precis...

Att det finns så mycket ondska i världen tror jag är pga att Gud skapade människan med en fri vilja, han vill att vi ska vara någon sprattelgubbe som han håller trådarna i.
När Adam och Eva åt av kunskapens träd, den förbjudna frukten (det står inte att det var ett äpple), så var det liksom ett uppror mot Gud, inte bara att de tog en frukt de inte fick. De ville klara sig utan Gud och inte ha honom "över" sig. Det var så det "startade" och ondskan kom in i världen.

Det var någon som frågade om dinosaurier innan. Jag har hört en teori angående detta, som jag inte på något vis kan säga om den är sann lr inte, men lite intressant är den:
Innan Noas ark så hade det inte regnat och människor blev också mycket äldre (och då att dinosaurier fanns). Att det inte regnade förklaras då med att det var ett annat lufttryck på jorden som gjorde att det var fuktigt utan att det regnade. Att sedan syndafloden kom och det regnade i 40 dygn var för att Gud ändrade på lufttrycket så att det blev som det är idag. Detta pallade då inte dinosaurierna och människan livslängd kortades också ner.

De flesta kristna tror att jorden "bara" är ett antal tusen år gammal. Stora barriärrevet, värdens största korallrev, och världen äldsta träd tros båda vara 4200-4300 år gamla. http://www.chick.com/bc/1999/stalactites.asp , lagom efter syndafloden då? Där står också att: "Minerals being washed into the ocean by erosion would bring the salt content of the ocean to its present level in less than 5,000 years!"
Har också läst att det finns 270 olika folk med historier om en stor flod på jorden. Slump?

Sedan så undrar jag var bevisen finns på att människan en gång varit apa, att vi utvecklats?? Borde ju finnas massor med skellet från alla dessa miljoner år? Och hur många har vi hittat? Vad jag vet NOLL!?

Sista nu: Gamla testamentet var komplett flera hundra år innan Jesu födelse. Ändå så har ca 300 profetior om Jesus från GT uppfyllts när han levde på jorden! Någon har räknat ut att sannolikheten att någon människa skulle kunna uppfylla detta är 1 på 84 med 131 nollor efter...
Bibeln har också en otrolig trovärdighet historiskt, vad jag vet har inget kunnat bevisats som fel angående fakta.

Galad8
8 januari 2008 · 1 997 Inlägg

406_Jonathan skrev:
En serie att läsa: http://www.chick.com/reading/tracts/0891/0891_01.asp

Magistern blev ägd. Hehe. smile

KG
8 januari 2008 · 385 Inlägg

406_Jonathan skrev:
Sedan så undrar jag var bevisen finns på att människan en gång varit apa, att vi utvecklats?? Borde ju finnas massor med skellet från alla dessa miljoner år? Och hur många har vi hittat? Vad jag vet NOLL!?

Svaret på den frågan är enkel: Skelett ruttnar. Man har dock hittat flera skelett/skallar på en massa olika "varianter" av människoliknande varelser (människoapor) som har blivit bevarade på olika sätt, och där man kan följa utvecklingen fram till idag i princip. Och dessa skelett är ett antal miljoner år gamla (runt 20-25 miljoner år), vilket man har kunnat fastställa med hjälp av Kol 14-metoden och såkallade ledfossil.

Och påståendet att jorden skulle vara 4000 år gammal går ju också fetbort tack vare kol 14-metoden...

Tack & hej...

turbojohan
9 januari 2008 ·

Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

Ramrod
10 januari 2008 · 674 Inlägg

blacken skrev:

Ramrod skrev:

blacken skrev:

Det är inte ens matematiskt möjligt att beräkna oddsen för att liv ska kunna uppstå. Att förneka komplexiteten i livets uppkomst är "LITE" svårt , FÖR den är grymt komplicerad. Den "moderna" forskningen har inte existerat i "hundratals" år. Och det är fortfarande INTE vetenskapligt bevisat att  liv uppstod i en molekyl. Dom bara utgår ifrån det i brist på bättre underlag. mao dom har inte en susning om hur det gick till, bara vilda/kvalificerade  gissningar på det

Du har så FEL!!  Du förstår det bara inte.   Gå & läs på bättre.  & jag skrev inte att LIVET uppstod i en molykyl.  Det uppstod i vatten skrev jag!  Av molykyler som reagerade med vattnet & de grundläggande byggstenarna vi är gjorda av. Vet du vad molykyl är förnågot? 
Hundratals år av modern forskning skriver jag för att Karl fon Linne levde för några hundra år sen & det hindra inte honom från att bygga upp en modern bild av släktskap & art framställning av växter & liv. & det är bara ett exempel på modern forskning om livet.

Matematiskt omöjligt att beräkna uppkomsten av liv.... Vad babblar du om???      Livet uppstår bara inte hur somhällst eller vart somhällst slumpmässigt, så vitt vi vet idag iallafall. Livet ÄR beroende av vatten & vissa andra parametrar så som vi känner till vad liv är fram till idag.  Om dessa parametrar finns så är det oundvikligt att liv faktiskt kopmmer att uppstå.  Så är det bara! Annars kulle inte den här världen se ut som den gör. Världen är som den är för att vi finns & tvärt om. Det är HELT mattematiskt möjligt att beräkna sannolikheten för att livet uppstår i en viss procent av hela den här världens utbredning. Sen gäller det bara att hitta det. DET är det stora problemet.  För du är väl inte så dumm att du tror att livet BARA finns här på vår planet av hela universum av miljarder miljarder miljarder & miljarder & då har jag bara räknat upp några procent av hela innehållet i vår värld.  SÅ stort är det. Det är offatbart.  Det iprincip existerar ett cenario för varje händelse i varje tid. Där saker händer hela tiden om rätt förutsättningar finns & rent logiskt-matematiskt MÅSTE det göra.  Så är det bara.  Livet är inte så ovanligt som de flesta verkar tro. Det är bara väldigt isolerat på sina platser & lika fantastiskt varje gång ett nytt liv kommer in i vår verklighet & våra liv....

Carl von Linnés forskning har "skjutits" lite i sank av den "moderna" DNA forskningen så den är inte helt "up to date" idag.  Det går inte att matematiskt räkna ut sannolikheten för att liv ska kunna uppstå av en slump på grund av den fruktansvärt komplicerade komplexiteten i den proceduren, dvs alla parametrar som måste klaffa exakt i rätt ordning för att det ens ska kunna ske. Det är miljon/miljardtals parametrar som det rör sig om. Och ur kaos kan det inte komma annat än kaos. Vad liv på andra ställen beträffar så har du Drakes ekvation, som är den som råder i dag och den pendlar mellan 0 till tre miljarder dvs att det kan vara tre miljarder "jordklot" med liv eller noll vilken som helst av dom eller något därimellan kan stämma.  Dom molekyler som du hänvisar till kan bara uppstå och överleva i levande organismer/varelser.  om dom skulle lyckas att "komma" till utanför en levande cell eller en livsorganism av någon sort så bryts dom ner blixtsnabbt och blir någonting helt annat som inte duger till att bli en sk: "livscell".

Ledsen Blacken. Du har en felaktig uppfattning av det här. Men vi kan ta det i en annan tråd...

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
richardoo290 VOLVO for life..
10 januari 2008 · 2 113 Inlägg

turbojohan skrev:
Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

vi utvecklas hela tiden, men de krävs mer än 1000år för att de ska märkas skillnad.
våra tänder blir allt kortare hela tiden. ja har ingen källa på de nu men kan leta upp en..
forskare säger iallafall att i framtiden kommer vi inte ens ha tänder..

från apa till nån form av männska skedde inte på 1000år.. snarare 500 000 år

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
10 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Gud skapa inte oss. Vi Människor skapa Gud

C H E V R O L E T <3
richardoo290 VOLVO for life..
10 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Gud skapa inte oss. Vi Människor skapa Gud

så sant som de var sagt lol

Ravestream
11 januari 2008 · 285 Inlägg

turbojohan skrev:
Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

Vadå inte utvecklats ?

bara se tillbaka några 100 år så ser du skillnader. kanske inte direkt så men att vi tex lever längre nu än då är ju ett steg på vägen ..

men för övrigt.. se på mig.. varför utveckla perfektion cool tongue

en satans jävla Volvo.
laika
11 januari 2008 · 410 Inlägg

Ravestream skrev:

turbojohan skrev:
Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

Vadå inte utvecklats ?

bara se tillbaka några 100 år så ser du skillnader. kanske inte direkt så men att vi tex lever längre nu än då är ju ett steg på vägen ..

men för övrigt.. se på mig.. varför utveckla perfektion cool tongue

vi lever längre tack vare medicinska framsteg inte tack vare evolutionen.

Skoda Fabia (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang