en liten amatör fråga: Hur ändrar ni färgen så att ni får exakt samma kulör på delar som ni plockar in i bilden? Tex få samma färg på bilens kaross och på ett "importerat" kjollpaket.
Nyans mätnad kommer man ju ganska långt med men inte ända fram. Är tex svårt att få grejer vita där. Eller är det selektiv färgändring ni använder? Tar ju ett tag isåfall.
en liten amatör fråga: Hur ändrar ni färgen så att ni får exakt samma kulör på delar som ni plockar in i bilden? Tex få samma färg på bilens kaross och på ett "importerat" kjollpaket.
Nyans mätnad kommer man ju ganska långt med men inte ända fram. Är tex svårt att få grejer vita där. Eller är det selektiv färgändring ni använder? Tar ju ett tag isåfall.
jag kör ju på engelska men. hue e jue där jag börgare, sedan coloradjust. men om inte det funkar tar jag bort all färg sedan tar jag Image/adjustment/variations där jag lägger till den dom färgerna jag vill ha. sen går jag tebaka till coloradjust.
Du målar bilen i färgen du vill ha den, sen sparar du den öppnar den igen ta stötfånagren lr va du vill ha sen går du på Image>Adjustments>Variatons>Currentpick då får du färgen som bilen ha på stötfågaren sen är bara att ändra lite på Brightness/Contrast.
Men det finns väl andra sätt, alla gör säkert på sitt vis lr!?
(Har fortfarande inte kommit på nått med bilen aarghh!)