998cc skrev:
jo jag va mäst nyfiken på hur du gjorde. det va l. ganska mycket så som jag redan gör. e nog inte så lätt å förklara hur man gör om man inte sitter ve samma data så man ser hur andra gör. dom flästa gör ju på samma sätt, även om vissa e bätttre på det än andra.
denna tävlingen e ju inte gjord för att man ska få fram bästa moddaren, det e ju den bilden som fläst gillar som vinner. men man lär sej mö av å va med.
Jo precis. Insåg det när jag hade gått och lagt mig att det inlägget var nog gansk dumt ändå... Är ju som du säger man behöver typ se det själv. Men jag kom på en grej jag kan tillägga till min gamla post. Förr använde jag alltid klonstämpeln, för då får man ju med samm texturer som finns i resten av bilden. Nu gör jag inte det längre, utan använder bara vanlig airbrush. Säg att man skall måla över något, då tar jag en lagom stor pensel utan skärpa, plockar upp färgen med pincetten i ena hörnet där jag skall börja måla. Målar ett sträck, sedan plockar jag upp ny färg lite längre ner där jag skall måla, drar ett sträck osv. Detta resulterar ju i något där man ser sträck med väldigt olika väldefinenerade färger. Men då har jag upptäckt att man kan fortsätta som jag gjorde först, fast i de luddiga övergångarna mellan 2 färger, gärna med en pensel med lägre opacitet. Då blurrar man sakta ihop färgerna, och man får en mycket bättre kontroll på vad som sker. Detta har ju då sina nackdelar förstås, och resulterar nästan alltid i att man får lägga nya reflektioner och så på ytan. Men det är det roligaste med hela bilden, för då den blir verklig

Sedan så älskar jag denna tävlingen! Handlar som sagt inte om bästa moddaren, utan ballast bild! Alla kan vinna, och roliga fordon att modda

Görskoj! Dessutom skönt folk som hänger på tråden.
Slutligen, tack till alla som röstat på mig

Måste sluta göra sådanahär bibelposter

Får göra en bild som visar i PS istället och posta. hehe... Lovar inget!

Ha det gott!
Mvh
Emil