Köp INTE pioneer steget, det ger typ 15 watt per kanal och låter skit...bor du nära mig så kan du få mitt..!
Det låter förmodligen inte skit till rätt högtalare och med rätt installation. Pioneer gör bättre slutsteg än Mds. Dom kanske inte spelar lika högt men dom spelar betydligt finare. Så att säga att ett pioneer steg låter skit är inte så rutinerat. Finns rockford steg som enligt spec lämnar 4x25wrms i 4ohm men spelar ifrån steg som ska lämnar 100wrms i 4ohms belastning. Så att kolla på spec är dumt eftersom många slutsteg idag är underspeccade för att slippa klagomål om folk mäter upp stegen. Evilaudio och Glenn från Brl sundsvall mätte upp ett RF monoblock som skulle lämna 2000wrms men det lämnade nästan 4000wrms. Det är vad jag kallar kraftig underspec. Tror steget heter RF Power 2000.1 eller liknande : ) MVH Fredrik
Köp INTE pioneer steget, det ger typ 15 watt per kanal och låter skit...bor du nära mig så kan du få mitt..!
Det låter förmodligen inte skit till rätt högtalare och med rätt installation. Pioneer gör bättre slutsteg än Mds. Dom kanske inte spelar lika högt men dom spelar betydligt finare. Så att säga att ett pioneer steg låter skit är inte så rutinerat. Finns rockford steg som enligt spec lämnar 4x25wrms i 4ohm men spelar ifrån steg som ska lämnar 100wrms i 4ohms belastning. Så att kolla på spec är dumt eftersom många slutsteg idag är underspeccade för att slippa klagomål om folk mäter upp stegen. Evilaudio och Glenn från Brl sundsvall mätte upp ett RF monoblock som skulle lämna 2000wrms men det lämnade nästan 4000wrms. Det är vad jag kallar kraftig underspec. Tror steget heter RF Power 2000.1 eller liknande : ) MVH Fredrik
Du snackar liksom om saker som jag och alla andra med lite mer bilstereo intresse vet, jag behöver inte skolas, men jag VET att pioneer 1200 steget låter sämre än ett steg som är kanske 5-6 år nyare och jag har svårt att tro att man kan säga att det steget spelar finare än ett nyare mds steg. Jag har förklarat för Glader kanske 5 gånger i denna tråd att man inte skall stirra sig blind på watt osv eftersom att nästan inga fabrikat levererar vad som står på pappret.
Men vad du kanske inte vet är att det steget på bilden, GM-1200 är ungefär 10-12 år gammalt...och det fanns helt enkelt inga bra prylar för vettinga pengar på den tiden.
Men va för slutsteg ska jag köpa an Pionner och MDS då? Eller är inget bra?
// Filip
Av ERFARENHET så är det inte många steg som är så kassa som Pioneer GM-1200 av den generationen, får säkert ut mer effekt och bättre ljud ur en nyare huvudenhet.
Jag har fassnat i träsket titta på watt/rms:P. Du får ursäkta mej nu zazza... För jag känner att jag inte riktigt fick svar på min fråga där, Förstog inte det du skrev heller. Men kommer troligtvis köpa de där MDS steget, om ni inte tycker det är ett dåligt steg?
Det är lite som att kolla specen på en TV istället för att kolla på hur bra själva bilden är....
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Jag har fassnat i träsket titta på watt/rms:P. Du får ursäkta mej nu zazza... För jag känner att jag inte riktigt fick svar på min fråga där, Förstog inte det du skrev heller. Men kommer troligtvis köpa de där MDS steget, om ni inte tycker det är ett dåligt steg?
Zzzada heter jag ju ;/
Om du får mds steget för 5-600 kr så är det väl inte så illa pinkat för den pengen. Annars är väl mds inget jag rekommenderar förutom deras äldre kitssystem tex som lät riktigt bra, men om du väljer mellan dessa 2 steg så skulle JAG aldrig betala för pioneer steget.
Tro inte att någon av dessa levererar några mängder med effekt eller något välljud för dom spelar inte i den ligan.
Men vad du kanske inte vet är att det steget på bilden, GM-1200 är ungefär 10-12 år gammalt...och det fanns helt enkelt inga bra prylar för vettinga pengar på den tiden.
MDS-steget är väl sidådär 8-9 år gammalt. Minst. Det steget led av dålig filter har jag för mig.
*edit. Jag kollade upp det. Det steget (MDS) kostade 700kr när det var nytt, enligt en väldigt gammal tråd på www.minhembio.com.
Senast redigerat av Phaetoon (15 november 2007)
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag skulle inte rekommendera det. I en av trådarna (den från 2004) köpte killen steget för 200:-
I följande tråd nämner en person att han har haft ett MDS Classic Amp.2 steg i ett par år. Tråden är från 2002 och MDS Classic Amp.2 är efterföljaren till MDS Amp.2 http://www.opelsportclub.com/forums/arc … 10679.html
******* 23-09-02, 13:40 Måste tillägga att jag har ett MDS classic Amp2 steg som nu är ett par år gammalt o det har aldrig krånglat bara går o går! (Trots mycket o hårt spelande) Så allt MDS säljer är inte skit! *******
Senast redigerat av Phaetoon (15 november 2007)
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jaha okej. Men de som jag titta på är ju silver inte svart. Samma va ska jag ha för steg nu då? Tycker de verkar som jag hittar massa steg, men allt är bara skit trots de är märken som MDS, Pioneer,GAS!