Det är mycket tråkigt det som har hänt och självklart så måste vi fixa till en SAAB. Har valt ut tre modeller: 92, 99 Turbo och nya 9-5an. Man väljer EN av dem.
Temat blir helt enkelt SAAB
Deadline är satt till den 28/12 kl 20.00. Jag vet att det är lång tid men jag hoppas på många bidrag...
I röstningen så röstar man på sin personliga favorit och den bilen som har följt temat bäst.
Denna gång ska jag inte göra nått bidrag, varför? Ja varför förstöra en bil som har vart perfekt i alla år, om man gör om en SAAB så gör man bara den fulare. I LOVE SAAB tycker det är skit tråkigt det som har hänt och jag förstår inte varför det kan ha blivit så som det har blivit. Jag kör inte själv SAAB men jag har växt upp med dom och en av dom jag alldrig glömmer är min farsas SAAB 9000 AERO som han trimmade upp till 380HK som gick som faaan! R.I.P SAAB men själva märket kommer att leva vidare.
Denna gång ska jag inte göra nått bidrag, varför? Ja varför förstöra en bil som har vart perfekt i alla år, om man gör om en SAAB så gör man bara den fulare. I LOVE SAAB tycker det är skit tråkigt det som har hänt och jag förstår inte varför det kan ha blivit så som det har blivit. Jag kör inte själv SAAB men jag har växt upp med dom och en av dom jag alldrig glömmer är min farsas SAAB 9000 AERO som han trimmade upp till 380HK som gick som faaan! R.I.P SAAB men själva märket kommer att leva vidare.
Det är hemskt det som har hänt men SAAB kommer alltid leva vidare. Dock tycker jag personligen inte att man förstör bilen om man "gör om" den på rätt sätt. Jag säger inte att 32" fälgar och ny lack är det vinnande konceptet. Gör en ny 9-5 sportkombi eller replica på Stig Blomqvists rally 99. Om du har mycket fantasi gör du som Torsten Johannesson gjorde och bygger en husbil av den Så ställ upp i tävlingen. Inte för att förnedra och förstöra SAABs ikoner utan för att hedra märket som startade i Linköping för 62 år sedan...
yellowbird är ju min favorit än så länge. Jag gjorde att bidrag men det kommer inte att läggas upp då jag kommer att framstå som typ omogen eller nått annat i den stilen:D som jag skrev förut så kommer jag inte att vara med denna gång även om folk tycker det är "fjantigt" jag har för mycket kärlek till SAAB för att göra om bilen. Är bara så jag tycker och jag står för det också. Om jag låter fjantig så får jag väll bortförklara mig genom att säga att jag inte fick någon inspiration av bilderna vilket jag inte fick så det ligger lite sanning i det hela också.
Men lycka till allihopa och god jul och gott nytt!