hur kan ni få så fin färg ? När jag tex ska ha svart blir det skitfult, Endra helt svart eller inget. Typ så som det blir på paint, HELT svart.
om det inte går att maskera med hjälp av color range så brukar jag maskera in hela bilen för hand genom "quick mask mode" vist det tar tid men det blir snyggast. sen så copierar jag det lagret jag har maskerat till ett nytt lager för att kunna ändra färg med tex Photo filter eller om bilen redan har färg, hue/saturation.
låter kompliserat men är lätt bara man vet hur man ska göra / JM Design
Haha, tack för hjälpen. Jag har ALLTID maskerat bilanra för hand
gjorden en rask mod bara för at vara med har gjort om så at bare øvra delen av baklukan öpnas. tagit bort alla karossdelingar tonade rutor och bak lampor gjortdom orginala hjulen större sänkt och tagit bort alla märken
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
hur kan ni få så fin färg ? När jag tex ska ha svart blir det skitfult, Endra helt svart eller inget. Typ så som det blir på paint, HELT svart.
om du gör bilen svart. så brukar jag mörka ner bilen och tar bort all färg. och om det fins ljusa partier som på denna ådin. så markera dom områdena som är ljusare, sen tar jag dom områderna och brushar vitt, mästaddels nertill så man får en skarp linje mot det svarta och mindre skarp linje uppåt, och till sist så tar jag nya reflektioner och lägger in så att bilen reflekterar i färg igän. hängde du med?
Min röst går till Jonnymoberg. Du skulle gjort dörren lite större dock. Ser lite underligt ut nu. Men modsen är rba, brushningen ser verklig ut, och kvaliten är helt okey. Taket är lite för sänkt dock... ser lite tilltryckt ut. Några pixlar som mosats. Men överlag riktigt bra gjot.
Kul med många deltagare, får hoppas det fortsätter så.