4564
Sök

Photoshop-tävling

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
22 januari 2009
skit..jag gjorde om den som terazzi lade upp..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

391 Inlägg
22 januari 2009
wtf? Jag länkar till bilden men efter ett par itmmar funkar inte länken! blir så less

7 100 Inlägg
23 januari 2009
hur fan ska ni ha de nu då??!!!??ni ändrar ju bilder stup i kvarten ju.........mad
nu har ju ja redan gjort terazzi bilder!!!!!!!

börjat tröttnat på de här ganska stort nu!

terazzi vann ju,och då är det HAN SOM BESTÄMMER BILDERNA!
Senast redigerat av bmx (23 januari 2009)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 januari 2009
Ja det var ett jävla tjafs tycker jag med. T.o.m jag har gjort lite på den första bilden av Terazzis 200SX.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

510 Inlägg
23 januari 2009
För er som skiter i hur resultat blir, och som bara vill ha lite skoj och modda en bil eller så, så är Terazzis första bilder helt okey. Men om man vill vara lite seriös, som många här vill, så krävs en upplösning av minst 1600x1200. Det är Terazzi som bestämmer den omgång, men HAN HAR OCKSÅ ANSVAR denna rundan! Och om vinnaren inte tar ansvar för sin runda så blir det såhär. Så nu är det upp till Terazzi att fixa den nuvarande situationen genom att presentera 2 bilder. Det lättaste vore väl om du Terazzi gick och letade upp dina 2 orginalbilder igen, och bara postade länkarna till dem (till hemsidorna där du hittade dem) här i forumet. Så blir alla glada och nöjda.

Och för alla som bara klagar, så gör något åt saken istället för att bara sitta där med tummen i röven och gnälla om hur fruktansvärt allt är! Om ni hade haft något driv ÖVERHUVUDTAGET! så hade ni letat reda på bilderna som Terazzi hittat och postat länkarna själva!

Konstigt hur allt bara kollapsat de 2 senaste rundorna... Har folk blivit för vana för att jag hjälper till och städar och härjar i tråden eller vad? Fan skärpning, och sluta gnälla på varandra, jag blir bara så jävla irreterad på vissa av er. Beter er som 10 åringar... Sorgligt...

391 Inlägg
23 januari 2009
Men som Terazzi skrev så behövde han hjälp med 200´n

872 Inlägg
23 januari 2009
Detta funkar inte. vi får göra så att denna tråden måste bort. en ny ska ersätta den. Eller om Staw gör om den existerande tråden. reglerna ska stå på först a sidan. och det ska stå i tråd rubriken vart man finner dom.

REGLERNA LYDER:

Vinnaren bestämmer vilka bilar som ska användas

han är oxå den ända som får lägga upp bilderna, ett undantag är om han frågen en SPECIFIK person att göra det åt honnom/henne

För att posta en bild måsta man länka till bilden som måste vara MINST 1600x1200

Vinnaren bestämmer när röstning pågår

Eventuella extraregler kan även vinnaren bestämma T.EX.  ett jultema, mer än en bil, eller ny sorts röstning. Men en extra regel blir aldrig kvar till nästa runda OM inte nästa vinnare säger så.

Eftersom folk i denna tråden inte alltid är överens, så blir det nu röstning om ifall detta skall gälla tills på måndag. för eller emot?

jag röstar för
Senast redigerat av 998cc (23 januari 2009)

If its too loud you are too old!

9 108 Inlägg
23 januari 2009
998cc skrev:
Detta funkar inte. vi får göra så att denna tråden måste bort. en ny ska ersätta den. Eller om Staw gör om den existerande tråden. reglerna ska stå på först a sidan. och det ska stå i tråd rubriken vart man finner dom.

REGLERNA LYDER:

han är oxå den ända som får lägga upp bilderna, ett undantag är om han frågen en SPECIFIK person att göra det åt honnom/henne

För att posta en bild måsta man länka till bilden som måste vara MINST 1600x1200

Eventuella extraregler kan även vinnaren bestämma T.EX.  ett jultema, mer än en bil, eller ny sorts röstning. Men en extra regel blir aldrig kvar till nästa runda OM inte nästa vinnare säger så.

Eftersom folk i denna tråden inte alltid är överens, så blir det nu röstning om ifall detta skall gälla tills på måndag. för eller emot?

jag röstar för

För. Även om konceptet är likadant som nu så behövs det nog en nystart roll

Algeroth: inte så lätt att göra något åt saken när det enda svar man får på kritik är "vinn tävlingen själv då". Det sköna med den här tävlingen förr var ju att alla kunde vara med, men på senare tiden har det bara varit brushing som gäller, men det är många som bara vill fippla lite utan att lägga ner 5-6 timmar.

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
23 januari 2009
Algeroth skrev:
För er som skiter i hur resultat blir, och som bara vill ha lite skoj och modda en bil eller så, så är Terazzis första bilder helt okey. Men om man vill vara lite seriös, som många här vill, så krävs en upplösning av minst 1600x1200. Det är Terazzi som bestämmer den omgång, men HAN HAR OCKSÅ ANSVAR denna rundan! Och om vinnaren inte tar ansvar för sin runda så blir det såhär. Så nu är det upp till Terazzi att fixa den nuvarande situationen genom att presentera 2 bilder. Det lättaste vore väl om du Terazzi gick och letade upp dina 2 orginalbilder igen, och bara postade länkarna till dem (till hemsidorna där du hittade dem) här i forumet. Så blir alla glada och nöjda.

Och för alla som bara klagar, så gör något åt saken istället för att bara sitta där med tummen i röven och gnälla om hur fruktansvärt allt är! Om ni hade haft något driv ÖVERHUVUDTAGET! så hade ni letat reda på bilderna som Terazzi hittat och postat länkarna själva!

Konstigt hur allt bara kollapsat de 2 senaste rundorna... Har folk blivit för vana för att jag hjälper till och städar och härjar i tråden eller vad? Fan skärpning, och sluta gnälla på varandra, jag blir bara så jävla irreterad på vissa av er. Beter er som 10 åringar... Sorgligt...

Synd med sant!

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

45 Inlägg
23 januari 2009
Algeroth for new-tread-starter!

terazzi
23 januari 2009
shit vad ni tjafsar :S
Jag la upp några jag ansåg ganska höga,fast freddye's va ju i bättre kvalite men eftersom så många redan börjat med dem första jag la upp så tycker jag vi kör på dem!
Sitter på trådllöst skit internet så d tog mig tex bara 5 min och logga in, men ja ttycjer vinnaren ska bestämma med.. så vi har vi ju haft det innan utan problem?

orkar inte skriva mer,känns som bortkastad tid..

55 Inlägg
23 januari 2009
Booooring, det här är inte ens kul att följa eller delta i längre, bara negativt snack hela tiden tonguesad

Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen.

482 Inlägg
23 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/551707_8a4sir.jpg
Okej, då laddar jag upp mitt bidrag...
Senast redigerat av rotary12 (23 januari 2009)

Jodå... Så är det serru!

preem pump
836 Inlägg
23 januari 2009
rotary12 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/551707_8a4sir.jpg

mouahahahaha faan va GRYM cool

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

67 Inlägg
23 januari 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/83987/551722_ldff5m.jpg
Mitt bidrag tongue

482 Inlägg
23 januari 2009
mannen666666 skrev:
rotary12 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/551707_8a4sir.jpg

mouahahahaha faan va GRYM cool

Hehe. Kul att du gillade den smile

Jodå... Så är det serru!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 januari 2009
MilleN skrev:
998cc skrev:

REGLERNA LYDER:

jag röstar för

För. Även om konceptet är likadant som nu så behövs det nog en nystart roll

Algeroth: inte så lätt att göra något åt saken när det enda svar man får på kritik är "vinn tävlingen själv då". Det sköna med den här tävlingen förr var ju att alla kunde vara med, men på senare tiden har det bara varit brushing som gäller, men det är många som bara vill fippla lite utan att lägga ner 5-6 timmar.

Det var precis så jag tänkte, det var liksom lättare då... VIll inte tjafsa med nån utan jag tyckte bara att det var lugnare och lättare "förr".

MVH.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

510 Inlägg
24 januari 2009
Jag röstar för också.

Jag har sett den senaste tiden att det har blivit en klyfta mellan folk som vill latcha och folk som kör ultra seriöst. Jag är en av dem som kört väldigt seriöst ett tag, och jag har ju dragit med mig folk, vilket kan ha bidragit till klyftan. Jag har också propsat på att folk skall lära sig och använda brushning istället för C&P, vilket också bidragit till klyftan.

Att starta en ny tråd är en bra ide, men löser inte problemet riktigt. Skall vi få till detta på ett bra sätt så krävs nästan en indelning i "kul någon timmes chop" och "seriös 10+ timmars chop". Mitt förslag skulle då helt enkelt vara att när man postar sin bild så skriver man om man vill tävla i "någon timmes" eller i "10+ timmars" klassen. Här måste alla då vara ärliga, och för att göra det mer rättvist bör "1 timmas" bilderna kanske få något slags handikapp, som tillexempel att "10+ timmars" kräver 2 röster för att få 1 "någon timmes" röst eftersom bilder som har mer tid på sig oftast då ser bättre ut och får mer röster pågrund av detta. Tror det skulle kunna jämna ut spelplanen lite, så alla tycker det är skoj och mer rättvist.

Dvs: Om jag får 5 röster, och mrX får 3 så vinner mrX för då har jag 2.5 röster har mrX har 3. Kan sporra duktiga att verkligen göra bar choppar.

Detta förslag skall då läggas till det som 998CC skrev vilket är samma som gäller nu, men med de tillagda delarna om bilders storlek, och lite andra bra saker.

Om detta låter som ett bra förslag så fortsätt rösta FÖR, så kan jag skapa en ny tråd på Måndag som innehåller som första post en komplett regelbok för tävlingen. Men tävlingens grundtanke kommer vara som det är nu, vinnaren bestämmer allt! Men med lite extra tillagda saker för att minska klyftan mellan "seriösa choppare" och folk som bara vill ha kul och fördriva tiden.

Jag är idel öra till alternativa lösningar, men något måste beslutas i helgen! klockan 10 på söndag skall vi kommit på något! Så tänk igenom det ni föreslår och skriver under helgen, för annars kan detta vara slutet på något som har varit så kul för så många så länge! Och framför allt givande!

Hoppas vi kan lösa det.
Mvh

Emil

872 Inlägg
24 januari 2009
nja, då får ju jag mindre poäng för att jag jobbar mer, är det då inte bättre att ha 2 klasser lätt och svår.
så att man helt enkelt tävlar mot folk i sin egen svårighets klass. sedan får vinnaren i lätta klassen posta en ny bil som han pmar till vinnaren i svårare klassen som oxå har en bil att posta.
fritt att byta klass.
då får blir det tivär så att man ej får välga bland bilar att modda.
men detta skulle behöva en hel hemsida igäntligen och fler folk så vi kan ju testa detta

klass förslag B
Senast redigerat av 998cc (24 januari 2009)

If its too loud you are too old!

Sök