1868
Sök

Vad säger ni om bud via mail?

407 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Fick mig ett väldigt gott skratt när jag precis kom hem från jobbet. Har bilen ute på annons och någon tomte hade visst skickat ett mail angående bilen. Är det egentligen någon som fått ett bud per mail vilket har varit från en seriös person?

Naiv som man är eftersom jag har hittat en bil jag vill ha så kan jag tänka mig att sälja bilen även om det är ett skambud. Frågan är om det ens är lönt att svara på mailet eftersom chansen att den här personen är vidare seriös är lika med ungefär noll procent.

Roliga är att jag också har skrivit i annonsen att jag inte vill ha några bud per telefon eller mail…

118 Inlägg
30 oktober 2007
Själv har det hänt att jag budat genom mail och varit seriös.
Senast redigerat av 242RR (30 oktober 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
30 oktober 2007
Du kan skriva vad du vill i en annons, folk bjuder ändå över mail. Inte mycket att göra åt.

Det kan vara en seriös människa. Det vet du ju inte om du inte svarar/ringer wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 174 Inlägg
30 oktober 2007
John87 skrev:
Du kan skriva vad du vill i en annons, folk bjuder ändå över mail. Inte mycket att göra åt.

Det kan vara en seriös människa. Det vet du ju inte om du inte svarar/ringer wink

Håller med!

Masterworks
30 oktober 2007
Jag mailar alltid bud! smile

439 Inlägg
30 oktober 2007
fick mail av en snubbe som ville pruta,visst d går bra.
han pruta 2 tusen,lagom tyckte jag.
sa till killen o ringa,mer o berätta via telefon menade jag,fick tillbaka att han hade inget körkort o ingen plats att ha bilen i vinter.
blev inget av detta mer än att man blev sur som fan...

old,low and slow....

Saabmuppen
30 oktober 2007
nosferato skrev:
fick mail av en snubbe som ville pruta,visst d går bra.
han pruta 2 tusen,lagom tyckte jag.
sa till killen o ringa,mer o berätta via telefon menade jag,fick tillbaka att han hade inget körkort o ingen plats att ha bilen i vinter.
blev inget av detta mer än att man blev sur som fan...

Man kan bli bra trött på endel folk. Har vart med om liknande. Finns idioter till allt

106 Inlägg
30 oktober 2007
Har haft en del bilar ute på annons, de man lärt sig är att en affär inte är klar innan allt är betalt och klart, man får många oseriösa bud och många "knäppskallar" som ringer, fast det finns fler trevliga personer som tur är, fast det är "knäppskallarna" man kommer ihåg!

1 833 Inlägg
30 oktober 2007
Jag har budat och fått bud över mail/PM, och även gjort upp affäerer genom mail/PM. Utan att ens talas vid på telefon eller träffas. Det har funkar bra.

Vi lever ju i detta internetland så smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
30 oktober 2007
Gör ofta affärer över mail, både köper och säljer. Tycker det är ett utmärkt sätt att ta kontakt på då många grejor som försäljaren annars säger lätt glöms bort. När det gäller en trimmad motor och man skall lista upp vad som är gjort är det en bra börjat att ta kontakt med mail tycker jag. Men det är klart att det är många som mailar för att de inte vågar ringa! Men som någon sa, jag känner mig aldrig säker på att affären gått ilås innan cashen ligger i näven.

En sak är dock säkert, skall man fynda skall man först:
ringa, få en viss uppfattning om det är intressant,
sedan åka dit fort som fan, inte verka föör intreserad ( då kan man inte pruta tongue)
OCH cash i näven gör många mer villiga att släppa iväg till ett lägre pris än de eg. tänkt sig...

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
30 oktober 2007
Normalt sätt brukar det bara vara oseriösa som inte ringer på bilen, det är bästa priset hit och dit. Eller "jag har en Honda accord 92a som gått 42000mil som jag vill byta mot din bil, du kan eventuellt få pengar emellan" bla bla. Så kan det låta även om man skrivit ej bud via mail och ej byten. Dessutom brukar mailen sällan vara skrivna på ren svenska.

Trots det så tycker inte jag att man ska döma ut mailen, jag hade en Camaro z28 cab på annons, folk ringde och de var ett jäkla snackande, då dök det upp ett mail med ett bud. Jag svarade på mailet sen ringde han upp och kom och köpte bilen. Sen har jag köpt en bil i USA nu och den kontakten och budandet har enbart skett via mail, så jag skulle nog svara seriöst tillbaka om mailet verkar seriöst.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

407 Inlägg
30 oktober 2007
Trådstartare
Jag får väl svara på mailet ändå. Var ett väldigt kort mail där han beskrev hur mycket deg han ville lägga för bilen. Han hade inga frågor angående bilen så jag tycker det allt är bra märkligt. Men som ni säger så ska man inte dömma något på förhand så jag ska besvara honom.

Sök