5021
Sök

Va för dämpmatrial ska jag ha och varför behövs de?(Ny Slutstegs fråga)

T5 beroende
345 Inlägg
7 november 2007
Phaetoon skrev:
Mycket handlar ju om hur effektivt ett slutsteg kan använda watten och hur mycket som ljudet förändras. Med billigare komponenter så försvinner mer energi till värme (Dvs, man eldar för kråkorna)

När det gäller budgetmärken så misstänker jag att man mäter upp den maximala energiåtgången i watt, medan man mäter upp vilken effekt ett slutsteg kan leverera när det gäller bättre märken. Det är min teori iaf.

Den teorin stämmer i de flesta fall när vi snackar billiga steg.

Och till trådskaparen: Dom påstådda 4x120 watten som det steget påstås leverera är skitsnack, varför leverarar då ett slutsteg för kanske 5000:- 4x75 watt??
Tycker detta säger en hel del om hur mycket dessa firmor hycklar om vad deras slutsteg presterar.

Gör som så att du köper det steget till att börja med om du nu inte vill köpa bättre grejjer begagnat!

956 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Jag ska titta lite i reklam blad som dimper in och elmia innan jag köper nått!

202 Inlägg
7 november 2007
Glader9991 skrev:

Jag fick reklam från ICA idag, ska se om jag hittar något åt dej.

956 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Nisse-h skrev:
Glader9991 skrev:

Inget oseriöst tack!

HAr förövrigt hittat ett mds steg till himmla bra pris, ska se om jag kan komma över det! MDS Classic är det!

Bild:

http://img124.imageshack.us/img124/7961/mdsvw6.jpg

Tror ni detta kan driva min bas?
Senast redigerat av Glader9991 (7 november 2007)

huh?
10 427 Inlägg
7 november 2007
Glader9991 skrev:
Nisse-h skrev:
Glader9991 skrev:

Inget oseriöst tack!

HAr förövrigt hittat ett mds steg till himmla bra pris, ska se om jag kan komma över det! MDS Classic är det!

Bild:

http://img124.imageshack.us/img124/7961/mdsvw6.jpg

Tror ni detta kan driva min bas?

Har ett sånt där 2kanalssteg som ligger och samlar damm.
Tidigare ägare har kört en tolva med steget bryggkopplat.
Och det lät ju vad jag minns wink

956 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Du vill inte sälja ditt då? Pris isåfall? Måste ju kunna gemföra mot de andra;)

Edit: Vi kanske kan ta de via pm istälelt så de inte blir för mkt OT!
Senast redigerat av Glader9991 (7 november 2007)

956 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Magnat Ultra2000 Slutsteg på http://www.nardik.se/

är de nått och ha? Klarar den få ut bra ljud ur min 12 på 500watt/250rms??

T5 beroende
345 Inlägg
9 november 2007
Glader9991 skrev:
Magnat Ultra2000 Slutsteg på http://www.nardik.se/

är de nått och ha? Klarar den få ut bra ljud ur min 12 på 500watt/250rms??

Vet inte hur det slutsteget spelar, men kan tänka mig att det ligger i samma klass som MDS slutsteget du visade innan.

Magnat's spec (Låter rimligt):

2x45 Watt RMS 4Ω
1x130 Watt RMS 4Ω

956 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
Va skulle du välja mellan MDS o Magnat? O orkar de driva min bas på 500watt/250rms?

956 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare

202 Inlägg
10 november 2007
Har du inte givit upp än, du lyssnar ju inte på någon ändå.
Köp det du vill ha.

956 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
Men du verkar inte förstå. Jag kan inget om sånnt här, de är därför jag frågar här!!!!!

202 Inlägg
10 november 2007
Glader9991 skrev:
Men du verkar inte förstå. Jag kan inget om sånnt här, de är därför jag frågar här!!!!!

Jag förstår,men du fråga... folk svarar... du lyssnar inte... därför sa jag, köp vad du tycker är bra. Förstår du det???

956 Inlägg
10 november 2007
Trådstartare
Jag lyssnar visst. Men jag hittar alltid något nytt, och då vill jag veta om det är bra. Sen håller jag på med min låda. Då behöver jag tre bitar som är 70 grader. Hur fixar man de billigast? Åka upp till ett snickeri eller finns de nån maskin man kanske kan låna av nån??

// Filip

T5 beroende
345 Inlägg
11 november 2007
Hej igen glader, det Gas alpha steget som du länkade har jag provat att driva min 10" bas med i bryggat läge med ett ganska bra resultat...av de slutstegen som du har länkat hittils så är gas steget bland de bättre!
Jag skulle köra på det, mycket prisvärt.

Angående baslådebygget så tycker jag att du ska lämna måtten på de önskade bitar du vill ha utsågade till en snickerifirma, bygg gärna i 21mm MDF eller liknande.
Om du sågar hemma med en sticksåg så är det mycket stor risk att bitarna inte blir raka och då kommer din baslåda att läcka=Dåligt resultat!

956 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Tack för hjälpen. Men jag fundera med på cirkel såg att såga med. För de kostar väl massa o lämmna upp de så de såger till bitarna och gör de 70 grader??

T5 beroende
345 Inlägg
11 november 2007
Det kostar inte många kronor att få bitarna utsågade, klart värt pengarna så man slipper spackla inuti lådan en massa för att få det tätt!

2 123 Inlägg
11 november 2007
ZZZADA skrev:
Det kostar inte många kronor att få bitarna utsågade, klart värt pengarna så man slipper spackla inuti lådan en massa för att få det tätt!

Spackla i en baslåda ? : /
Jag tätar min med Pl400 jag, fast det kanske jag är ensam om ? big_smile
Dessutom tätar jag oavsett om det är en helt 4kantig låda med räta vinklar som passar perfekt eftersom det iaf aldrig blir helt tätt.
MVH Fredrik

956 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Jag ska täta min med silikon, kör de med en kitt spruta. Men har en liten fråga, hur ska man täta sista väggen sen när man satta dit den? För sätte rju ihop hela lådan, utan en gavel, sen tätar jag, och sist sätter jag dit gaveln. Men sen kmr jag ju inte åt att täta den sista gaveln:S Hur gör jag de?

2 123 Inlägg
11 november 2007
Glader9991 skrev:
Jag ska täta min med silikon, kör de med en kitt spruta. Men har en liten fråga, hur ska man täta sista väggen sen när man satta dit den? För sätte rju ihop hela lådan, utan en gavel, sen tätar jag, och sist sätter jag dit gaveln. Men sen kmr jag ju inte åt att täta den sista gaveln:S Hur gör jag de?

Silicon tycker jag bara bli kladdigt, då är PL400 mkt bättre.
Du har väl ett hål där basen ska sitta ?
Bara ta på fingret och sen täta då jag inte tror du får in sprutan om du inte har en jackhammes dvs big_smile

Sök