Ska du satasa på en grön bil? Tänkte på det, i och med att din bil är så gammal.
Antar att du frågar om jag ska lacka bilen grön (vad det skulle ha med åldern att göra?) men nej den kommer bli svart (sagt blå förut men då vi hade 4l blanksvart + tillhörande klarlack får det bli så, ett bekymmer mindre att lyfta plånkan för som inte är allt för stor som student.)
Det jag menade med grön bil, är Ethanol konvertera.
Och ålder, menade jag med att den är ju, hmmm, 26 år gammal. Ingen kat, och inge massa krångel vid besiktning.
Jaha, du menade så jo den är gammal men nog lev han än! Jag kommer bara att styra bränslet till en början och lära mig systemet + små spridare så blir ingen etanol nästa säsong. Dock kommer jag kunna styra tändningen om jag vill så riktigt tändsystem, större spridare och soppapump samt att det känns som om att man vill ha lite större turbo och sedan kan det nog tänkas bli etanolkonvertering, men det är somsagt långt kvar då man fortfarande är student. Inte säkert jag har kvar denna bil när jag går ut skolan sen så. 200+ räcker för mig till en början
Fick hjälpa farmor och farfar att byta bromsar bak då deras bil ska besiktas snart så sen hann jag itne så mycket på tic:en. Tömde den på olja och tog bort oljekylaren, tändboxen+spolen samt kopplat lös massa el och märkt upp allt... ska snitta bort batterihyllan sedan också då batteriet kommer vara i skuffen.
Efter att ha hjälpt bror han jag iaf plocka av huven (bara ivägen) samt avgassystemet, vilket jävla epa-mek till avgassystem alltså! svetsat på 8 ställen! (ser inte så farligt ut på bild men bara en 3mpixel budget kamera :S det är knöligt och jävligt) var ju iaf 3" efter en bit, dock bara ca 1 meter rakt rör och dämparen som går att återanvända, bakaxelkröken var ju inte det vackraste, får se ska väl dit nytt system men om det blir 3" eller ej säger plånkan till om när det är dags.
Köpte ett MegaSquirt 1 v3 med extra koden för att även kunna styra tändning idag Sen var jag ner och körde av en del av underredet med först stålborste och sen där det var ytrost körde med jag roterande stålborste på borrmaskin och sedan fick det sig lite rostskyddsprimer. Före: Efter:
Var ner och röck ur baksätet och lossade framstolarna, tog även bort massa plast delar... Allt som tagits bort ska köras till förrådet imorrn eller på söndag då det är 240 grejjer överallt!!! :roll: Visst har dem gjort det fint? ska fixxas, tänkte även kryss-staga mellan hjulhusen för att få karossen lite styvare då man liks är igång och fixxar det där + rosten bak i bagageutrymmet.
Tänkte lägge på underredsmassa häromdan men då sa far en smart grejj ( vilket jag glömt bort :roll: ) att vi ska ju ändå ner med bakaxeln och byta alla bussningar i bakvagn (hela bilen "vred sig" när man gasade på/släppte gasen) så jag väntar tills det är gjort också tar vi tryckluftpistolen och sprutar på underredsmassa istället när allt det är borta + rostlagningen är gjord bak i så tas allt på en gång istället för etapp vis.
Blir bra detta under bilen Men vafan har de gjort vid baksätet Lycka till, kommer nog kännas lite säkrare att köra sen när du kryssat ibak.. mvh kimpa
Jag man undrar, det är hål för 6x9er i hatthyllan så där det är kapat där lär vara för att sådana där men det andra vettefan, ser ju anledning att det skulle gynna att kapa sådär för ljudanläggning så... men å andra sidan sådana epa-lösningar som varit på bilen hittils med fula el-dragning och t.ex tejpad vevhusventilation så vet man aldrig.
Nu är inredning och allt annat som är bortplockat bortkört till förrådet och garaget städat så att det faktiskt går att gå utan att stupa vartannat steg. Såhär såg golvet ut: Detta måste fixxas:
Så man har det man gör i mellandagarna :roll: God Jul på er!
Måste ha varit en snäll pojke i år Det som jag fått idag: 3" downpipe 3" vinklat alurör till luftfiltret (behöver bara köpa en reducering från 76mm till 63mm för att sätta på turbon) "Sportmattor" med alu belägg (tänker sätta neon rören som ligger där under instrument panelen så dem lyser ner på aluminium bitarna.) "Sportpedaler" , ser bättre ut än gamla sletna gummibelägg iaf. Nödhammare ( av far, tror han är orolig inför sommarn? ) Sen är det andra grejjerna sånt jag visat redan förutom 52mm mätaren som är en graderad laddtrycksmätare som inhandlades förra veckan.
En motorlyft och ett motorstativ har inhandlats, tänkte först låna men det känns som om att det inte är sista gången jag kommer lyfta ur/i motorer så var likabra å köpa på en gång Sen har jag slipat ytrost med roterande stålborste och sedan lagt på rostskyddsprimer på golvet. Och sedan var jag och hämtade andra länkarmar som ska blästras, förstärkas och lackas och sedan monteras då bussningarna på dessa var fräscha och tror det är dessa bussningar som är väck på bilen så...
Blir bra detta Ser ut som du varit en duktig och nsäll pojke i år hehe Mycket snyggare soffa! Golvet kommer bli bra.. de va bara lite ytrost? Länkarmarna kommer nog bli som nya Lycka till! mvh kimpa
Blir bra detta Ser ut som du varit en duktig och nsäll pojke i år hehe Mycket snyggare soffa! Golvet kommer bli bra.. de va bara lite ytrost? Länkarmarna kommer nog bli som nya Lycka till! mvh kimpa
Hoppas på det visst ser den mycket bättre ut? Det är ett hål att fixxa men ska släpa ner farsan då hålet är precis ovanför soppapumpen så ska gubben få vara brandvakt Ska börja svetsa snart tänkte jag, får se hur jag fixxar hatthyllan och de där men det går nog ihop.