Ngn som testat Crysis demot ? :)

Fallan Illustratör
1 november 2007 · 826 Inlägg

Samara skrev:

Fallan skrev:

Samara skrev:
Jag spelade nyligen demot. Grafiken var inte som jag hade väntat mig. Tycker senaste episoden av Halflife 2 väger tyngre när det gäller grafik och fysik än Crysis.
Jag körde spelet i 1280x1024 med alla instälningar på high och bara 4x kantutjämning. Uppskattningsvis hade jag över 30fps för det mesta, men då och då sjönk det ner mot 20fps(mätte med Fraps).

Men crysis är defenitivt ett spel jag kommer lira när det kommer ut. Jag gillar den typen av spel.

Man får ju se det som så att det inte är riktigt färdigtutvecklat än heller Körde du dx10 föresten?
Går ju att höjja hur mkt som hellst på inställningarna tills det inte går att spela nästan. tongue
Inte ens ultra't klarar ju mer än 15fps i maxbelastning. XD
Jag gillade det skarpt iaf o är enda anledningen till att ja köper ny dator igen trots att ja skulle spendera dom på annat. tongue

Körde med Vista x64 och ett 8800GTX, så jag antar att det var DX10. Eller är det några inställningar man måste göra?

Det jag gillade mest med spelet var väl att man kunde spränga husen i småbitar. Storyn var väl inget utöver det vanliga vad jag förstod i demon, men det får man väll bedöma senare. Gillade också dräkten man bar. Kul att kunna växla mellan olika lägen samt att få slippa allt det där jävla medkitplockandet:)

Jo det gillade jag me.. Ger en fler valmöjligheter o gör inte spelet lika enformigt. wink
Ärligt talat så är jag inte säker. Har inte tänkt på det då jag varken haft vista eller tagit reda på det men antar att du bör ha det så.

Tänker...
NJ_
1 november 2007 · 2 118 Inlägg

haha min dator pallade då inte sad är sugen på en ny (AMD opteron).. ngn som kör med en sån ? smile

D.i.l.l.i.g.a.f
Fallan Illustratör
1 november 2007 · 826 Inlägg

NJ_ skrev:
haha min dator pallade då inte sad är sugen på en ny (AMD opteron).. ngn som kör med en sån ? smile

Inte värt att köpa då de kostar på tok för mkt mot va de presterar tycker jag. hmm Dock är de njutbara prollar o klockar som gudar. Men ska man inte klocka så är de inget o satsa på.
Köp hellre en billig c2d rigg.. för samma pengar som en opteron så har du både moderkort o prolle till socket 775. Är då naturligtvis mkt bättre åsså. smile

Tänker...
NJ_
1 november 2007 · 2 118 Inlägg

står mellan en core 2 duo lr opteron ;P bara de att jag kört AMD i alla år så jag vill hellst fortsätta med det ^^

D.i.l.l.i.g.a.f
moondail
1 november 2007 · 42 Inlägg

3Ghz C2D
2900Pro G-kort..
bara 1GB DDR3 1066MHZ RAM

spelet laggar till ibland, som t.ex. när man blir zappad av kryssningsfartygen ute till havs.. annars rockar spelet..  vilka andra spel presenterar synergieffekter som t.ex. kombinera speed-mode och ett fordon.. vips nitro-effekt..
spreja en lite motståndare i fullauto utan att missa speciellt mycket..  aktivera maximum strength och full auto på geväret..
kasta granat som värsta kulstötaren i OS..  aktivera strength igen och kasta underbart långt..
GE MIG HELA SPELET NU!

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
1 november 2007 · 2 362 Inlägg

sitter och spelar det nu smile
Sjukt grymt!!


AMD 2x2Ghz
Ati Radon X1950pro 512mb DDR3
2 gig ram

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Fallan Illustratör
2 november 2007 · 826 Inlägg

NJ_ skrev:
står mellan en core 2 duo lr opteron ;P bara de att jag kört AMD i alla år så jag vill hellst fortsätta med det ^^

Kommer o går.. Nästa generation kanske amd slår tillbaka.. va helt såld på dem i början ja me men har insett att intel totalregerar just nu.. Både då det gäller pris o prestanda. Så kör på intel. Du kommer inte bli missnöjd kan ja lova. smile

Tänker...
xorrex
2 november 2007 · 8 Inlägg

Testade i onsdags, lokala handlaren hadde en liten demo-visning på ett lanparty med bland annat crysis på 42" tv (har tyvärr ingen koll på vad det var för hårdvara i datorn), men torr grafiken kördes på max eller ett snäpp under, dendär känslan när man bara vill tömma kontot infan sig ganska fort. Jag vet verkligen inte vad jag ska säga ang. grafiken... vansinnigt är nog ordet jag söker. Detaljnivån i texurer, fysiken, modellerna... Bara en sådan sak som att skuta på en buske och se hur löven och grenarna rör sig, ljusbrytningen och speglingarna i vattnet, skärpedjupet när man zoomar, synd bara att min dator knappt lär orka med installen.

Om man får gå lite offtopic så testade vi även Race 07 (för er som gillar LFS så är nog dethär spelet en värdig konkurent), med logitech G25, även det sjukt trevligt.

0v3rdr1v3
2 november 2007 · 13 Inlägg

Spela oxå igenom demot häromdagen. Grymt spel, dock måste man nog fixa nå ny hårdvara. Är rätt krävande tongue

Lanjin
2 november 2007 · 757 Inlägg

Fallan skrev:
Ett tips till alla som vill kunna lira det bättre.

Tanka ner ForceWare Release 169 BETA drivisar så kommer det flyta bra mkt bättre.. bara en tanke till dom som inte gjort. Höjde prestandan från 10fps till 15fps average, vilket är en prestandaökning på hela 50% för mig. tongue

Finns att ladda ner här. smile  http://www.nvidia.com/object/winxp_169.01.html

Dom drivrutinerna ställde bara till en massa för mig. kunde inte spela på varken dx-9 eller 10 med dom.
men alla drivrutiner funkar ju inte lika på alla datorer såsmile

Izual
2 november 2007 · 4 571 Inlägg

Spelat sönder demot nu, kan köra allt på high smile

Sjukt bra spel, grym fysik och underbar grafik.

Gillar verkligen de taktiska möjligeterna tack vare dräkten, det finns ju hur många sätt som heslt att göra samma sak.

MilleN
2 november 2007 · 9 108 Inlägg

Izual skrev:
Gillar verkligen de taktiska möjligeterna tack vare dräkten, det finns ju hur många sätt som heslt att göra samma sak.

Ja det är sjukt kul, jag brukar göra på det brutalaste sättet helt enkelt, som när 'bakgrundsrösten' sa att det var bäst att cloaka när man skulle in i något läger, fuck that det är bara att bränna in med jeepen och köra över/döda så många som möjligt så fort som möjligt wink

Mankan1978 Son Of Murphy
2 november 2007 · 782 Inlägg

Jodå, klarade det nyss. Var ju busenkelt! big_smile Dog bara EN gång, och då kör jag oftast Rambo-stilen! big_smile
Fick köra 800*600 i upplösning och allt på low dessvärre... sad

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
stellan_dahl svetsare
2 november 2007 · 329 Inlägg

hehe körde de nyss.. var ju riktigt bra.

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
Fallan Illustratör
2 november 2007 · 826 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Jodå, klarade det nyss. Var ju busenkelt! big_smile Dog bara EN gång, och då kör jag oftast Rambo-stilen! big_smile
Fick köra 800*600 i upplösning och allt på low dessvärre... sad

En utmaning.. Försök enbart strypa alla gubbar på högsta svårighetsgraden tongue  Har klarat det på medium, ja. tongue

Tänker...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang