5635
Sök

Photoshop-tävling

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 april 2009
terazzi skrev:
zijaa skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/31258/615970_ct1e40.jpg
bästa bakgrunds-byte jag har gjort hittils (tror ja)

Zijaa fyfan vad snyggt big_smile

Tackar big_smile big_smile

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

872 Inlägg
9 april 2009
har suttigt en bra stund med min räxsjua å nu har photoshop cpat alabäma, har ej sparat.men program,et är ej helt nerejag kan blädra up ner och åt sidan, och ta fram och bort olika fönster med värktyg, kan jag rädda min bild?

If its too loud you are too old!

1 658 Inlägg
9 april 2009
998cc skrev:
har suttigt en bra stund med min räxsjua å nu har photoshop cpat alabäma, har ej sparat.men program,et är ej helt nerejag kan blädra up ner och åt sidan, och ta fram och bort olika fönster med värktyg, kan jag rädda min bild?

Ta print screen, lägg in den i paint , klipp ut bilden och spara big_smile

Got VTEC?
1 593 Inlägg
9 april 2009
zijaa skrev:

Du har glömt o sätta bakhjulet i rörelse, lägg i en förare också så blir det verkligare.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 april 2009
Takashi skrev:
zijaa skrev:

Du har glömt o sätta bakhjulet i rörelse, lägg i en förare också så blir det verkligare.

Bilen är inte i rörelse, inte framhjulet. Den står bara stil, men däcket är lite suddigt så ja fattar att man itne ser så bra.

Got VTEC?
1 593 Inlägg
9 april 2009
Ah ok, well det såg ut som att framhjulet var i rörelse iallafall så de var därför jag reagera.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

288 Inlägg
9 april 2009
Här kommer min RX-7:a som jag håller på lite med fast den är inte klar.
Uppdaterar bilden om jag fixar mera på den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70663/616341_rhm9jb.jpg
wip 2

Uppdaterad:
Fixat i ordning fronten med ic och lite annat.
Senast redigerat av matte_22 (9 april 2009)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 april 2009
Takashi skrev:
Ah ok, well det såg ut som att framhjulet var i rörelse iallafall så de var därför jag reagera.

hehe

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
9 april 2009
Mitt bidrag, en mörk barack Obama har pisse pause..  :-D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/21122/616437_wdeda1.jpg
Pisse Pause

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Jonnymoberg
9 april 2009
Rx8 front mm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61236/616645_cy89wo.jpg
JM Design
Senast redigerat av Jonnymoberg (10 april 2009)

85 Inlägg
10 april 2009
Här kommer mitt bidrag big_smile

Fronten, Breddarna och Sidokjolen är från den nyaste Ford Focus RS.
Huven, Speglarna och Vingen är i Kolfiber.
Tonade Rutor.
Lackad Grön.
Lite Sänkt.
Rota P45 Fälgar.

Här kommer den:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92178/large/616756_v2zex0.jpg

*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

510 Inlägg
11 april 2009
Racingtobbe, tror du kan ha missat temat. Temat är utomhus, så antingen flytta ut din bil (bakgrundsbyte) eller ge oss en riktigt bra motivering varför din bil följer temat smile Nu kommer jag vara lite sträng här...

Bilar som uppenbart inte följer temat, eller som inte har en motivering till varför de följer temat kommer inte föras vidare till röstning!

Detta är bara för att göra det rättvist mot folk som gjort en ansträngning och bytt bakgrund och pillat.

Ta inte detta som något påhopp, bara lite information för jag tror du missade delen med temat smile
Ha det gott!
Senast redigerat av Algeroth (11 april 2009)

1 134 Inlägg
11 april 2009
Har kollat igenom alla bidrag nu, fiktigt fina. Jag inser nu hur udda min bil blev, ser ju inte ut som en RX7 längre yikes
Men ni som tror att det är bara på klistrade lampor har fel, alla "plåtar" är från orginal bilen bara "lite" omgjord tongue
Det är väl okej att ha en udda mod, eller?
Senast redigerat av LotusJPS (11 april 2009)

510 Inlägg
11 april 2009
Helt okey mod Lotus. Jag ser vad du gjort, det är bra gjort dessutom. Brushning saknar detaljer dock. Lite mer skuggor och högdagrar hade gjort bilen ännu bättre. Kolla igenom min brushningstutorial så kanske du kan göra en uppdatering sedan på din bild.

Håller även med om att det är riktigt fina bidrag. Några som lyft sig flera steg på bara de 2 senaste rundorna, vilket är riktigt skoj att se. Väntar med spänning på fler bidrag smile

1 134 Inlägg
11 april 2009
Algeroth skrev:
Helt okey mod Lotus. Jag ser vad du gjort, det är bra gjort dessutom. Brushning saknar detaljer dock. Lite mer skuggor och högdagrar hade gjort bilen ännu bättre. Kolla igenom min brushningstutorial så kanske du kan göra en uppdatering sedan på din bild.

Håller även med om att det är riktigt fina bidrag. Några som lyft sig flera steg på bara de 2 senaste rundorna, vilket är riktigt skoj att se. Väntar med spänning på fler bidrag smile

Hehe bra, men orkar inte brusha mer ändå tongue Fast lite kan jag ju ändra den är lite tråkig. smile

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
11 april 2009
Jag har inte fått nån bra idee än... Allt blir ju snott >.< Men så fort jag får en snille blixt så jobbar jag fort som tusan! smile

510 Inlägg
11 april 2009
Ideer är jag bra på, här är några du kan prova:
Tyskstuk (hehe, lär ju se helt loj ut men ändå)
Cab glidare (vit lack, vitt skin, kromfälgar, kromlister)
Ricer (mega vinge och plastigt tjolpaket)
JDM (enkla mods, lite större hål, intercooler, Volk fälgar, carnards och splitters, enkel lack)
Time attack (typ samma som JDM, men mer luftventilering ur huven, gärna en STOR turbo som sticker ut, fälgar med en röd linje tongue)
DTM (Sök DTM på google och börja copy pastea delar, följt av brush)
StreetCar (skulle vilja se en med plexiglashuv, fet lack och lite så)
Tuner (Blanda Time attack och ricer med öppen motorhuv)
Boxcar (lyft upp bilen och sätt på typ 30 tums chrome!)
Sleeper (Tuner öppen huv, men kassa fälgar (gärna plåtfälgar) och smutsig bil)
American (Stor kompressor ur huven tongue)

Bild alternativ:
Sätt lite fart på bilen, skicka ut den på en rullande väg (Har redan gjorts denna omgång, och riktigt bra dessutom!)
Lacka om den i en riktigt glansig lack! Kräver massa reflektioner. Typ min celica.

Tänkte dessutom ge lite tips och råd åt folk som redan gjort bidrag. Alla har gjort bra grejer, men alla kan förbättra smile Så vi tar det bild för bild som ni lagt in det.

Munkis: Tuff bild, skön känsla men bilen sticker ut lite mycket. Försök lägga i lite mer gul i bilen och kanske klipp ut trädet till höger och lägg det på bilen och sänk opaciteten. Annars bra bild.

BMX: Lite för grön, men bakgrundsbytet är bra. Kanske sänka färgmättnaden lite likså ljuset på bilen.

B0nd3n: häftig bild, vet inte riktigt hur den skall göras bättre. Kanske lite mer jobb med markeringar och reflektioner men den ser ändå riktigt hyffsad ut. Bra jobbat

Sandvik: Riktigt bra gjort. Reflektionerna på huven behöver lite mer jobb egentligen, men det är ett smart jobb du gjort, och allt funkar bra. Dessutom en häftig bild. Tror du ligger bra till i tävlingen smile

flyingtiger: Har kommenterat din bild lite innan. Tycker den är helt okey, men fronten är lite off, och bilen är i desperat behov av mer reflektioner. Dessutom tror jag bakgrunden är lite off. Men är en häftig bild, och najs donator till motorn smile

xorox_88: inte mycket att säga. Bilden ser bra ut, men det är detaljer som saknas. Lite reflektioner och liknande. Dessutom kanske spendera lite mer tid med urklippen. Annars helt okey

Forza_740: Du har din stil och du kör med den. Tycker den är skön, men du kanske skall lägga lite mer tid och försöka utvecklas lite. Enkla grejer du kan jobba på är skuggorna. Förstår inte varför den är blå? Dessutom behöver bilen mer reflektioner. Men perspektivet är bra. smile

Zijaa: Vad kan man säga... du har lyft dig ordentligt denna rundan. Kvaliteen är hög, och bilden är häftig som sjutton. Det jag reagerar på som nämnts innan i tråden är dock det stillaståenda bakdäcket. Vet att du sagt att framdäcket står still, men det ser ut att rulla. Jag tycker du borde sätta snurr på bakdäcket och i med en Stig eller något smile Bra jobbat dock! smile

Bizzan: Du gör bra mods, och du är duktig och skulle kunna göra riktigt snygga chops om du la mer tid på dem. Sett dina mods, och delar av dem är RIKTIGT bra, medan andra ser ut att vara ren (ursäkta franskan) skit! Denna modden har du gjort bra med färgbytet och bakgrundsbytet, men scoopet på sidan behöver mer jobb. Skuggan borde inte se ut så. Den borde vara rakare. Använd pen-tool. Kolla lite bilder på bilar med scoop som referens och kolla min tutorial om skuggor. Tror du kan lira till det smile

BMW635_Robban: Synd att du inte slutförde ideen. Tror du borde göra ett försök med cab iden. Du verkar vara den enda smile

Tropp: Häftig bil, men tror du missat hela poängen med Temat. Temat är utomhus och måste portreteras på något sätt, annars kommer bilden inte föras vidare till omröstningen tyvärr. hmm Tycker bilden är häftig men kolfibret är lite svart, borde vara gråare. Men det är cleant och klart stuk. Riktigt najs. Men fixa en annan bakgrund eller ge oss en bra motivering varför den uppfyller temat.

matte_22: snyggt och cleant och ser bra ut. Reflektionen i huven ser lite fake ut dock, men är ett bra försök. Den borde följa huvens form mer. Du skulle kunna använda pekfingret och smeta ut den lite tror jag. Ser helt okey ut dock. Kanske lite mer färganpassning mot bakgrunden med. Lite mindre mättnad i färgerna.

Neos34: Riktigt bra bild, speciellt om man öppnar upp den. SKulle behöva lite färgkorrning dock. Lite för hög kontrast på bilen som får den att se inkllippt ut. Men överlag riktigt bra. En av mina favoriter denna runda smile

JonnyMoberg: Svårt att sätta fingret på dig för ibland gör då så jävla bra chops, och ibland är de riktigt dåliga. Denna rundan är det dock det förstnämnda. Men du borde ta bort alla texter, göra fälgarna lite mindre och pilla lite mer med kolfibret på dörren. Kolla photoshopbibeln på digimods hur man kan göra bra kolfiber och pilla lite. Annars riktigt bra, och ännu en av mina favoriter denna runda smile

LotusJPS: Gillar dig och din chop denna runda för du vågar ta ut svängarna och satsa på något riktigt häftigt och unikt. Jag har själv gjort det i denna tävling ett par gånger och fått mycket kretik. Men det du gör lär du dig JÄVLIGT mycket av och därför tror jag du kommer utvecklas och bli riktigt duktig snart smile Gillar dessutom din chop, den är brutal och man ser fortfarande basen i den. Skitbra jobbat! smile

RacingTobbe: Har redan nämnt detta. Tror du missat tema delen. Hoppas du ser att jag nämnt det och fixar till det, för choppen är häftig. Färgbytet är bra, fronten är bra, och generellt är allt bra. Hoppas bara du snappar upp det med Temat och fixar det.

Överlag riktigt feta chops smile Hoppas på att se fler. 2 dagar kvar smile Lycka till alla.
Mvh

Emil
Senast redigerat av Algeroth (11 april 2009)

1 134 Inlägg
11 april 2009
Algeroth skrev:
Ideer är jag bra på, här är några du kan prova:
Tyskstuk (hehe, lär ju se helt loj ut men ändå)
Cab glidare (vit lack, vitt skin, kromfälgar, kromlister)
Ricer (mega vinge och plastigt tjolpaket)
JDM (enkla mods, lite större hål, intercooler, Volk fälgar, carnards och splitters, enkel lack)
Time attack (typ samma som JDM, men mer luftventilering ur huven, gärna en STOR turbo som sticker ut, fälgar med en röd linje tongue)
DTM (Sök DTM på google och börja copy pastea delar, följt av brush)
StreetCar (skulle vilja se en med plexiglashuv, fet lack och lite så)
Tuner (Blanda Time attack och ricer med öppen motorhuv)
Boxcar (lyft upp bilen och sätt på typ 30 tums chrome!)
Sleeper (Tuner öppen huv, men kassa fälgar (gärna plåtfälgar) och smutsig bil)
American (Stor kompressor ur huven tongue)

Bild alternativ:
Sätt lite fart på bilen, skicka ut den på en rullande väg (Har redan gjorts denna omgång, och riktigt bra dessutom!)
Lacka om den i en riktigt glansig lack! Kräver massa reflektioner. Typ min celica.

Tänkte dessutom ge lite tips och råd åt folk som redan gjort bidrag. Alla har gjort bra grejer, men alla kan förbättra smile Så vi tar det bild för bild som ni lagt in det.

LotusJPS: Gillar dig och din chop denna runda för du vågar ta ut svängarna och satsa på något riktigt häftigt och unikt. Jag har själv gjort det i denna tävling ett par gånger och fått mycket kretik. Men det du gör lär du dig JÄVLIGT mycket av och därför tror jag du kommer utvecklas och bli riktigt duktig snart smile Gillar dessutom din chop, den är brutal och man ser fortfarande basen i den. Skitbra jobbat! smile

Överlag riktigt feta chops smile Hoppas på att se fler. 2 dagar kvar smile Lycka till alla.
Mvh

Emil

Ojoj, bra Algeroth big_smile Du har lagt ner tid och kommenterat och tipsat till varje mod, imponerande big_smile
Tänk om alla vinnare var så här angagerande yikes
Tack så mycket för tipsen smile riktigt schysst.
Eftersom att jag är en Lotus Nörd och en alfist "får" man ju inte tycka om japanskt lol Så därför blev den byggd på en Lotus men lite italensk design (försökt i allafall tongue)
Ska absolut ta till mig tipsen och nästa gång ska jag lägga lite mer tid på själv modden och detaljerna.
Inte lägga ner lång tid på att skissa upp en bil och försöka få ideer. (jag hinner inte båda tongue)

547 Inlägg
11 april 2009
Algeroth skrev:
Sandvik: Riktigt bra gjort. Reflektionerna på huven behöver lite mer jobb egentligen, men det är ett smart jobb du gjort, och allt funkar bra. Dessutom en häftig bild. Tror du ligger bra till i tävlingen smile
Mvh

Emil

Tack för den fina kommentaren. smile

Orkade inte fixa de när jag höll på innan. Bild updaterad nu.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Jonnymoberg
11 april 2009
vilket jobb du lagt ner på att komentera Algeroth! smile

för att svara kan jag säga att ibland så känner jag för att lägga ner mycket tid om det är en bra utgångsbild som man kan vara lite seriös med och vissa gånger som med celican så kändes det så tråkigt så jag fulade ner mig och satt massa tjejer framför ist smile ang kolfiber så vet jag hur man gör men faktum är att jag endast gjort dörren svart för jag orkade inte fixa kolfiber för man måste endå förstora upp bilden för att kunna se att det är kolfiber. jag sattsar mera på att göra bilen cool som helhet isf att lägga massa energi på små detaljer. sen blir man ju bättre och bättre med tiden så kvaliten ökar ju mera man tränar...

det roliga med Photoshop och bilar är ju att det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan skapa och det är det som gör att jag håller på med det här och tycker det är roligt oavs om man vinner eller inte...

ha det bra gott folk och modda på! /Jonny

Sök