1339
Sök

Photoshop-tävling

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 maj 2008
Ja, OM man får vara utan klagomurens åsikter så lägger jag upp mitt bidrag. Kommer det minsta lilla käft en gång till så tycker jag att han ska visa vad han kan själv, så får vi se om det blir bättre.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/338153_v75lvo.jpg
1951 Mercedes Streetrod

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
Urkas skrev:
No offence, men kvalitén på era bidrag blir bara sämre o sämre. :\

Ta och gå nån annanstans och jämra dig över nåt som du uppenbarligen itne kan ett skit om själv! mad

Ja.. Juste.. Då säger vi det.

Däremot kan jag säga att din är bäst so far. Även fast det röda är alldeles för rött. Noll skugga på ställen där det uppenbarligen ska vara skugga. Annars ser jag inga större missar faktiskt.

Fast sen iofs, allt beror väl också på vad man vill få ut av bilden. Ni kanske bara vill visa upp hur en bil skulle kunna se häftig ut. När jag själv håller på så vill jag att det ska se ut som det faktiskt passar in på bilen. Det ska alltså inte se photoshoppat ut även fast det är det. Det är den största missen ni gör.
Så förslag är att färgkorrigare med. Hue/saturation och curves är extremt kraftiga verktyg. Lär er bemästra dom så kommer ni komma betydligt mycket längre.

Whine whine!

8 197 Inlägg
8 maj 2008
Urkas skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Urkas skrev:

Ta och gå nån annanstans och jämra dig över nåt som du uppenbarligen itne kan ett skit om själv! mad

Däremot kan jag säga att din är bäst so far. Även fast det röda är alldeles för rött. Noll skugga på ställen där det uppenbarligen ska vara skugga. Annars ser jag inga större missar faktiskt.

Fast sen iofs, allt beror väl också på vad man vill få ut av bilden. Ni kanske bara vill visa upp hur en bil skulle kunna se häftig ut. När jag själv håller på så vill jag att det ska se ut som det faktiskt passar in på bilen. Det ska alltså inte se photoshoppat ut även fast det är det. Det är den största missen ni gör.
Så förslag är att färgkorrigare med. Hue/saturation och curves är extremt kraftiga verktyg. Lär er bemästra dom så kommer ni komma betydligt mycket längre.

Jatack.. Där kom han igen ja. GÖR EN EGEN version då så får vi se hur fan din blir! mad

-Sir Jackie Stewart

terazzi
8 maj 2008
Urkas skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Urkas skrev:

Dem flesta lär sig än tongue
jag tex vill/måste lära mig reflektioner då jag vet jag e kass på det..
o alla gör detta efter egen förmåga ^^

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 maj 2008
Irmscher Vectra: Det skulle jag kunna göra om jag hade tid och lust. Sitter tillräckligt med photoshop på arbetstid.
Men den här gången kom jag med konstruktiv kritik iaf. Har iofs kommit med det lite då o då i diverse trådar. Men ingen verkar ta till sig tyvärr...

Whine whine!

7 100 Inlägg
8 maj 2008

tack smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
8 maj 2008
Urkas skrev:

Att du bara orkar, om du tycker vi är skit i dina ögon. Varför ens lägga tid på oss då.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
8 maj 2008
Urkas skrev:
Det skulle jag kunna göra om jag hade tid och lust. Sitter tillräckligt med photoshop på arbetstid.

Du skojjar, kom igen nu!
En annan jobbar la också med PS men i helt andra banor (Inga bilar).
Så säg inte att du é trött, om du nu é såå jävla duktig, så kan la du slänga ihop en modd på 1 timma.
Du få la offra dig lite, som vi andra gör..

Sen sitter jag här på Garaget å ugglar i minst 8 timmar/dygn.
Pö pö pö, säg inget...

Gör nu en riktig show stoppers så vi får HJärn blödning!!  :-D

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
8 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
J

http://www1.garaget.org/gallery/archive/6659/338153_v75lvo.jpg
1951 Mercedes Streetrod

En riktig show stoppers!!
På dina, våra skills..

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
8 maj 2008
Tyvärr skippar jag faktiskt.
Men sen ändå, även om jag inte skulle kunna göra bättre så kan jag ju fortfarande säga om det faktiskt ser bra ut eller inte.
Egentligen, varför är det så förbjudet att säga nåt negativt men inte nåt positivt?

Whine whine!

8 197 Inlägg
8 maj 2008
Urkas skrev:
Irmscher Vectra: Det skulle jag kunna göra om jag hade tid och lust. Sitter tillräckligt med photoshop på arbetstid.
Men den här gången kom jag med konstruktiv kritik iaf. Har iofs kommit med det lite då o då i diverse trådar. Men ingen verkar ta till sig tyvärr...

Vart var det kontruktiv kritik om du bara klankar ner och säger att bidragen blir sämre och sämre?
Och OM det fattas skugga så kan du väl påpeka var om du nu jobbar med skiten.
Brorsan jobbar också som grafiker sen 11 år tillbaks, men han klagar fan inte för han förstår hur jävligt det kan vara om nån inte riktigt vet hur man gör till 100%.

Och att komma med en ursäkt att du jobbar med det kan det väl inte vara så svårt att visa lite hur man gör med en snabb shop? Jag tror inte alls på att du jobbar med photoshop förrän du har bevisat det. Såg ditt bidrag med amazonen och det tycker inte jag var direkt imponerande...

Och som  neos34 as, om du tycker vi suger på det vi gör, varför ens komma med kommentarer?

-Sir Jackie Stewart

3 113 Inlägg
9 maj 2008
oj.. totalt glömt bort modda hmm går hänka på nästa bil istället. tror ändå inte att jag skulle kunna skrapa ihop något riktigt bra big_smile

Semper Fi

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
9 maj 2008
Irmscher Vectra skrev:
Vart var det kontruktiv kritik om du bara klankar ner och säger att bidragen blir sämre och sämre?
Brorsan jobbar också som grafiker sen 11 år tillbaks, men han klagar fan inte för han förstår hur jävligt det kan vara om nån inte riktigt vet hur man gör till 100%.

Och att komma med en ursäkt att du jobbar med det kan det väl inte vara så svårt att visa lite hur man gör med en snabb shop? Jag tror inte alls på att du jobbar med photoshop förrän du har bevisat det. Såg ditt bidrag med amazonen och det tycker inte jag var direkt imponerande...

Och som  neos34 as, om du tycker vi suger på det vi gör, varför ens komma med kommentarer?

Det första jag sa var inte konstruktiv kritik. Däremot det jag sa senare var det. Men jag mest konstaterade att det var sämre än förut. För jag har sett er göra bättre. Och visst, jag förstår att det kanske inte är så enkelt. Men problemet tycker jag verkar vara att folk inte ser att det inte matchar in. Finns vissa extremfall när man ser folk som har klippt in ett par fälgar med massa kontrast i medans bilen dom sätter fast den på har noll kontrast och dom är nöjda med det istället för att försöka fixa det på ett eller annat sätt.

Men visst, kanske amazonen inte har så rolig idé, men jag hoppas du inte tycker att det faktiskt ser photoshopppat ut. Utan att det faktiskt skulle kunna vara en riktig bild på en bil som faktiskt ser ut så. Det är det jag arbetar mest på.
Men bevisa att jag arbetar med photoshop. Kanske inte är så lätt. Eller vill du att jag skickar texturerna på senaste boxerrobert? Det är en 4069x4096 psd-fil på 2gb.

Fast skitsamma. Det jag menade i grund o botten är som sagt att ni faktiskt har gjort bättre. Men jag ska vara med nångång när jag inte har lika mycket på jobbet att göra. Bara det att jag gissar på att jag inte kommer få så många röster iom allt mitt klagande. ;P

Fast är det ändå inte dags för röstning? Är ju bara 1:40 kvar innan röstningen ska vara slut.
Kan ju iaf lägga första rösten isf då.
På Irmscher Vectra då. wink

Whine whine!

Meerx
9 maj 2008
De får allt bli Irmscher Vectra smile

8 197 Inlägg
9 maj 2008
Urkas skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Det första jag sa var inte konstruktiv kritik. Däremot det jag sa senare var det. Men jag mest konstaterade att det var sämre än förut. För jag har sett er göra bättre. Och visst, jag förstår att det kanske inte är så enkelt. Men problemet tycker jag verkar vara att folk inte ser att det inte matchar in. Finns vissa extremfall när man ser folk som har klippt in ett par fälgar med massa kontrast i medans bilen dom sätter fast den på har noll kontrast och dom är nöjda med det istället för att försöka fixa det på ett eller annat sätt.

Men visst, kanske amazonen inte har så rolig idé, men jag hoppas du inte tycker att det faktiskt ser photoshopppat ut. Utan att det faktiskt skulle kunna vara en riktig bild på en bil som faktiskt ser ut så. Det är det jag arbetar mest på.
Men bevisa att jag arbetar med photoshop. Kanske inte är så lätt. Eller vill du att jag skickar texturerna på senaste boxerrobert? Det är en 4069x4096 psd-fil på 2gb.

Fast skitsamma. Det jag menade i grund o botten är som sagt att ni faktiskt har gjort bättre. Men jag ska vara med nångång när jag inte har lika mycket på jobbet att göra. Bara det att jag gissar på att jag inte kommer få så många röster iom allt mitt klagande. ;P

Fast är det ändå inte dags för röstning? Är ju bara 1:40 kvar innan röstningen ska vara slut.
Kan ju iaf lägga första rösten isf då.
På Irmscher Vectra då. wink

Visst finns det extremfall med kontraster och ibland vinklar som inte stämmer alls, men alla har vi väl varit där också. Och som du säger, en del har gjort bättre och en del har också gjort sämre. Det beror lite på bilden och intresset av bilval i detta fall, men man försöker ju så gott det går. hmm
Jag tror på dig att du jobbar med grafik, annars kanske du inte skulle ha haft "kräsen grafiker" som signatur. Eller hur?
Och jag ser mer än nog av Robert på reklamen på tv.. hehe.. wink
Tycker du kan kroka på nån gång som sagt, det är kul med fler deltagare. Tror nog inte det blir sämre röster för din kritik, du kanske t.o.m kan visa oss lite hur och var skuggningar och sånt ska vara. Vore ju riktigt bra att lära sig lite, det tycker iaf jag.
Och jag får tacka så mycket för rösten du la på min lilla Mercedes.
MVH/ T

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
9 maj 2008
Meerx skrev:
De får allt bli Irmscher Vectra smile

Tack så mycket, men rösten kom in en kvart för sent. hmm
Hade själv glömt bort tiden...

-Sir Jackie Stewart

8 197 Inlägg
9 maj 2008
Ja, det blev ju knepigt det här. En enda godkänd röst och den gick till mig... Är det bara att lägga upp en ny bild då? Väntar lite så får vi se om det är fler som vill ha nåt sagt. smile

-Sir Jackie Stewart

Avstängd
653 Inlägg
9 maj 2008
Jag har 2 frågor smile

1. är det okej om jag lägger ut 2 bilder här o nu som är förslag som jag tycker vi kan göra en tävling till med?

2. Hur får man bilderna stora här i tråden? alltså jag lägger ut dem i mitt galleri, men sen?

svara fort nu big_smile

oj förresten, jag rostar på din bil (röd streetrod) o jag vet att det är för sent.
Senast redigerat av airflow (9 maj 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

8 197 Inlägg
9 maj 2008
Tjaa, det kanske kunde gå bra. Annars hade jag en hyfsad bild på G. smile
Du behöver inte lägga dom i ditt galleri innan, du bara klickar på knappen "ladda upp bild till galleriet" ovanför där du skriver i den här tråden så kommer bilden upp per automatik. smile

-Sir Jackie Stewart

Däckmontör
88 Inlägg
9 maj 2008
Nu blev man sugen på att Shoppa lite. dock har jag ingen mus till min dator bara pekplatta. men men, jag lär ju göra ett försök iaf big_smile

MVH Fredde..

Sök