4224
Sök

Photoshop-tävling

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 januari 2009
nonno skrev:
får man fråga vilket photshop som är det nyaste?Ock kan man hämta det gratis lagligt nånstans?

Den nyaste photoshop tror jag är CS4. och man kan ladda ner den på google. det gjorde jag iallafall.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

257 Inlägg
5 januari 2009
nu har jag uppdaterat min med att brusha dit intercooler  säg gärna vad ni tycker för jag vet inte om jag ska ha kvar den eller inte eller om jag ska för bättra nått?

511 Inlägg
5 januari 2009
aha ok tack ska kolla

?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
5 januari 2009
fan va ni har börjat bli duktiga vill med kunna brusha sad

Zapparn din kombi är ju dö cool

Mvh Christian

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 januari 2009
Har uppdaterat s60 nu..

257 Inlägg
5 januari 2009
criller skrev:
fan va ni har börjat bli duktiga vill med kunna brusha sad

Zapparn din kombi är ju dö cool

Tackar, var rätt komiskt att du fick med "dö" big_smile lätt världens fränaste likbil big_smile

510 Inlägg
5 januari 2009
Så kul att kolla din bild Zijaa, för den ändras så mycket varje gång smile

Nya fälgarna är inte så bra dock, den bakre fälgen är mycket mindre än den främre... Tror det har att göra med hjulhuset... kanske skall ta och göra det lite större? Lacken ser lite matt ut också... kanske dra upp kontrasten lite, eller ännu bättre, brusha i lite ljussken (typ som jag gjorde på min Eclipse och med Audin som jag fick så mycket kretik för smile) Annars ser det bra ut smile

257 Inlägg
5 januari 2009
Nu har jag nog tagit vatten över huvudet med den här designen big_smile togk anske i lite för mycket men får se om jag har tid att färdigställa den för tävlingens slut big_smile

Wip 1: linjer till min dtm roadster
Wip 2: Hela bilen nästan förutom detaljer och highlight/shadows
Wip 3: börjar komma ihop nu. Nedre delen av fronten hur ska man få det lite verkligare/djupare?
Wip 4: Gjorde lite glansigare på puckarna och sidan
Wip 5: Börjar bli nöjd ska börja fokusera på mina vents nu
Wip 6: slängde dit kolfiber speglar
Wip 7: hinner nog inte längre

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54710/537276_yjtjvs.jpg
så långt jag hinner
Senast redigerat av zapparn_ (6 januari 2009)

510 Inlägg
5 januari 2009
Hehe... Ser intressant ut Zapparn smile Men pucklarna bakom där är HELT fel! tongue Jag föreslår att du skippar dom, eller klipper in dom från en roadster, och sedan gör linjer för dem... Den högra puckeln skall långt åt höger smile I övrigt fet design

510 Inlägg
6 januari 2009
Nu är jag klar med min... skriv gärna en kommentar smile
Ha det gott!

391 Inlägg
6 januari 2009
Sådärja Algeroth! Äntligen lite mer action i dina bilder som förr i tiden wink .Helt makalöst!
Senast redigerat av Freddye (6 januari 2009)

45 Inlägg
6 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99526/536588_ke46yf.jpg

orkade inte göra mer ja kommer inte va med på dom närmsta tavlingarna men ja kommer tebax om ett tag

185 Inlägg
6 januari 2009
Måste kommentera din bil algeroth.

Tycker den är perfekt, inget överdrivet bara ren perfektion. Tycker att du ibland går lite långt ifrån ursprungsbilen, men det blir ju alltid bra. Tycker det var roligare att kunna sitta och jämföra original bil med din bil nu:)

Mvh LeLuke

510 Inlägg
6 januari 2009
Tack smile Kul att ni gillar den. Är väl så att jag kan gå lite långt ifrån orginalet ibland, men är ju oftast så att jag känner att det behövs... hehe

Vet inte riktigt vad du jämförde så smile Finns inget kvar egentligen... backspegeln och grillen är det ända jag sparat i princip smile Och då är det inte ens hela grillen. Haha.
Ha det gott!
Mvh

Emil

391 Inlägg
6 januari 2009
sitter här och väntar på att zapparn_ ska lägga upp dom första bilderna på roadstern big_smile

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
6 januari 2009
jag måste säga det Algeroth...DU har valt jättebra bilder. det är lättare att brusha för det är inte så mycket skuggor som vissa bilder, och det är lättare för oss(iallafall mig) att brusha o hänga med lite, för jag är inte bra direkt. jag hoppas på flera såna bilder. big_smile

510 Inlägg
6 januari 2009
Valde studiobilderna just för den sakens skull faktiskt Zijaa smile Kul att du observerade det. Utomhusbilder må vara tuffa och så, men att rebrusha dem med alla reflektioner är oftast riktigt jobbigt. Man får fuska en del oftast... hehe. Dessa är mer tacksamma, speciellt om man behåller dem i sin studiomiljö, men eftersom de är så "enkelfärgade" så finns ju det möjlighet att flytta ut dem (som jag gjort) och bara lägga till C&P reflektioner. Så valmöjligheterna tycker jag är fler med dessa bilder. Största problemet man får är ju dock att man har många ljuskällor, så alla bakgrunder funkar ju inte... En solnedgång tillexempel, med ljus bara från ett håll hade oftast inte funkat. Om man inte brushar med det i åtanke vill säga och anpassar ljuset. Det är förstås jäkligt svårt, och inget jag klarar av... än! smile Från vad jag fått lära mig så skall man hitta en bil och en bakgrund först innan man börjar brusha. Då kan man ta vilken bakgrund som helst i princip, men man får då brusha med take på bakgrunden, och jobba in refletioner och ljus redan från början.

Blev en lång post detta smile Men ja... Kul att så många av er testar att brusha i vart fall. Jag skall nog göra ett försök på en av de andra bilarna med, men blir nog mest C&P... Vi får se smile
Ha det gott

257 Inlägg
6 januari 2009
Uppdaterat min nu.. kan nån vara snäll att skicka olika sorters galler/nät till mig om ni har. för jag vet inte om jag orkar designa eget till den här big_smile

510 Inlägg
6 januari 2009
Gjorde en snabb chop av Koenigseggen. Hoppas ni gillar den.
Ha det gott

391 Inlägg
6 januari 2009
Algeroth skrev:
Gjorde en snabb chop av Koenigseggen. Hoppas ni gillar den.
Ha det gott

sexxigt värre cool

Sök