4281
Sök

Photoshop-tävling

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
10 augusti 2008
Här är två minuter i photoshop. Kom inte o klaga på bildkvaliten förens ni ens försökt göra nåt åt det. Går dock att förfina ännu mer om man lägger ner två minuter till.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/2757/426932_57atky.jpg

Whine whine!

354 Inlägg
10 augusti 2008
Urkas skrev:
Här är två minuter i photoshop. Kom inte o klaga på bildkvaliten förens ni ens försökt göra nåt åt det. Går dock att förfina ännu mer om man lägger ner två minuter till.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/2757/426932_57atky.jpg

Men om alla nu inte är lika bra som dej kanske det är lättare / bättre / schysstare om man väljer en bild som redan har bra kvalla ?

Svartrök
673 Inlägg
10 augusti 2008
sluta gnälla för helvete!! - Vinn så får ni själva lägga upp vilken bild ni vill!

Jag har fel ibland... men inte ofta

208 Inlägg
10 augusti 2008
Jag håller med häften typ

Sluta gnälla om sunkiga bilder och sunkiga bilar, se det som en utmaning för f*n!

Det är inte speciellt roligt att modda nya fräscha sportbilar och det är kanske inte världen roligaste att modda gamla svartvita historiefoton på bilar. Kör en bladning på allt där emellan.

Och som sagt, alla kanske inte är utbildade grafiker, sluta hacka ner på folk, det blir fan så mkt roligare med uppmuntran!

Så basically, va tysta om ni inte har något konstruktivt eller positivt att säga, låt vinnaren välja bil utan ett jäkla massa gnölande, försök håll en någorlunda variation och för FAN, ha kul istället!

Shit...

If you can't convince them, confuse them!

217 Inlägg
10 augusti 2008
CmoR skrev:
* ( Många tycker det är enklare att modda bilder som inte är tagna i studio miljö)

Jag tycker det är lättare att modda bilder i studio-miljö...

G O O G L E .com - Man's best friend.

55 Inlägg
10 augusti 2008
Haha shit vad löjligt denna tråd har blivit tongue Alltid gnäll om ingenting big_smile Duger den inte så vänta till nästa bil? Eller? tongue

Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
10 augusti 2008
Men jag ger ju iaf kritik, och jag har gett förslag förut på hur folk kan förbättra sig. Men ni verkar ha problem med att ta åt er av det. Kan väl iofs ha till viss del med sättet jag skriver saker på, men ändå. ;\

Fast det är ju iaf bra att ni håller på med dom här tävlingarna, för det är alltid roligt att utmana varandra samt att man lär sig saker. Dock går dom flesta i samma spår varenda gång, utan att pröva några nya verktyg i photoshop, som t ex Color Balance som jag drog i lite nyss för att fixa till det röda färgsticket som var i på SAAB-bilden. För färgkorrigering är det dom flesta här är dåliga på. Ändra lite färger gör faktiskt mer än vad man kan tro.

Whine whine!

391 Inlägg
10 augusti 2008
bmx skrev:
Freddye skrev:
Men va f*n. Är det ingen som kan lägga upp en riktig bild. Bara en massa sk*t bilar hela tiden. Lägg upp en bild på en M3á eller en porsche och inte en massa prutt-bilar från 40-talet som inte går att göra snygg. Om ni nu vill lägga up en gammal bil så ta en charger eller en mustang. Det är såna här bilar som får en att sluta photoshoppa. SNÄLLA var seriös

vaddå va seriös?
om vi bara ska modda nya sportbilar då hoppar jag av den här tråden!
enligt mej så så är en ny porsche,bmw,ferrari mm skit bilar!

klart de ska vara en blandning!

Ni får ursäkta mitt förra inlägg, men man blir så j*kla trött på att behöva vänta till det kommer en "Seriös" bild.

Jag tycker inte om att bara modda Ferarris och Porschar jag heller. Oplar, Saabar mm. är ju klart favoriter. Men jag tycker att folk ska lägga ner lite mer tid att hitta en bild med bra kvalitet, denhär som vi moddar just nu godkänd men det har kommit en del som man knappt ser vad det ska föreställa.
Jag vill inte verka grinig men man blir så lack efter att tag med "Skit" bilder

terazzi
10 augusti 2008
Måste hålla med Freddye nu då jag med la upp en bild med kass kvalite' en gång tongue
bilen i sig är skitsamma,bara kvalite'n är bra o variation är alltid bra big_smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 augusti 2008
998cc skrev:
Urkas skrev:
Så du är rasist också? Personliga påhopp är alltid trevligt! big_smilebig_smilebig_smile
Men du kan ju kolla på här om du vill se lite gammalt skit jag har gjort för den här tråden. Men fortfarande, jag har verkligheten som referens, så varför kan jag inte tala om hur saker o ting ska se ut? Och om du vill att jag ska skryta så kan jag ju säga så här också: Jag är 100% säker på att det inte är en jävel här på garaget som kan mer photoshop än mig. wink
God natt!

Sicken Kille!

Ja, han verkar tro att han är nåt.. Som vanligt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 augusti 2008
Urkas skrev:
Så du är rasist också? Personliga påhopp är alltid trevligt! big_smilebig_smilebig_smile
Men du kan ju kolla på här om du vill se lite gammalt skit jag har gjort för den här tråden. Men fortfarande, jag har verkligheten som referens, så varför kan jag inte tala om hur saker o ting ska se ut? Och om du vill att jag ska skryta så kan jag ju säga så här också: Jag är 100% säker på att det inte är en jävel här på garaget som kan mer photoshop än mig. wink
God natt!

Kallar du det får påhopp vet du nog inte vad det är. Tänker inte visa om du inte fattar vad det kan vara.
Men du är en aning för kaxig för många av oss på den här tråden. Ställ upp i tävlingarna så får vi väl se hur 100% duktig du är.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
10 augusti 2008
Snälla Urkas!

Du som é så bäst, varför ar du här å förstör i vår lilla men ack så naggande god PS-tävlings tråd.
Rumpa in på sportbilen ist, där kan du passa, där tror alla att dom é så bra. (Amamtörer).

Säg inget att du é bäst, du vet inte vem som lurar här på garaget, de gamla goda gänget från förr,
från PSCC, ZON, ZATZY..

Kritisera andra kan du göra, men göra nått själv nähä.
Klaga på att du inte har tid, va fasiken é du här för då? (Det undrar jag?).

Nää jag har då inte tid med sånt här drit...

Natti natti!!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Master of the obvious
636 Inlägg
10 augusti 2008
haha, vilken moppefuckotråd det blev...

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
10 augusti 2008
Marqus skrev:

vi måste få ett slut på debatten nu!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
11 augusti 2008
Men ska ni lära er ta åt er av kritik nångång?

Edit: Men aa, får välla ta o göra nån grej snart i den här tråden, för att se om jag kanske lyckas göra nåt fint, även fast jag faktiskt har gjort det förut (men ni verkar inte vilja läsa det heller). tongue
Senast redigerat av Urkas (11 augusti 2008)

Whine whine!

7 100 Inlägg
11 augusti 2008
Neos34 skrev:
Marqus skrev:

vi måste få ett slut på debatten nu!

precis!
nu håller vi käften och ps:ar istället!håll gnället för er själva!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

208 Inlägg
11 augusti 2008
någon vidare kräsen kritiker är du iaf inte, utan håvar ur dig det mesta, urkas..

If you can't convince them, confuse them!

7 100 Inlägg
11 augusti 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/427505_12r3bb.jpg

vart lite mysko med x-ljuset vid nummer plåten,men aja smile
Senast redigerat av bmx (11 augusti 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

217 Inlägg
11 augusti 2008
Nu tar alla killar och tjejer ett varsitt djupt andetag och så slutar diskussionen om dåliga bilder här , även om jag klagade på kvalitén på bilden.

Nu tycker jag vi ser fram emot nästa bild istället.

G O O G L E .com - Man's best friend.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
11 augusti 2008
Urkas skrev:
Men ska ni lära er ta åt er av kritik nångång?

Edit: Men aa, får välla ta o göra nån grej snart i den här tråden, för att se om jag kanske lyckas göra nåt fint, även fast jag faktiskt har gjort det förut (men ni verkar inte vilja läsa det heller). tongue

Ser inte vad som är så bra i dina photoshops?

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Sök