Bmw tråden

alain www.bimmerpower.org
8 november 2007 · 3 995 Inlägg

MickeTuncer skrev:

alain skrev:

r-ted skrev:
BMW äger, finns inga bilar jag har varit mer nöjd med.

Helt klart: en gång BMW alltid BMW smile

Kan inte mer än hålla med..smile

jag vet inte om det stämmer men jag tror att BMW är den ända fabrikat som har så många olika modeler ( 1-3-5-6-7-8 serien)  kupe, sedan, tourning, cabb, sport, bensin, diesel eller annan bränsle. Från svenson pris till över miljon klass. alla kan hitta någonting efter sin planbok, mycket bra konfort och vällutrystade
jag faktist tycker om BMW. big_smile

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
BMW635_Robban
8 november 2007 · 1 277 Inlägg

alain skrev:

MickeTuncer skrev:

alain skrev:

Helt klart: en gång BMW alltid BMW smile

Kan inte mer än hålla med..smile

jag vet inte om det stämmer men jag tror att BMW är den ända fabrikat som har så många olika modeler ( 1-3-5-6-7-8 serien)  kupe, sedan, tourning, cabb, sport, bensin, diesel eller annan bränsle. Från svenson pris till över miljon klass. alla kan hitta någonting efter sin planbok, mycket bra konfort och vällutrystade
jag faktist tycker om BMW. big_smile

Tycker inte BMW har tillräckligt med karosser att välja mellan. Saknar som sagt en minibuss av nåt slag...en motsvarighet till MB Vito smile
Får helt enkelt köpa en folkabuss och sätta ditt BMW lyktor och emblem fram smile

peter_1976 JDM
8 november 2007 · 2 201 Inlägg

alain skrev:

MickeTuncer skrev:

alain skrev:

Helt klart: en gång BMW alltid BMW smile

Kan inte mer än hålla med..smile

jag vet inte om det stämmer men jag tror att BMW är den ända fabrikat som har så många olika modeler ( 1-3-5-6-7-8 serien)  kupe, sedan, tourning, cabb, sport, bensin, diesel eller annan bränsle. Från svenson pris till över miljon klass. alla kan hitta någonting efter sin planbok, mycket bra konfort och vällutrystade
jag faktist tycker om BMW. big_smile

inte för jag är merca fans heller, men dom har ju oxå många modeller. hur många vet jag däremot inte.
sen japanska bilar, kolla i japan hu många tex hondor, toyota, nissan det finns. sen att inte svenska återförsäljare, eller europeiska inte tar in dom, det är en annan sak.

men på det området är bmw bra, för dom har till alla åldrar. bara synd att alla ser likadana ut.  men det gäller ju andra bilmärken oxå, tex volvo, merca, audi mfl

OBS!! det är inget påhopp

beemern .......
8 november 2007 · 2 655 Inlägg

håller me den som skrev: en gång bmw alltid bmw, både jag, brorsan o farsan har blivit fast, och dom som aldrig ägt en bmw ska ärligt (även om de låter otrevligt) bara hålla käften, ni vet inte hur de är tongue. många andra bilar e jävligt fina men kan aldrig tänka mej att köpa annat än bmw (förutom ev en 240 eller liknande att tukta sönder på vintern medans bmw:n står å man bygger)...

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
8 november 2007 · 3 585 Inlägg

BMW idiot här. Alla mina kompisar e irriterade på att det bara är bmw i huvudet.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Goodis Full gas spar tid! ;)
8 november 2007 · 284 Inlägg

alain skrev:

John87 skrev:
Ja! Vi kan ju skapa en tråd för alla märken!

Vill du bara prata/läsa om BMW så va på www.autopower.se.

Jag är också med på autopower, det är en mycket bra sajt för enbar BMW och jag kunde inte säga bättre än John87 men en tråd på varie märke är kanske lite väl cool

de e väl upp till va å en.. de blir väl lite mycke me en tråd för alla märken.. men då blir ju alla nöjda.. eller?? wink

PG Avstängd
8 november 2007 · 298 Inlägg

ToTTeN skrev:
BMW idiot här. Alla mina kompisar e irriterade på att det bara är bmw i huvudet.

BMW blir så jäkla personligt,svårt att beskriva men man tar till sig bilen på ett annat sätt än med andra märken.

syrran köpte min gamla 325a som var super fräsch
M3 kitt,M3 GT Dubbel vinge,GT Splitters och rubbet.

Hon hade en sketen Opel innan och det var hennes första bil
efter 2 veckor så slog några idioter sönder BMWn (gick på försäkringen iofs)
hon började böla och snackade om att hon kändes sig så STOLT i den bilen när hon gled runt.
klart som fn sa jag det är ju sånt folk blir avis på och det var nog därför dom var på den smile

skit kul att höra att en simpel bil kan få en person att känna sig stolt,då vart man lite imponerad för det var ju jag som hade byggt halva bilen smile

Senast redigerat av PG (8 november 2007)

bmx
8 november 2007 · 7 100 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

beemern skrev:

PG skrev:

nä varför då
det finns ju bara ett märke wink

precis big_smile...

precis..Volvo.. smile

hörde ja ford eller? tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
alain www.bimmerpower.org
8 november 2007 · 3 995 Inlägg

Alla mäker är bra! det SKA finnas bilar åt alla och den viktigast är inte att bråka om ett märke men vara nöjd med det man köper och kör.om folk köper visa bilar på grund att dom går att ändra, det är helt ok, dom blir ibland snygare än när dom gick ut från fabriken och det får jag gratulerar,  och andra köper för att det är pratisk transport alternativ .
Som sakt alla är nöjd med det han har
OCH DET SKA RESPEKTERA AV ALLA!! cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
TheFinnishFlash Avstängd
8 november 2007 · 1 266 Inlägg

jbosx skrev:
jahapp, nu har kylan slutat fungera i kupén, visserligen mysigt på vintern men det blir lite väl varmt ibland, ligger det på en säkring eller?

Jadu så är det att ha BMW bara att vänja dig smile

Nädå..jag har ingenting emot bmw alls, dom är Oftast fina, fina inredningar med, och BAKHJULSDRIFT...det jag tycker är synd är att dom inte har turbo, varför har dom inte det ? visst m3 går ju skit bra..men dom kostar med lol

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
beemern .......
8 november 2007 · 2 655 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

jbosx skrev:
jahapp, nu har kylan slutat fungera i kupén, visserligen mysigt på vintern men det blir lite väl varmt ibland, ligger det på en säkring eller?

Jadu så är det att ha BMW bara att vänja dig smile

Nädå..jag har ingenting emot bmw alls, dom är Oftast fina, fina inredningar med, och BAKHJULSDRIFT...det jag tycker är synd är att dom inte har turbo, varför har dom inte det ? visst m3 går ju skit bra..men dom kostar med lol

för att bmw har så underbara motorer att dom behöver inge stressfläkt för att få ur effekt, t.ex m5 me orginal 4-500hk utan turbo, skulle vilja se en volvo eller annan "vanlig" som klarar de wink...

TheFinnishFlash Avstängd
8 november 2007 · 1 266 Inlägg

beemern skrev:

TheFinnishFlash skrev:

jbosx skrev:
jahapp, nu har kylan slutat fungera i kupén, visserligen mysigt på vintern men det blir lite väl varmt ibland, ligger det på en säkring eller?

Jadu så är det att ha BMW bara att vänja dig smile

Nädå..jag har ingenting emot bmw alls, dom är Oftast fina, fina inredningar med, och BAKHJULSDRIFT...det jag tycker är synd är att dom inte har turbo, varför har dom inte det ? visst m3 går ju skit bra..men dom kostar med lol

för att bmw har så underbara motorer att dom behöver inge stressfläkt för att få ur effekt, t.ex m5 me orginal 4-500hk utan turbo, skulle vilja se en volvo eller annan "vanlig" som klarar de wink...

Hehe tongue på mitt jobb där jag jobbar, så kom en gubbe i 50 års åldern med en m3 ? som jobbade på SANDVIK (kan inte så mycket om bmw) den var iaf från -86 och det var 205hk utan modefering...en gul sak..den var så jävla snygg..helt orginal ingen som kan ta fram en bild på en sån från -86 ? det var vinge och kjolpaket..det var tydligen orginal det med

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
PG Avstängd
8 november 2007 · 298 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
Nädå..jag har ingenting emot bmw alls

men du röstar ju 1or på dom ditt pucko wink
ska du rösta så rösta på bilen inte på idioten som kör den ok! smile

Gul M3 E30 -87
http://www.garaget.org/?car=48909&image=481343

Senast redigerat av PG (8 november 2007)

TheFinnishFlash Avstängd
9 november 2007 · 1 266 Inlägg

PG skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Nädå..jag har ingenting emot bmw alls

men du röstar ju 1or på dom ditt pucko wink
ska du rösta så rösta på bilen inte på idioten som kör den ok! smile

Gul M3 E30 -87
http://www.garaget.org/?car=48909&image=481343

Jag röstar verkligen inte 1or på bmw..verkligen inte smile därimot röstar jag 1or på folk som skriver nått jävligt till mig tongue
Förövrigt så var det exakt en sådan bil som kom till mitt jobb, gillar den riktigt mycket smile

Fast gubben's bil var fetare..men den var endå helt orginal :-]

Senast redigerat av TheFinnishFlash (9 november 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
TRYIT Teddan
9 november 2007 · 2 495 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:

PG skrev:

TheFinnishFlash skrev:
Nädå..jag har ingenting emot bmw alls

men du röstar ju 1or på dom ditt pucko wink
ska du rösta så rösta på bilen inte på idioten som kör den ok! smile

Gul M3 E30 -87
http://www.garaget.org/?car=48909&image=481343

Jag röstar verkligen inte 1or på bmw..verkligen inte smile därimot röstar jag 1or på folk som skriver nått jävligt till mig tongue
Förövrigt så var det exakt en sådan bil som kom till mitt jobb, gillar den riktigt mycket smile

Fast gubben's bil var fetare..men den var endå helt orginal :-]

jasså du röstar på folk du !!  !

vad jag vet så är betygsystemet för att rösta på bilarna å inte på folk.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
fredde85
9 november 2007 · 1 798 Inlägg

ja kan nog ocksa kalla mig bmw nord
dock har ja en sa kallad jordbrukstraktor i min ago men den ska nog avyttras senare annars bara bmw

anlening till att ja inte skriver alla bokstaver ar att ja ar i australien

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
PG Avstängd
9 november 2007 · 298 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
därimot röstar jag 1or på folk som skriver nått jävligt till mig tongue

kommer du in med en volvo i en tråd för BMW och är dryg som fan då får du väl räkna med att få samma mynt tillbaka.

moose46019 study
9 november 2007 · 772 Inlägg

angående att bmw inte har turbo. så suprise i de nya modellerna så har dom det nu även i fall det inte ska kännas sägs det.

det krävs ju lite mer kunskap att få ut högre hästar ur en motor utan turbo. och det har bmw verkligen lyckats med anser jag. de har även lyckats få ner förburkningen men utan att ta av hästarna eller slänga på någon liten fjant fläkt.

aja nu kommer 1orna att hagla in

John87 Stolt Volvoägare
9 november 2007 · 4 913 Inlägg

moose46019 skrev:
det krävs ju lite mer kunskap att få ut högre hästar ur en motor utan turbo. och det har bmw verkligen lyckats med anser jag. de har även lyckats få ner förburkningen men utan att ta av hästarna eller slänga på någon liten fjant fläkt.

Inte för att kritisera utan för att reda ut lite frågor jag har...

Vi tar min bil t.ex. En vanlig Volvo 850 T5 med 225hk orginal från en 2,3-liters femma.
Sen tar vi en BMW med samma effekt. Vi kan säga en 330 med 231hk orginal från en 3-liters sexa.

Varför behöver dom ha 0,7 liter mer och en cylinder mer för att få samma effekt?

Nu tog jag dessutom lite ålderskillnad.
330'n är från 2001 och min från 1994.

Sen säger jag inte att BMW gör kassa motorer. Jag tycker dom är otroligt duktiga på motorer och växellådor, jag tycker bara det är roligt att diskutera lite smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
BMW-328I
9 november 2007 ·

Samma hästar spelar ingen roll, 330in är snabbare tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang