Algeroth skrev:
Jag röstar för också.
Jag har sett den senaste tiden att det har blivit en klyfta mellan folk som vill latcha och folk som kör ultra seriöst. Jag är en av dem som kört väldigt seriöst ett tag, och jag har ju dragit med mig folk, vilket kan ha bidragit till klyftan. Jag har också propsat på att folk skall lära sig och använda brushning istället för C&P, vilket också bidragit till klyftan.
Att starta en ny tråd är en bra ide, men löser inte problemet riktigt. Skall vi få till detta på ett bra sätt så krävs nästan en indelning i "kul någon timmes chop" och "seriös 10+ timmars chop". Mitt förslag skulle då helt enkelt vara att när man postar sin bild så skriver man om man vill tävla i "någon timmes" eller i "10+ timmars" klassen. Här måste alla då vara ärliga, och för att göra det mer rättvist bör "1 timmas" bilderna kanske få något slags handikapp, som tillexempel att "10+ timmars" kräver 2 röster för att få 1 "någon timmes" röst eftersom bilder som har mer tid på sig oftast då ser bättre ut och får mer röster pågrund av detta. Tror det skulle kunna jämna ut spelplanen lite, så alla tycker det är skoj och mer rättvist.
Dvs: Om jag får 5 röster, och mrX får 3 så vinner mrX för då har jag 2.5 röster har mrX har 3. Kan sporra duktiga att verkligen göra bar choppar.
Detta förslag skall då läggas till det som 998CC skrev vilket är samma som gäller nu, men med de tillagda delarna om bilders storlek, och lite andra bra saker.
Om detta låter som ett bra förslag så fortsätt rösta FÖR, så kan jag skapa en ny tråd på Måndag som innehåller som första post en komplett regelbok för tävlingen. Men tävlingens grundtanke kommer vara som det är nu, vinnaren bestämmer allt! Men med lite extra tillagda saker för att minska klyftan mellan "seriösa choppare" och folk som bara vill ha kul och fördriva tiden.
Jag är idel öra till alternativa lösningar, men något måste beslutas i helgen! klockan 10 på söndag skall vi kommit på något! Så tänk igenom det ni föreslår och skriver under helgen, för annars kan detta vara slutet på något som har varit så kul för så många så länge! Och framför allt givande!
Hoppas vi kan lösa det.
Mvh
Emil