2771
Sök

Photoshop-tävling

1 134 Inlägg
11 januari 2010
Thorsholm, snygg och välgjord mod.

Wtf do you want?!
234 Inlägg
11 januari 2010
Röstar på: Thorsholm

men faan va GIF har blivit vanligt nu oxå..

You'll always walk alone!

5 111 Inlägg
11 januari 2010
Personligen har jag svårt för giffarna - det känns lite väl mycket som "ABF-kurs i webbdesign 1996". Så det ska mycket till innan jag röstar på en sådan, men någon får gärna överbevisa mig med att göra en så välgjord GIF-animation att jag utser den till min favorit. smile Tycker ändå att det ska vara tillåtet för den som vill, finns väl de som gillar sånt också. smile Både att göra dem och att kolla på dem...

Pedanten
264 Inlägg
11 januari 2010
Här kommer en motivering av allas bidrag...

Cadillacpower
Roligt koncept, MEN inte så mycket gjort. Ändring av färg på bil och original fälgar och på med lite klistermärken.  Lite toning av rutor och en sänkning och byte av fälgar hade inte vart dumt.

Timmyboy&GolfMK3
Eftersom ni grabbar hade en egen liten deadline så blev inte bilarna så noggrant gjorda tyvärr.

bmx
Kul idé! Synd bara att det inte är så välgjort.

Volvo544special65
Synd att du inte bytte färg på bilen utan behöll original lacken. Man ser även att bilen är dit klippt genom att ut skärningen av bilen inte är så bra. Tänk också på att när man sänker en bil så borde man måla på julhusen så dom följer med hela vägen ner.

yellowbird
Bilen är lite hackig på sina ställen efter du skurit ut den tyvärr samt att fronten är blurrig. Kanske medvetet då bilen ska se ut som om den är i rörelse men jag får ingen känsla av att det går fort.
Jag stör mig inte så mycket på dom blinkande ljusen men det är inget som man ska bedöma heller. Det är ju bilens kvalite och utförande som bedöms.

Jonnymoberg
Snygg bil men tråkigt att lacken blir flammig. Kjolpaketet sitter lite off och när du har sänkt bilen så har du inte låtit julhusen hänga med. Hade du målat svart hela vägen ner så hade det blivit mycket bättre.

nonat
Bästa bidraget hittills. + i kanten på att bilden fortfarande är högupplöslig, det tråkiga med det är att man lätt ser lite små missar här och där men man får leta ett tag innan man upptäcker dom. Kjolpaketet sitter bra och hela bilen ser helt OK ut. En tydlig miss är dock rutan vid sidospegeln som du glömt tona.

MagganW
Det här tycker jag är för mycket tyvärr. Du har tagit bort sidospegeln men man ser reflektionen i lacken fortfarande, baklycktan kunde du ha gjort mycket bättre och fälgarna är inte i min smak.
Nu har vi sett att du kan göra gif bilder så gå tillbaka till det gamla stuket då du gjorde snygga bilar.

Neos34
Inte så mycket gjort. Lacken kunde varit lite bättre gjord på dom mörka ställena. Fälgarna är inte i min smak och jag tycker inte att dom passar in på bilen.

Thorsholm
Det är svårt att bedöma din bil eftersom den är så liten och svartvit.
Bilden är riktigt snygg och man ser att du lagt ner lite tid på den men för mig så håller inte detta tyvär.

LotusJPS
Snygg mod. Gillar alla smådetaljer som du gjort. Men jag tycker att lacken skulle kunna blänka lite mer på dom ljusa punkterna och på taket så ser man hacken efter maskeringen.

Så efter den genomgången så kan jag säga att min röst går till nonat!!! Tack för mig

601 Inlägg
11 januari 2010
STV: det var fan i mig det bästa inlägget någonsin smile SKål för den!!

kan ju säga att min chop var menad att inte vara så noga tongue eller mja det syns inte alls bra där för bilden visas så liten.. synd att man inte kunde förstora bilderna på forumet här direkt..
För när jag kollar i min galleria så ser det mycket bättre ut..
Jag tror dom andras gör detsamma..

Känns mycket bättre när folk förklarar nu.. så nu vet vi vad vi ska ändra på..
Tänkte bara fråga om det går..?!

Alltså om vi kunde köra mer på 3D bilder istället för från sidan sådär smile det är väldigt tråkigt med bilder från sidan..
Snälla ta något coolt i 3D så ska jag fan ta i med hårdhandskarna på nästa tävling wink
Skulle helst vilja se någon supra eller dylikt smile

Tack för mig!

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212

Svartrök
673 Inlägg
11 januari 2010
STV skrev:
Thorsholm
Det är svårt att bedöma din bil eftersom den är så liten och svartvit.
Bilden är riktigt snygg och man ser att du lagt ner lite tid på den men för mig så håller inte detta tyvär.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/2355/835875_ybesoj.jpg
blir ju lite pixligt om man kollar för nära men nu ser du kanske lite bättre

Jag har fel ibland... men inte ofta

601 Inlägg
11 januari 2010
Men nu vet vi vem som är vinnaren wink

Ska han ladda upp en bil nu wink vi väntar ivrigt.. helst 3D tack smile

Mvh

Projekttråden på Jettan;

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
11 januari 2010
De va värst va alla skall kommentera alla då.

Om nisse tycker jag de va skit och om pelle var det bra utom fälgarna för dom é piss. om eva tyckte jag va bra för hon är tjej. Ni som tycker till får ha lite på fötterna innan ni skriver, som bosse kommenterar alla som inte har använt photoshop, å säger att de va fult som stryk. Dra igen klyket. Sen att te.x Algeroth säger nått, det är en annan sak, han har ju på fötterna..

Visst man får tycka, men alla skall väl inte kommentera alla för det.
Vi skall modda inte tjafsa på andra, de kan man hålla på med msn, sms, chatta, twittra, å blogga.

Godnatt!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

7 100 Inlägg
11 januari 2010
därav att jag bara säger namnet.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

601 Inlägg
11 januari 2010
Neos34 skrev:
De va värst va alla skall kommentera alla då.

Om nisse tycker jag de va skit och om pelle var det bra utom fälgarna för dom é piss. om eva tyckte jag va bra för hon är tjej. Ni som tycker till får ha lite på fötterna innan ni skriver, som bosse kommenterar alla som inte har använt photoshop, å säger att de va fult som stryk. Dra igen klyket. Sen att te.x Algeroth säger nått, det är en annan sak, han har ju på fötterna..

Visst man får tycka, men alla skall väl inte kommentera alla för det.
Vi skall modda inte tjafsa på andra, de kan man hålla på med msn, sms, chatta, twittra, å blogga.

Godnatt!

Nu tror jag du allt tog i lite där.. för vi snackar kritik här och inte massor av skitsnack..

Hur ska annars " Bosse " här lära sig photoshop? Visst.. allla kan vi klistra in en fälg, sänka mixa med färgerna.. men hur snyggt blir det utan att någon säger till än?

men som sagt.. vi ska moda ( Men också kritisera för GODA RÅD! ).
Chatta etc.. vet jag inte om vi gör här.. för vi försöker bara göra varandra bättre som jag ser det!

Och nej.. alla ska inte behöva kommentera alla.. men det är väl bra det.. då vet man vad man ska ändra på till nästa mod och så vidare som sagt.

Tack!

Projekttråden på Jettan;

7 100 Inlägg
11 januari 2010
ja skiter i vad folk säger om min bild,huvudsaken att jag själv är nöjd!

sluta gnälla och ps:a mer ist!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

511 Inlägg
11 januari 2010
de skulle vara kul om man fick psa en tata nano

?

Pedanten
264 Inlägg
11 januari 2010
Jag har inte tänkt på att man kanske sårar folk genom att säga vad man tycker i detta forum om personers bidrag.
Sorry till alla som jag sårat och hädanefter så ska jag bara motivera personens bil som jag röstar på. Sen om det är nån som vill ha kritik så får dom skriva det under bilden när dom lägger upp sitt bidrag.

Nu drar jag ett --------- över allt det här och diskuterar inte mer för jag har inget mer vettigt att komma med i denna diskussion och jag tror att om man fortsätter diskutera sånt här hela tiden så tröttnar folk att komma tillbaka till forumet.

Så!! Nu är jag redo för nästa utmaning!!! Lägg upp en ny bild Thorsholm och stort grattis till vinsten.

Svartrök
673 Inlägg
11 januari 2010
http://paultan.org/photo/albums/mercedes-e-class-cabriolet-hi-res/748855_1362280_6048_4032_09C1094_063.jpg

Deadline Mån 18/1 kl 20:00 sen röstning ett dygn

Jag har fel ibland... men inte ofta

1 134 Inlägg
11 januari 2010
STV skrev:
LotusJPS
Snygg mod. Gillar alla smådetaljer som du gjort. Men jag tycker att lacken skulle kunna blänka lite mer på dom ljusa punkterna och på taket så ser man hacken efter maskeringen.

Grymt bra at du motivera, schyst skrivit också smile Ska skärpa mig till nästa omgång, missade som sagt en hel del och om jag ska var ärlig så här efteråt så ser min lack skit trist ut...

Stort grattis Thorsholm, bra bild du valde.

hellaflush!
1 266 Inlägg
11 januari 2010
grattis smile
Senast redigerat av Timmyboy (11 januari 2010)

5 111 Inlägg
11 januari 2010
Fick kul idéer om vad man kan göra med bilden redan...bra val!

1 801 Inlägg
11 januari 2010
Kommer jag ihåg det så ska jag lugnt försöka mig på denna! smile fick lite idéer wink

61 Inlägg
12 januari 2010
denna bilden gick på 10 - 15 min sådär eller något

https://www1.garaget.org/gallery/archive/109427/836555_vr3tyd.jpg

Sök