Vad är det för program du använder? Du kan få en så bra röd färg med speglingar och allt. fattar inte hur du bär dig åt:D "Gjorde en snabbis..." haha jo tjena om det är PS du använder;)
Kommer någon ihåg Hyundai Genesis Coupen som jag gjorde? Den bilen gjorde helt från grunden med flera referensbilder som gav inspiration. Lagt ner lång tid på att försöka komme på olika knepp för att göra så att bilderna ska se mer verklighetstrogna ut.
Yarisen gjordes på en halvtimme, där av alla fel som finns på bilden. Hade en bra grund bild och "snodde" glänsen från den. Gjorde inte några egna reflektioner på den men fick "bygga" om den för att det skulle passa.
Jag kan ibland lyckas får riktigt bra bilar om jag lägger ner väldigt mycket tid. Men med små medel går det alltid att fixa till en bild. Testa er fram med olika skärpor osv, vinkla bilden men var framförallt noggranna. Sitt länge och hitta minst två tre stycken referens bilder att ta ideer från.
Programmet jag använder är PS, till ex Genesisen använde jag CS4 men till Yarisen och en del andra bilder har jag andvänt Elements 5.