5813
Sök

Photoshop-tävling

1 277 Inlägg
26 april 2009
Bizzan får min röst...den är snyggast gjord (förutom min då) wink
Gillade färgerna men lite mer moddad kunde den iofs varit.

Gillade inte de överexponerade färgerna de andra flesta valt och att typ ingen bytte bakkjol...

876 Inlägg
26 april 2009
algeroth får min röst smile

7 100 Inlägg
26 april 2009
Algeroth

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

3 714 Inlägg
27 april 2009
Lägger min röst på Bizzan smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
27 april 2009
Sandvik

Mvh Christian

231 Inlägg
27 april 2009
Sandvik får min röst!

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
27 april 2009
Svårt val mellan Algeroth och Bizzan men jag anser att Algeroths bild är så passa mycket svårare att utföra så jag lägger min röst på Algeroth

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

510 Inlägg
27 april 2009
Var en intressant runda för många valde att fokusera helt på bakgrunden och gjorde mycket lite på bilarna. Dessutom var basbilden riktigt lömsk! För vinkeln på bilden är riktigt riktigt svår! Tror inte någon har bilen i rätt vinkel mot bakgrunden, mig inkluderat, den som jag tror är närmast är Robban.

Men vidare till röstningen. Här nedan kommer en lista på mina favoriter.
-Stoffe-: Skön stil på bilen, hyffsat bra relflektioner, men vinkeln mot bakgrunden är inget bra alls hmm Höger framdäck är nergrävd i marken.

Sandvik: Häftig bild, skön farkänsla, och hyffsade reflektioner (dock lite starka på den vita lacken). Tycker dock att du borde lagt på lite mer motionblur på bilen också. Den är lite för skarp i fotot, samt att bakspoilern är lite sne. Annars helt okey.

Bizzan: Vinkeln på bilen är hyffsad, lite nergrävt höger framhjul, men är samma misstag som nästan alla gjort. Är som sagt basbilden som luras. Lackbytet på bilen är hyffsat. Hade behövts lite mer reflektioner för att smälta in. Plus att ljussättningen är lite fel från studiobilden. Bilskuggan på marken är riktigt bra, men reflektionen är fel. Den borde varit rakt ner. Detta är något jag fått lära mig på DM. Man vill lägga den 90 grader från bilen men det är fel, skall vara 180 grader. Gillar ideen med glansen du lagt till lite här och var. Hade köpt det om de alla låg på högdagrar. Men du har lagt ett par i skuggan! Typ på fronten, och där skulle det inte kunna bli en högdagerglans så. Men iden är bra.

Thorsholm: Tuff bild, gillar den riktigt mycket. Vet att du ville ha någon stil som foton från biltillverkarna, men jag hade varit mycket mer impad om du hade gjort den som ett foto med reflektioner. Eftersom det är svårare, och ser bättre ut. Dessutom är lacken för blå... skulle behöva lite mindre kontrast.

Min röst går till: Sandvik

231 Inlägg
27 april 2009
Algeroth kommentera gärna min me! skulle vara kul o veta vad man kan göra bättre o så! Bra o dålig kritik e välkommet!big_smile

547 Inlägg
27 april 2009
Färdig röstat.

Bizzan 4
Sandvik 4
Algeroth 3
Munkis 2
Thorsholm 2
BMW635_Robban 1
sebbanboy14 1

Eftersom det blev oavgjort men jag vann förra så tycker jag Bizzan ska få lägga upp ny bild.

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Photoshoppande tant
343 Inlägg
27 april 2009
Tack Sandvik.... bild kommer strax....ska bara leta

https://www1.garaget.org/gallery/archive/89271/large/639616_adgqnf.jpg

Såg att bilden minskade i storlek när jag la upp den via garaget här är länk till större bild
http://i180.photobucket.com/albums/x106 … pers-1.jpg

Då ska vi se denna omgång tänker jag göra så här alla får använda sig av samma bakgrund
men själva leta upp bilen som ska vara en Porsche 911 carreravalfri årsmodell.

Lycka till!

Bidragen inlämnas senast 31/4 omröstningen pågår sen i 48 timmar pga valborgsfiranden
Hoppas detta låter ok
Senast redigerat av Bizzan (27 april 2009)

Bättre med blyfot och lustgas än simfot och syrgas :-P

547 Inlägg
27 april 2009
Kul att svänga på det hela. smile

Du har inte nån länk till en högre upplösning?

EDIT: Du hann precis lägga in en när jag posta.. tongue
Senast redigerat av Sandvik (27 april 2009)

".....What?"
"A pooltable!"

1 271 Inlägg
27 april 2009
det är ett sträck i min bild ???? blått smalt genom mitten uppifrån och ner!!!

547 Inlägg
27 april 2009
Du kan flytta undan det, hade samma sak jag med..

".....What?"
"A pooltable!"

1 277 Inlägg
27 april 2009
Roligt att göra lite annorlunda tävling....men hur ska man se före och efter modifiering?

Jag brukar fälla in originalet nånstans i bilden.

Kan vi ha det som en regel att fälla in bilen man modifierat i ett hörn eller ska Porschen inte modifieras alls??

7 100 Inlägg
27 april 2009
ja förstår inte :S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

510 Inlägg
27 april 2009
Jag tänkter posta båda mina bilder, för jag kommer aldrig någonsin att fälla in ett orginal i min chop. Tycker det förstör illusionen och inget illa menat till någon nu (min syn på det), jag tycker det ser sjukt amatörmässigt ut tongue Men som sagt, bara min syn på det.

Jag postar först mitt orginal följt av choppen med den bestämda bakgrunden. Hoppas det blir bra Bizzan smile
Ha det

terazzi
27 april 2009
hehe najs denna ska jag fan va med på smile

Sök