Veteranbilar brann upp, sorgligt!!!!

Niklas1987 NO
6 november 2007 · 2 182 Inlägg

Jävligt trist  när sånt händer.

(Hoppas inte att det var en Amazon 123 GT med i branden)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
OE
6 november 2007 · 318 Inlägg

¨Vanar och amazoner är väll ingen större förlust¨.. tja kanske för vissa -ska inte skriva vad jag tänkte - , men om något sådant skulle hända en som laggt ner sin själ i den så gör det ingen större skillnad på bil eller inköpspris, värde, märke osv... 

Tråkigt är det iaf

Johnson
6 november 2007 · 613 Inlägg

Riktigt surt, skulle de vara anlagt blir man ju riktigt förbannad!

Rover Mini (1991)
Ford Mondeo (2010)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
koppartaket
6 november 2007 · 116 Inlägg

camaro67 skrev:
Tråkigt. Rasade taket in eller hur pass förstört är det? Vanar och amazoner är väll ingen större förlust kanske men de första fyra som du nämde är ju dyra bilar redan som objekt. Kanske går att renovera om inte allt har slagit sig av värmen.

Tyvärr så rasade taket in å det plus värmen gjorde att det enda som kunde räddas var fyra kromade plåtfälgar som stod utmed en yttervägg, samt två skärmar som stod högst upp på en hylla, dessa rasade ut genom väggen å hamnade utanför garaget under branden, ska försöka rädda så man kanske kan tillverka en fin soffa av nån bakände eller en fin utomhusgrill kanske? man får glädjas åt det man har kvar, både jag och mina kamrater tackar för allt medlidande och all fin respons, det underlättar en hel del, återigen hoppas jag att ni alldrig behöver genonlida nåt sånthär, det kvittar nästan vad det är för typ av bilar, sånt här får inte hända. sprinklersystem är att föredra i garage,

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
koppartaket
6 november 2007 · 116 Inlägg

leo_m83 skrev:
fan va tråkigt. Vad var det som hände? var det anlagt?

Troligtvis så har det blivit kortslutning i ett proppskåp, vilket orsakat branden. garaget va ju inte ens 10 år gammalt, och allt var gjort av fackmän, (som tur är) så försäkringen ska nog inte vara några problem, men det är synd på bilarna å alla minnen´. husvagnen som jag förlora svenndommen i brann ner, yikes

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
koppartaket
6 november 2007 · 116 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Jävligt trist  när sånt händer.

(Hoppas inte att det var en Amazon 123 GT med i branden)

Stod ingen 123gt men en 122 sport, helt original, sad

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
twin_cam Smålänning
6 november 2007 · 7 877 Inlägg

Synd som fan sad

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
camaro67 Meister
6 november 2007 · 6 763 Inlägg

OE skrev:
¨Vanar och amazoner är väll ingen större förlust¨.. tja kanske för vissa -ska inte skriva vad jag tänkte - , men om något sådant skulle hända en som laggt ner sin själ i den så gör det ingen större skillnad på bil eller inköpspris, värde, märke osv... 

Tråkigt är det iaf

Jag menade så att det är bilar som det finns mycket att ta av i sverige. Men visst de är ju tråkigt för man kan bygga på sånt åxo och älska det med.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
6 november 2007 · 6 763 Inlägg

koppartaket skrev:

camaro67 skrev:
Tråkigt. Rasade taket in eller hur pass förstört är det? Vanar och amazoner är väll ingen större förlust kanske men de första fyra som du nämde är ju dyra bilar redan som objekt. Kanske går att renovera om inte allt har slagit sig av värmen.

Tyvärr så rasade taket in å det plus värmen gjorde att det enda som kunde räddas var fyra kromade plåtfälgar som stod utmed en yttervägg, samt två skärmar som stod högst upp på en hylla, dessa rasade ut genom väggen å hamnade utanför garaget under branden, ska försöka rädda så man kanske kan tillverka en fin soffa av nån bakände eller en fin utomhusgrill kanske? man får glädjas åt det man har kvar, både jag och mina kamrater tackar för allt medlidande och all fin respons, det underlättar en hel del, återigen hoppas jag att ni alldrig behöver genonlida nåt sånthär, det kvittar nästan vad det är för typ av bilar, sånt här får inte hända. sprinklersystem är att föredra i garage,

Ja du kan ju göra en grill för det lär ju inte bli så mycket mer bränt än vad de redan är roll Var de objekt eller va det bilar som stod för vinterförvaring/lite uppsnyggning?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Slain
7 november 2007 · 199 Inlägg

Blir så grining när jag läser sånt här! mad Samma sak hände här för ett tag sedan, där några som inte fyllt 15 än eldade ner ett garage, blev  ju ännu gladare när man fick reda på att det var en kille i min klass yikes Skickar med en länk kan ni läsa lite om branden.
http://www.op.se/parser.php?level1=2&am … p;from=rss

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Legolol
7 november 2007 · 169 Inlägg

Fy fan lider verkligen med dig/er ush my them rest in peace

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
Volvo Amazon "RaTzOnEn" (1969)
Niklas1987 NO
7 november 2007 · 2 182 Inlägg

koppartaket skrev:

Niklas1987 skrev:
Jävligt trist  när sånt händer.

(Hoppas inte att det var en Amazon 123 GT med i branden)

Stod ingen 123gt men en 122 sport, helt original, sad

sad blir lite lessen nu

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang