4557
Sök

Photoshop-tävling

1 271 Inlägg
24 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/92157/936756_fozck2.jpg
början har mkt kvar

Konsult
1 247 Inlägg
24 maj 2010
Tallroth90 det verkar som att du missat att "anmäla" vilken liga du lirar i smile
Senast redigerat av Tagg3N (24 maj 2010)

510 Inlägg
24 maj 2010
Neos34 skrev:
Snälla Emil, kan vi inte köra på som vanligt. Du får inte gå ut så hårt,
många kanske inte kan det där som Bruscha, sen olika klasser, det kommer skita sig som någon sade.

Du har många bra argument där Neos, men det verkar ju som de flesta tycker detta verkar funka om man tittar på WIPar och kommentarer. Detta är bara ett litet test, och min förhoppning är ju bara att det skall jämna till spelplanen. Varje röst väger rätt tungt i denna tävlingen eftersom det är så få som röstar. Detta är ju också som jag nämnde bara ett test för denna runda. Inte på något sätt så att jag föreslår att vi alltid skall ha det såhär. Men som du säger själv, att brusha är svårt och många som inte kan det, vilket ger övertag för de som är duktigare. För att balansera det så la jag till bonusrösterna. Vinnaren av nästa omgång får ta ställning till själv vad de tyckte om detta system.

Jag kommer inte ändra några regler för denna runda.
Mvh

Emil

510 Inlägg
24 maj 2010
Några snabba kommentarer på Wipparna:

Masquerade: Skön färgsättning på bilen, ser faktiskt rätt realistiskt ut. Fälgarna är kanske aningen svarta...

Tagg3n: Gillar interiören och hur du fixat till bakgrunden. Bakgrunden skulle behöva mer jobb dock. Ta och sätt lite feather på klonstämpeln och gå över marken lite till. Sedan så ser lacken lite tråkig ut. Kanske jobba lite mer med den för att få upp glansen ytterligare.

alex_bmw: Framskämen ser lite platt ut, IC'n skulle behöva lite skuggor, och så lite mer reflektioner allmänt på bilen. Skruvarna i framskämen där med gör att jag skulle vilja se en skarv mellan breddningen och bilens skärm. Dock cool mod, intressant kit.

Tallroth90: Lacken ser riktigt bra ut, men bilen är lite låg tycker jag. Om du skall ha den så låg så får du lägga till mer skugga över däcken och fälgarna. Titta på ovansidan av däcken så ser du hur skuggan går orginal smile

-stoffe-: Ser riktigt bra ut, linjerna känns vara rätt. Riktigt bra potential på bilen, och moddsen hittills ser bra ut. Coolt med rutan! Precis så jag menade när jag föreslog det i grundposten.

Men det ser ut att kunna bli en häftig omgång! smile Bara att jobba på, mycket tid kvar.
Ha det gott
Mvh

Emil

445 Inlägg
24 maj 2010
Algeroth skrev:
Några snabba kommentarer på Wipparna:

Masquerade: Skön färgsättning på bilen, ser faktiskt rätt realistiskt ut. Fälgarna är kanske aningen svarta...

Tagg3n: Gillar interiören och hur du fixat till bakgrunden. Bakgrunden skulle behöva mer jobb dock. Ta och sätt lite feather på klonstämpeln och gå över marken lite till. Sedan så ser lacken lite tråkig ut. Kanske jobba lite mer med den för att få upp glansen ytterligare.

alex_bmw: Framskämen ser lite platt ut, IC'n skulle behöva lite skuggor, och så lite mer reflektioner allmänt på bilen. Skruvarna i framskämen där med gör att jag skulle vilja se en skarv mellan breddningen och bilens skärm. Dock cool mod, intressant kit.

Tallroth90: Lacken ser riktigt bra ut, men bilen är lite låg tycker jag. Om du skall ha den så låg så får du lägga till mer skugga över däcken och fälgarna. Titta på ovansidan av däcken så ser du hur skuggan går orginal smile

-stoffe-: Ser riktigt bra ut, linjerna känns vara rätt. Riktigt bra potential på bilen, och moddsen hittills ser bra ut. Coolt med rutan! Precis så jag menade när jag föreslog det i grundposten.

Men det ser ut att kunna bli en häftig omgång! smile Bara att jobba på, mycket tid kvar.
Ha det gott
Mvh

Emil

Tackar...jaa..ja ska tänka på saken:)

kolla ditt PM smile

Mvh Tallis

Photoshop Is My Friend

Konsult
1 247 Inlägg
24 maj 2010
Tallroth90 skrev:
Algeroth skrev:
Ha det gott
Mvh

Emil

Tackar...jaa..ja ska tänka på saken:)

kolla ditt PM smile

Mvh Tallis

Min bil är snäppet lägre än din. Jag har använt burn tool för skuggan, det funkar kalas smile

Aldrig nöjd
804 Inlägg
24 maj 2010
Här satt jag och trodde att jag var klar, haha. Jag tackar för den konstruktiva kritiken och går tillbaks till PS! wink

Livet är för kort för att äga Volvo.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
24 maj 2010
Neos34 skrev:
Jag ställer upp i Neos klassen, dvs. Skrik rosa med gröna elefanter big_smile

Snälla Emil, kan vi inte köra på som vanligt. Du får inte gå ut så hårt,
många kanske inte kan det där som Bruscha, sen olika klasser, det kommer skita sig som någon sade.

Är man Pro, så finns det andra forum. (Ja é inget pro, ja é en glad amatör)

Håll inte på å klassa allt, de blir ju bara så att proffsen tittar ner på amatörerna, sen drar många.
Proffen kanske inte ens tittar på amatörernas bidrag utan bara flinar å tror att ni är så j*vla bäst.

Om ni nu är bäst, varför sitter ni här? Varför sitter ni inte å designar bilar ist..

Nää..

Här kan jag inte göra annat än hålla med. Dela in en "lektävling" i klasser. hmm
Bara det tycker jag är överkurs.

Nej tillbaks till det normala sättet. Den som folk tycker har gjort bäst från sig vinner rätten till att ladda upp ny bild. Det räcker gott och väl.
Mycket p.g.a detta som jag inte har velat vara med på ett tag.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

482 Inlägg
24 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22170/937872_dnmunv.jpg

Här kommer min smile

Kör på intermediate.
Senast redigerat av rotary12 (25 maj 2010)

Jodå... Så är det serru!

Braaaap Braaaaaap!!
188 Inlägg
24 maj 2010
Vart finns nån bra guide på hur man brushar? den i din signatur funkar inte Algeroth

510 Inlägg
24 maj 2010
Rotary: Najs jobbat med sänkningen. Skuggorna du lagt till på fälgarna gör att det fortfarande ser realistikt ut. Men jag undrar om de ljusa refelktionerna på fälgarna är rätt? Kanske de skall vara mer lila. Prova att gå in och antingen brusha på lite lila med låg opacitet eller se om du kan ställa det med färgblandaren på nåt sätt. Är inte säker det får det att se mer realistiskt ut, men tror det behövs lite lite. Annars riktigt häftigt. Hehe.

Angående tutorials så skall jag se om jag kan få laddat upp min brush tutorial igen. Kommer lägg upp en länk när den är uppe.

Generell kommentar: Glöm inte att skriva vilken klass ni tävlar i. Samtliga som inte skriver kommer annars inte kunna tillgodoräkna sig några extra röster.

Ha det gott
Mvh

Emil
Senast redigerat av Algeroth (24 maj 2010)

2 140 Inlägg
24 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/97613/937122_cinilq.jpg
wip på novice(?)
tar mer än gärna emot kritik!
Senast redigerat av AntrE (24 maj 2010)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Konsult
1 247 Inlägg
24 maj 2010
calleman1991 skrev:
Vart finns nån bra guide på hur man brushar? den i din signatur funkar inte Algeroth

Här har du några vettiga tips iaf:
http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

510 Inlägg
24 maj 2010
Antre: Gillar färgerna. Känner rent spontant att de hade varit coolt om du fick samma vita färg som på ekrarna på A-stolperamen runt rutan. Sedan kanske göra de ljusa delarna av reflektionerna på huven lite ljusare och lite mer cyan. Sedan även lite mer högdagrar på ekrarna. Gör ett nytt lager, gör markeringar på fälgen och brusha dit lite ljusa ställen med låg feather. Fortsätt med det tills du tycker du får upp lite glans. Titta på var de ljusa och mörka områdena är på fälgen på orginalbilden och utgå från det. Sedan se om du kan få bort nummerplåten och kanske göra några enklare mods på fronten. Brusha dit lite nya stolpar över nätet i hålet eller liknande. Titta på färgen ovanför hålet, och färgen under. Fånga upp de färgerna och brusha efter en markering.

Angående min tutorial kan jag tyvärr inte lägga upp den igen för jag har inte plats över på mitt ställe där jag laddar upp saker, så om någon har en plats där de inte krymper bilder och har 7.5 MB över så skicka gärna ett PM så skall vi se om vi kan få upp den igen. smile

Ha det gott
Mvh

Emil

2 140 Inlägg
24 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/97613/937380_oi2l7a.jpg
här är då min andra wip, försökt göra lite av de algeroth sa men man har ju ine kunskap till allt.. tack för kommentaren förresten!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

510 Inlägg
24 maj 2010
Antre: Blev lite för mycket cyan där tror jag. De cyana delarna reflekterar himlen, som du ser i bakgrunden är den nästan vit. Men är fortfarande en himmel så den skall ha en cyan nyans. Men skall vara mer vit än vad du gjort den. Se om du kan ljusa upp bara de delarna. Läppen var najs också. Enkel men gör mycket för bilen smile Ditt bmw-märke på huven har blivit lite mörkt nu med. C&Pa om det från orginalbilden tror jag blir bra smile

Konsult
1 247 Inlägg
25 maj 2010
Lite längre påväg. Tar lite tid när jag aldrig choppat i den här utsträckningen förut smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36363/937626_g5jn3q.jpg
WIP

1 271 Inlägg
26 maj 2010
https://www1.garaget.org/gallery/archive/92157/938084_kemq4y.jpg
WIP nr 2 är lite kvar att göra

öppna upp bilden å kolla däcken tongue säg te vad jag missat med
Senast redigerat av -stoffe- (26 maj 2010)

Konsult
1 247 Inlägg
26 maj 2010
-stoffe- skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/92157/938084_kemq4y.jpg
WIP nr 2 är lite kvar att göra

öppna upp bilden å kolla däcken tongue säg te vad jag missat med

Mönstret på framhjulet är lite ojämnt och bakdäcket ser ut att va påväg av fälgen i överkant tongue Utöver det så saknas bara det ljusa på däcken tongue You asked for it wink
Senast redigerat av Tagg3N (26 maj 2010)

Sök