[ vill värme och mjukt ljud. och min målsättning att det är musikalisk..
Skall du använda rena silver kablar till högtalarna och signalkablarna? Vad skall du använda för HU (CD spelare?)
Hur har du kommit fram till att du just skall ha 15graders vinkel på dina kickar? Gäller detta både höger och vänster kanal? (samma vinkel) Skall du inte ha några högtalare på instrumentbrädan?
vill inte ha diskanter rakt i ansiktet.. ja rena silver kablar som är hemma gjorda.(RCA
scanspeak 9300 diskant och 8545mellan\bas som fram system..15grader lutande .. diskant kommer att sitta nämre ena kanten mot baffeln..
varför skall jag lyssna på ditt skit snack..?
Vet mycket väl vad det är för element, har byggt flertalet lösningar baserat på scanspeak för inomhusbruk, återigen, inomhus.
Du behöver inte lyssna på mitt snack överhuvudtaget, jag har inte försökt få dig att ändra uppfattning, bara informera dig om hur jag ser på din attityt mot de som verkligen kan bilstereo, för som jag förstått det är det en bil du ska bygga i, inte ett vardagsrum på ~40 kvadrat.
Blir nog bra dedär...
du är helt ute och cyklar..
Japp, måste vara det, men jag ska börja cykla rätt nu.
Fr.o.m. nu kommer alla våra custombyggen innehålla...
- Scanspeak-diskanter - 15 graders lutning på mid - Disktrasor framför elementen - Basera systemets uppbyggnad på hemmabiodynamiken - Ignorera alla tips och råd kring hur man löser något
Att ingen tagit fram denna eminenta affärsidé tidigare, kommer ju revolutionera välljudsscenen.
ja men då är en klåpare anser jag som man får scanspeak att låta dåligt...
Yeah right...
Känns som att denna diskussion är rätt meningslös tills du bevisat att du kan få något att låta bra. Jag tror inte du lyckas.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Pioneer? Jag räknar med att du satsar på ODR med dina ambitioner. Eller nöjer du dig med P90?
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
[ vill värme och mjukt ljud. och min målsättning att det är musikalisk..
Skall du använda rena silver kablar till högtalarna och signalkablarna? Vad skall du använda för HU (CD spelare?)
Hur har du kommit fram till att du just skall ha 15graders vinkel på dina kickar? Gäller detta både höger och vänster kanal? (samma vinkel) Skall du inte ha några högtalare på instrumentbrädan?
vill inte ha diskanter rakt i ansiktet.. ja rena silver kablar som är hemma gjorda.(RCA
paj o ner blir det nog !!
ok. men att köra rena silver kablar till signalen tror jag kommer bli lite vasst.. men kan funka om stegen drar åt ett mörkt håll, vilket jag inte tror att vare sig stegen eller diskanterna gör..?
varför måste diskanterna vara rakt i ansiktet bara för att de sitter på brädan? som gurenius skrev så tror även jag att din ljudbild kommer bli nere vid typ knäna och om du är skapt som de fleta andra så hör du med öronen som sitter en bit högre upp på kroppen..
Men du skall givetvis bygga så du blir nöjd, men det hade varit kul att få lyssna i bilen sedan när den är klar.
paj o ner blir det nog !!
ok. men att köra rena silver kablar till signalen tror jag kommer bli lite vasst.. men kan funka om stegen drar åt ett mörkt håll, vilket jag inte tror att vare sig stegen eller diskanterna gör..?
varför måste diskanterna vara rakt i ansiktet bara för att de sitter på brädan? som gurenius skrev så tror även jag att din ljudbild kommer bli nere vid typ knäna och om du är skapt som de fleta andra så hör du med öronen som sitter en bit högre upp på kroppen..
Men du skall givetvis bygga så du blir nöjd, men det hade varit kul att få lyssna i bilen sedan när den är klar.
diskanten kommer inte att bli låg och dem kommer inta att sjunga på knä.
ni verkar fan med ute efter att bråka!! jag har provat mina kick paneler förut det har funkat bra .det är samma kick paneler som förut. den enda skillnaden är att 9300 kommer att sitta i istället för 9500. samt att 8545 skall sitta i istället för audax och aktivt delning istället för passiv.
mina silver kablar kan ju bli ljusa men vill prova dem pga att scanspeak har bra värme.
jag vill ha en bilstereo som ingen annan har och vill gå lite mina egna vägar..
och jag anser att scanpeak finns inget som slår i välljud. har provat en massa dyrt men sen går jag tillbaka till magin igen..
suttit å läst igenom detta å säger bara "Oh my f*****g good!" du kommer juh få en rubban ljudplacering å dra in "hemmasystemet" i bilen kommer låta skit, ja har hållt på med hemmaskit med, å testat lite sånna saker i bilar å de blir pankaka! bil resp hemma bruk är 2 HELT olika saker.. å diskanten ska riktas mot en om ja inte är ute å cyklar? å sen med tidskomp få till den så den blir så centrerat å långt fram som möjligt, men men, kanske har fel lycka till! btw så är du min idol från å med nu!
som gurenius skrev så tror även jag att din ljudbild kommer bli nere vid typ knäna och om du är skapt som de fleta andra så hör du med öronen som sitter en bit högre upp på kroppen..
Stop! Det sa jag inte alls.
Kickpaneler kan absolut fungera men resultatet är ofta en rätt ostabil scen med hög mitt som sjunker kraftigt på sidorna. Nere vid knäna handlar det ju inte om.
jag har provat mina kick paneler förut det har funkat bra .det är samma kick paneler som förut. den enda skillnaden är att 9300 kommer att sitta i istället för 9500. samt att 8545 skall sitta i istället för audax och aktivt delning istället för passiv.
Ska bli intressant att höra hur du får till det. Har lyssnat en hel del på 18W/4531 (annan scanspeak-modell) och den kräver ju sin volym... Hur stora blir kickarna?
som gurenius skrev så tror även jag att din ljudbild kommer bli nere vid typ knäna och om du är skapt som de fleta andra så hör du med öronen som sitter en bit högre upp på kroppen..
Stop! Det sa jag inte alls.
nej det vet jag..men det om att ljudbilden blir "knasig" sa du. det va det jag menade, knäna va min egna uppfattning.