Varför ska man inte rösta ettor?!

moose46019 study
9 november 2007 · 772 Inlägg

Alfred_E_Neumann skrev:
Det är ju märkligt när Ferraris, Lambos, feteporschar och andra vagnar av den kalibern får 1:or och 2:or. Finns det folk som tycker att dessa bilar är hemska?

svar ja och de kallas sossar och kommunister.

Phaetoon
9 november 2007 · 8 156 Inlägg

moose46019 skrev:

Alfred_E_Neumann skrev:
Det är ju märkligt när Ferraris, Lambos, feteporschar och andra vagnar av den kalibern får 1:or och 2:or. Finns det folk som tycker att dessa bilar är hemska?

svar ja och de kallas sossar och kommunister.

Eller avundsjuka moderater?
Ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att det beror på den svenska avundsjukan, inte på om man är höger eller vänster.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Goodis Full gas spar tid! ;)
26 november 2007 · 284 Inlägg

När det gäller Murcan å Gallen, så kan jag förstå att folk röstar lågt. Det finns absolut ingenting på den karossen som är vackert när bilen är original.

Till er som bara röstar 4or och femmor: Det här tycker jag nästan är värre, det ger ett åt helvete missvisande resultat på alla bilar då. Det är bra att rösta lägre på bilar som inte ser jättebra ut. Annars ligger ju varenda biljävel på gorg mellan 4 och 5. Då kan man lika gärna slopa röstningen helt.

Det bästa vore en tiogradig skala så att man bara satte tior på riktigt jävla fräscha showbilar eller något verkligen extraordinärt. Då skulle även ettan bli ett sparsammare betyg att ge en bil.

jo men vore de då inte bättre om man bara kunde sätta en stjärna i kanten om man vill.. om de e en bil som e riktigt fin...?

då slipper folk bli sura å sårade.. å man kan fortfarande ha: hetast just nu..???

Lady_Milla Alecci's fästmö
26 november 2007 · 708 Inlägg

poäng e la inte så viktigt man e ju inte här för att få poäng vad handlar dessa poäng om? och vad e det man sätter poäng på?vad e det man ska titta efter när man ska rösta på en bil?

de e ju inte å de e en saab jag hatar saab då få den en 1a..det e ju fel...

man ska väl kolla på design,färg och om det e gjort nått med den osv ni vet?!

och om man nu röstar en 1a e de la uppenbart att man inte tyckte den va något och därav behöver man väl inte skriva ett medelande å säga hej jag röstade en 1a på din bil för att den e så ful..den e inget å ha...hallååå???ge inte de lite hämd hämd hämd över de hela???

och tro inte de hjälper att ta bort 1 och 2 för då blir ju 3 minst då blir folk arga för att man sätter en 3a???

hmm

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Nknn
26 november 2007 ·

De flesta röstar ju ettor för att påverka totalbetyget i så stor skala som möjligt. ta tex en bil som har betyget 4.8 på 10 röster. Osså tycker nån att den är värd 3.5. Då sätter ju denne en etta för att få ner betyget så snabbt som möjligt.
Behöver inte nödvändigtvis betyda att man tycker det är en rishög.

Lady_Milla Alecci's fästmö
26 november 2007 · 708 Inlägg

Nknn skrev:
De flesta röstar ju ettor för att påverka totalbetyget i så stor skala som möjligt. ta tex en bil som har betyget 4.8 på 10 röster. Osså tycker nån att den är värd 3.5. Då sätter ju denne en etta för att få ner betyget så snabbt som möjligt.
Behöver inte nödvändigtvis betyda att man tycker det är en rishög.

stämmer nog de med

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
empe
26 november 2007 · 230 Inlägg

Lady_Milla skrev:
poäng e la inte så viktigt man e ju inte här för att få poäng vad handlar dessa poäng om? och vad e det man sätter poäng på?vad e det man ska titta efter när man ska rösta på en bil?

de e ju inte å de e en saab jag hatar saab då få den en 1a..det e ju fel...

man ska väl kolla på design,färg och om det e gjort nått med den osv ni vet?!

och om man nu röstar en 1a e de la uppenbart att man inte tyckte den va något och därav behöver man väl inte skriva ett medelande å säga hej jag röstade en 1a på din bil för att den e så ful..den e inget å ha...hallååå???ge inte de lite hämd hämd hämd över de hela???

och tro inte de hjälper att ta bort 1 och 2 för då blir ju 3 minst då blir folk arga för att man sätter en 3a???

hmm

Man ska sätta poäng efter vad man tycker om bilen, tycker man inte om en viss modell av bilar så sätter man lågt betyg på dom. man ska ju inte sätta betyget utifrån vad folk i allmänhet tycker om en sån bil. Betyg handlar alltid om personlig smak.

Det är som att gå till baren och fråga vilken öl som är godast. Det är ingen jävel som kan svara på vilken öl som du tycker är godast. Det vet du bara själv.

Second place is the first loser
Pikey
26 november 2007 · 2 283 Inlägg

Tycker heller inte någon person som inte har en bil online ska ha rösträtt heller...

R.I.P. Michael Jackson!
decib3L Körv
26 november 2007 · 3 535 Inlägg

Jag har ford, bara det är ett handikapp tongue

Truckdriving Man
KG
26 november 2007 · 385 Inlägg

decib3L skrev:
Jag har ford, bara det är ett handikapp tongue

Haha, härligt med lite självdistans tongue

decib3L Körv
26 november 2007 · 3 535 Inlägg

KG skrev:

decib3L skrev:
Jag har ford, bara det är ett handikapp tongue

Haha, härligt med lite självdistans tongue

haha, det är som att den ena foten är större än den andra.

Man lär sig leva med det tongue

Truckdriving Man
MrTurbo Better than God \o/
27 november 2007 · 1 882 Inlägg

n3rmin skrev:
Jag tror nog det är mer med att folk röstar ettor utan någon vettig anledning. :S

Precis.

Läste att nån jävla fåne här inne skrev att om han kände sig lite "hängig" så brukade han rösta ettor på ett par Saabar så blev han glad igen...   

Tänk om alla resonerade så?

"Hepp känner mig lite trött och sur, tror jag ska sätta etta på tio volvo så blir jag glad..."

Eller BMW eller Ford eller vad fan nu man inte inte gillar. Blir det ett seriöst röstningssystem då? Jävla fjollerier är vad det är.

Jag raderade samtliga mina bilar så slapp man sådana där idioter som bara skulle jävlas.

Den dagen det är obligatoriskt med en motivering när man röstar kanske jag är med igen, men då faller det där med anonyma röster och "kompisröstingen" lär öka ännu mer...

Senast redigerat av MrTurbo (27 november 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
MrTurbo Better than God \o/
27 november 2007 · 1 882 Inlägg

Exempel;

Så här har ***** röstat på andra bilar:

5:   0 röster (0%)
4:   0 röster (0%)
3:   5 röster (42%)
2:   3 röster (25%)
1:   4 röster (33%)

Så här har ***** röstat på andra bilar:

5:   30 röster (17%)
4:   29 röster (16%)
3:   45 röster (25%)
2:   28 röster (16%)
1:   47 röster (26%)

Så här har ****** röstat på andra bilar:

5:   3 röster (4%)
4:   9 röster (11%)
3:   12 röster (15%)
2:   23 röster (28%)
1:   34 röster (42%)

Så här har ****** röstat på andra bilar:

5:   7 röster (30%)
4:   0 röster (0%)
3:   0 röster (0%)
2:   1 röst (4%)
1:   15 röster (65%)

Är de här för att titta på fina bilar eller bara för att jävlas tro?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Anna_ GirlsGoFast
27 november 2007 · 172 Inlägg

Kanske vore en ide att införa röstningskrav på varje bil man varit inne och besökt? Själv är jag helt hopplös, då jag aldrig röstar om jag inte hajar till och tycker att bilen verkligen är något extra. Därmed blir det bara att jag röstar 5 or och inget annat. Inser ju att hela systemet faller om alla vore som mig, men tror att det är många som är det. Därför kunde det kanske vara en ide med röstkrav istället för kommentarskrav?

Och för att vara helt ärlig, vem orkar hänga upp sig på vad folk röstar om ens bil?!? Själv blev jag nästan generad när min Skyline flög upp på topp 250-listan. En helt orginal bil har ingenting där och göra, så jag förstår gott de personerna som röstat ettor på min bil för att dra ner snittet. På topp 250-listan ligger det bilar som det är nerlagt 1000-tals arbetstimmar och sanslöst mycket pengar på, så då kändes det minst sagt fel att få in min (än så länge nästan orörda) bil där. Därmed inte sagt att jag inte är smickrad och glad över att så många orkat att kommentera min bil förstås. Hade ju aldrig köpt den om jag inte själv tyckt att den var fet och hade bra potential. wink

Senast redigerat av Anna_ (27 november 2007)

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)
Lady_Milla Alecci's fästmö
27 november 2007 · 708 Inlägg

empe skrev:

Lady_Milla skrev:
poäng e la inte så viktigt man e ju inte här för att få poäng vad handlar dessa poäng om? och vad e det man sätter poäng på?vad e det man ska titta efter när man ska rösta på en bil?

de e ju inte å de e en saab jag hatar saab då få den en 1a..det e ju fel...

man ska väl kolla på design,färg och om det e gjort nått med den osv ni vet?!

och om man nu röstar en 1a e de la uppenbart att man inte tyckte den va något och därav behöver man väl inte skriva ett medelande å säga hej jag röstade en 1a på din bil för att den e så ful..den e inget å ha...hallååå???ge inte de lite hämd hämd hämd över de hela???

och tro inte de hjälper att ta bort 1 och 2 för då blir ju 3 minst då blir folk arga för att man sätter en 3a???

hmm

Man ska sätta poäng efter vad man tycker om bilen, tycker man inte om en viss modell av bilar så sätter man lågt betyg på dom. man ska ju inte sätta betyget utifrån vad folk i allmänhet tycker om en sån bil. Betyg handlar alltid om personlig smak.

Det är som att gå till baren och fråga vilken öl som är godast. Det är ingen jävel som kan svara på vilken öl som du tycker är godast. Det vet du bara själv.

ja precis tycker ja med på nått sätt men de finns ju vissa som inte bara kan ta en 1a eller 2a utan att bli fly förbannade över de....lite väl jobbigt..men man ska titta på bilen och klart spelar smaken in stort...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Phaetoon
27 november 2007 · 8 156 Inlägg

Alla dessa I-landsproblem skulle försvinna om alla röstade på några bilar varje dag...
Då skulle ju alla röster som kommit från personer som bara vill jävlas och rösta ner bilar, bli helt marginaliserade.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TLO
27 november 2007 · 1 062 Inlägg

Anna_ skrev:
Kanske vore en ide att införa röstningskrav på varje bil man varit inne och besökt? Själv är jag helt hopplös, då jag aldrig röstar om jag inte hajar till och tycker att bilen verkligen är något extra. Därmed blir det bara att jag röstar 5 or och inget annat. Inser ju att hela systemet faller om alla vore som mig, men tror att det är många som är det. Därför kunde det kanske vara en ide med röstkrav istället för kommentarskrav?

Och för att vara helt ärlig, vem orkar hänga upp sig på vad folk röstar om ens bil?!? Själv blev jag nästan generad när min Skyline flög upp på topp 250-listan. En helt orginal bil har ingenting där och göra, så jag förstår gott de personerna som röstat ettor på min bil för att dra ner snittet. På topp 250-listan ligger det bilar som det är nerlagt 1000-tals arbetstimmar och sanslöst mycket pengar på, så då kändes det minst sagt fel att få in min (än så länge nästan orörda) bil där. Därmed inte sagt att jag inte är smickrad och glad över att så många orkat att kommentera min bil förstås. Hade ju aldrig köpt den om jag inte själv tyckt att den var fet och hade bra potential. wink

Håller med!  Originalare (om inte väldigt udda) och rishögar = Låga betyg
Bilar som skiljer sig från mängden, alt ovanliga bilar = Höga betyg

Begriper inte grejen med att lägga upp något på denna site som är helt original??? Eller som man bara hängt på ett par extraljus på, och tror det därmed är en utställningsbil....

Senast redigerat av TLO (27 november 2007)

"You Go, we go!"
Sushikocken Sleeper
27 november 2007 · 3 084 Inlägg

MilleN skrev:
Jag tycker nästan att ettorna är ett nödvändigt ont för att jämna ut alla röstfiske/kompisfemmor. Skit i om ni har fått ett gäng ettor, kolla på snittet istället.

håller med dig millen.. fast mest hatar jag när det är 5:or på skitfilmer

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
falloutboy
27 november 2007 · 1 723 Inlägg

Klart man ska få rösta ettor!
Jag fattar inte att folk orkar dra upp röstningen i så många trådar. Är det verkligen hela världen om nån röstar en etta?

Finns det verkligen så många som tycker att det här är så viktigt? Så viktigt, att man måste ha röstningskrav för de bilar man besökt?! Get real. Folk har ju tydligen för mycket fritid.

Rösta så många ettor ni vill på min bil. Eller på vilken annan som helst. Jag tror solen går upp imorgon också.

Senast redigerat av falloutboy (27 november 2007)

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 november 2007 · 10 427 Inlägg

Ettor är väl till för att läggas på gamla Volvobilar, hur fina dom än är? wink

mjeh mjeh mjeh

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang