Besök på akuten

wissen
9 november 2005 · 27 Inlägg

Sätt inte heller fingrarna emellan oket o kolven när ni ska trycka ut den med tryckluft. Blir en duktig smäll och skaplig klämskada för min del !! ajaj

Skurit av mig senan i tummen med en halvtimme gammal morakniv. (inte heller att rekomendera).

Har lyckats med ett antal grejer, och alltid i vänsterhanden konstigt nog ;-)
Dragit ett finger ur led har jag också lyckats med.

och nu för bara en vecka sedan pajade ett ledband i vänster långfinger, farligt med sport o bilar. big_smile


Men som man säger.

Är hjärnan dum får kroppen lida !!
O högerhanden är ju lika dum som hjärnan så vänsterhanden är det verkligen synd om !!

/wissen

Honda Civic MB6 VTI-T "450hk. 22a gången gillt." (1998)
Honda Civic EJ2 B18C4-T "450hk. MB6 VTI-T INSIDE" (1995)
Kirre
9 november 2005 · 2 122 Inlägg

hatar akuten än om de inte är en enda käft där på hela sjukhuset så tar det för fan ändå 4timmar innan läkarn ha duckit kaffe

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Izual
10 november 2005 · 4 571 Inlägg

Kirre skrev:
hatar akuten än om de inte är en enda käft där på hela sjukhuset så tar det för fan ändå 4timmar innan läkarn ha duckit kaffe

håller med!  när jag hade "ramlat" ner för en stentrappa å vridit foten så pass att den blev 18 gånger så stor samt slagit huvudet i en betong vägg så stoppa dom bara i mig lite alvedon å satte mig på en väntbänk i en timme innan dom kollade på mig ordentligt

chrizz Administratör
10 november 2005 · 11 783 Inlägg

Andy69 skrev:

chrizz skrev:
Jag lyckades med det här på fest för ett par månader sen...

OBS! Är du överkänslig? Kolla inte...
http://www.garaget.org/temp/DSC_7568.jpg

Notera chattfönstret i bakgrunden och vad det skrivs wink

Vad gör ni på era fester? big_smile

Jag och en kompis tog en "genväg" till stan som innebar att vi hoppade över ett 2 meter högt staket med vassa metallspetsar högst upp. Där fastna jag med fingret när jag hoppade ned på andra sidan... blödde som tusan, sen tuppade jag av 10 minuter senare och fick åka ambulans till akuten cool

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Attenator
10 november 2005 · 404 Inlägg

Izual skrev:

Kirre skrev:
hatar akuten än om de inte är en enda käft där på hela sjukhuset så tar det för fan ändå 4timmar innan läkarn ha duckit kaffe

håller med!  när jag hade "ramlat" ner för en stentrappa å vridit foten så pass att den blev 18 gånger så stor samt slagit huvudet i en betong vägg så stoppa dom bara i mig lite alvedon å satte mig på en väntbänk i en timme innan dom kollade på mig ordentligt

Det tog 10 timmar innan jag fick smärtstillande efter min mc-krasch, låg på en bänk med knäckt nyckelben, söndertrasat knä och diverse andra mindre skador. De lyckades med bragden att inte röntga hela nyckelbenet första tillfället så jag fick åka till röntgen två ggr.

Men jag är fortfarande oändligt tacksam för att de hjälpte mig överhuvudtaget, har man klantat till det så tycker inte jag man ska klaga på de som sätter ihop en igen, de gör säkert så gott de kan!

BMW 2002 (1972)
wissen
10 november 2005 · 27 Inlägg

Håller med föregående talare !!

Är inte deras fel att systemet är så sjukt uppbyggt !!
Tror säkert att de själva skulle vilja arbeta på ett annat sätt vissa stunder.

De gör nog så gott de kan som sagt. (även om man undrar ibland) ;-)

Däremot tycker jag att vårdcentralerna är lite överflödiga vissa stunder.
Får man rådet att ta en panodil när man ringer bara för att de inte vill ha in en så har det gått för långt !! Särskillt när de säger att man skall ta 2 panodil o en ipren när man redan sagt att man testat panodil. Då blir man förbannad !!

/wissen

Honda Civic MB6 VTI-T "450hk. 22a gången gillt." (1998)
Honda Civic EJ2 B18C4-T "450hk. MB6 VTI-T INSIDE" (1995)
Germax
11 november 2005 · 12 086 Inlägg

Ett tips för de som inte är vana vid akuten.. när de frågar hur mår du då är svaret: Enorma smärtor och jag mår illa.. och sen gärna tillbehörande grimarser och stönanden. Om du sitter där o säger, nja det gör ganska ont men inte så jag dör.. då sätter dom dig längst ner på listan.

hihi.. när jag bröt tummen för 2 år sen hamna jag på akuten.. typ allt va kaos o jag mådde inte bra direkt, då sa morsan lägg  dig ner o se svimfärdig ut.. sen börja morsan gapa.. läkare doktor vem som hällst min son svimmar ni måste ta honom nu!! På så sätt slapp jag vänta i 3-6 timmar.wink Nu hade jag ju brutit tummen på 3 ställen så jag va i behov av vård.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang