7797
Sök

Photoshop-tävling

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
15 januari 2009
CmoR skrev:
Studiobilder +o(

Om det nu finns möjligheten att lägga upp 3 bilder vore det ju hygglo om iallafall EN inte var studiobild..

Förlåt vill inte whina.. men jag hoppar denna.

oj då..Men trodde att det skule vara lättare med studio bilder för de är inte så mycket skuggor o reflektioner o sånt. Så det blir mkt lättare att  brusha tongue men ska tänka på det nästa gång..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

354 Inlägg
15 januari 2009
zijaa skrev:
CmoR skrev:
Studiobilder +o(

Om det nu finns möjligheten att lägga upp 3 bilder vore det ju hygglo om iallafall EN inte var studiobild..

Förlåt vill inte whina.. men jag hoppar denna.

oj då..Men trodde att det skule vara lättare med studio bilder för de är inte så mycket skuggor o reflektioner o sånt. Så det blir mkt lättare att  brusha tongue men ska tänka på det nästa gång..

Det där är individuellt. Jag tycker det är enklare att brusha på en bild i en miljö för då kan man ta reflektioner från omgivningen och få det att se verkligt ut. Inte bara jobba med highlights.

510 Inlägg
15 januari 2009
Riktigt fet design på den där VWn Zijaa smile Skall bli najs att se hur den blir när den är klar smile Jag får se om jag är med denna rundan. Har en rad andra projekt som har prioritet... Men kanske, kul bilder smile

CmoR, du kan ju prova att lägga den i en riktig bakgrund. Gör så att du hittar en bakgrund med rätt vinkel. Sedan lyfter du över lack och reflektioner på bilen i bakgrunden till den nya bilen smile Är i princip samma sak, fast annorlunda smile Är ju bra om bilen dpå bakgrunden har ungefär samma form som bilen du moddar, men inte nödvändigt. Beror på  hur duktig du är smile Men att föra över reflektonerna från en Ferrari till en 240 är ju inte precis lätt... en Audi A4a till s40 är ju lättare... Aah, du fattar nog principen smile Ta och prova det smile Att göra nya saker är bästa sättet att lära sig och utvecklas smile
Senast redigerat av Algeroth (15 januari 2009)

354 Inlägg
15 januari 2009
Algeroth skrev:
CmoR, du kan ju prova att lägga den i en riktig bakgrund. Gör så att du hittar en bakgrund med rätt vinkel. Sedan lyfter du över lack och reflektioner på bilen i bakgrunden till den nya bilen smile Är i princip samma sak, fast annorlunda smile Är ju bra om bilen dpå bakgrunden har ungefär samma form som bilen du moddar, men inte nödvändigt. Beror på  hur duktig du är smile Men att föra över reflektonerna från en Ferrari till en 240 är ju inte precis lätt... en Audi A4a till s40 är ju lättare... Aah, du fattar nog principen smile Ta och prova det smile Att göra nya saker är bästa sättet att lära sig och utvecklas smile

Haha jag förstår vad du menar... men då blir det så stora projekt av det hela och det hinner jag inte med på smile Dock så har jag hållit på med digital modifiering i.. lång tid nu och har provat på det mesta smile

7 100 Inlägg
16 januari 2009
åsså nya bilar,hatar att ps:a nya bilar!!!!!!!!!!

skiter i de här ja!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

510 Inlägg
16 januari 2009
TILL ALLA SOM ÄR INTRESSERADE!

DM har nu öppnat så man kan registrera ett konto. De kommer inte ha öppet länge, så om ni skall skaffa konton, gör det fort! smile Flera som frågat mig om detta, så skynda på! tongue

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
16 januari 2009
Algeroth skrev:

DM har nu öppnat så man kan registrera ett konto. De kommer inte ha öppet länge, så om ni skall skaffa konton, gör det fort! smile Flera som frågat mig om detta, så skynda på! tongue

Vad är det för nåt ??

7 100 Inlägg
16 januari 2009
zijaa skrev:
Algeroth skrev:

Vad är det för nåt ??

tror att han menar digital mods eller va de nu heter tongue

9 108 Inlägg
16 januari 2009
Tråkiga bilder för oss som inte brushar.

7 100 Inlägg
16 januari 2009
MilleN skrev:
Tråkiga bilder för oss som inte brushar.

håller med!verka bara vara såna bilder nu för tiden hmm

510 Inlägg
16 januari 2009
Förstår inte kretiken riktigt... än en gång... så mycket konstig kretik här... Som att folk verkligen kämpar för att inte utvecklas... eller inte ser möjligheterna med bilderna. Ta VWn exempelvis. Reflektionera på den är gjorde på ett sådant sätt att du kan stoppa in den i VILKEN BAKGRUND SOM HELST! I princip... den har reflektioner, men väldigt subtila. Så om ni vill ha en utomhusbild... GÖR EN! Och OM man nu inte gillar nya bilar... gör en gammal bil av den? Använda fantasin... det detta går ut på... Att klaga tjänar ingenting till... och för er som tycker allt är så jäkla dåligt. Ryck er i kragen, ta en av bilarna, och gör ert bästa jobb någonsin, vinn tävlingen och visa sedan hur de perfekta bilarna ser ut i nästa omgång! Så jäkla enkelt är det! Det är vad jag hade gjort i vilket fall...

9 108 Inlägg
16 januari 2009
Utvecklas och utvecklas, jag har ingen större lust att brusha faktiskt, tar för jäkla mycket tid.
Det är svårt att ge konstruktiv kritik men jag känner att det inte går att göra så mycket med bilderna mer än att byta bakgrund och färg. Mittenbilen t.ex. ser ju redan färdigchoppad ut. Deltagandet har väl varit ganska lågt det senaste och jag tror det är för att det blivit lite för seriöst.

Lagtävling tycker jag inte låter som en bra idé heller faktiskt, det låter säkert skitbra för er som redan har en plan men nja, tror dom flesta inte har så stor lust att sitta och leta partners och lägga fram scheman när man kan höras på msn osv.

Men som sagt, vinnaren väljer bilder och det är inte så mycket att göra. Får se om man får upp lusten någon gång, har ju personligen inte varit med så mycket och tävlat och har aldrig gjort några överseriösa bilder men det känns inte lika roligt längre och det verkar som om många tycker samma.

edit: Mitt råd (eller förhoppning) till nästa gång är att minska till två bilder, en "normal" och en studiobild och bara ha en omröstning så man slipper ha lika mycket röstning som choppning.
Senast redigerat av MilleN (16 januari 2009)

391 Inlägg
16 januari 2009
Jag tror att vi borde införa vissa regler ang bilderna. Om man nu tex väljer att ha en tre-bilders tävling så måste tex en vara studiobild eller tvärt om. Det skulle vara bättre för oss alla eftersom vi alla andvänder olika tekniker i photoshop, och vi tycker olika om vilka bilder det går att photoshopa med. Men det är som sagt som MilleN säger att det är vinnaren som väljer bilderna,men det tål att tänkas på

872 Inlägg
16 januari 2009
Freddye skrev:
Jag tror att vi borde införa vissa regler ang bilderna. Om man nu tex väljer att ha en tre-bilders tävling så måste tex en vara studiobild eller tvärt om. Det skulle vara bättre för oss alla eftersom vi alla andvänder olika tekniker i photoshop, och vi tycker olika om vilka bilder det går att photoshopa med. Men det är som sagt som MilleN säger att det är vinnaren som väljer bilderna,men det tål att tänkas på

låter som en bra ide. en ute, en studio och en valfri.

och efter som det är bra feed back på lagtävling, så gör vi en lista på dom som vill testa.
skriv ert namn och väjlg studio bild eller utebild eller skriv nej om ni inte vill att vi ska ha lagtävling alls.
är fler för än emot så kör vi lag en gång.

ingen ide att tjaffsa, röstning är ända sättet, röstning till röstningen om vilka bilar som går vidare.

FRÅGOR?

själv vill jag ha lagtävling och vill ha en lagkamprat som är med på studiobild

If its too loud you are too old!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
16 januari 2009
998cc skrev:
Freddye skrev:

låter som en bra ide. en ute, en studio och en valfri.

och efter som det är bra feed back på lagtävling, så gör vi en lista på dom som vill testa.
skriv ert namn och väjlg studio bild eller utebild eller skriv nej om ni inte vill att vi ska ha lagtävling alls.
är fler för än emot så kör vi lag en gång.

ingen ide att tjaffsa, röstning är ända sättet, röstning till röstningen om vilka bilar som går vidare.

FRÅGOR?

själv vill jag ha lagtävling och vill ha en lagkamprat som är med på studiobild

ja me..jag e på ifall det  blir av.

104 Inlägg
16 januari 2009
http://img232.imageshack.us/img232/6445/vwgolfcopysy5.jpg

har inte grejat med photshop så mycket innan, men blev hyfsat nöjd endå smile

s70 Power

482 Inlägg
16 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/545553_yu0xan.jpg
Gjorde en snabb... smile

Jodå... Så är det serru!

288 Inlägg
16 januari 2009
En WIP av mig inget specielt första jag någonsin gör för en tävling tyckeri nte om att ha tid på mig att göra saker får se om jag gör något mer på den.

http://img120.imageshack.us/img120/3299/wipho4.jpg

872 Inlägg
16 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/84494/546569_nxfqu6.jpg
vad tycks?
Senast redigerat av 998cc (17 januari 2009)

If its too loud you are too old!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
16 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/31258/545827_knfsgo.jpg

Sök