Fanzy skrev:
ser mycket bra ut.
Ang gas wire så kan du ta från vilken 240 som helst så länge den har insprutning. då får du rätt längd med.
Bild på hur lufttemp och vattentemp kommer sitta..
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/lfttmpgiv.jpg]()
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/vtntmpgiv.jpg]()
Det far gjort i helgen:
Svetsat lambdamutter (205/65 -15 nokian däck som ska sitta på ronal fälgarna fram, blir 215/60 bak som jag ska hämta senare)
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/lmbdmtr.jpg]()
2 av fälgarna + centrumkåporna som han slipat och gjort så att vi inte behöver andvända nyckel för att få dit centrumkåporna, ska skickas på lack och sedan kränga på däcken och balansera då:
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/flgcntrmkp.jpg]()
Jag var och köpte packningsmaterial och gjorde packning till oljetillförselröret till turbon men måste fixxa en ny kopparpackning till bulten vid blocket då jag lyckats slarva bort ena (ska sitta en emot blocket och en emot bulten) så men den är där den ska vara bara inte åtdragen iaf:P
Sen köpte jag även lödtenn för att börja löda på nya kablar och dra det men när jag skulle börja insåg jag att glömde köpa krympslang och då hade butiken naturligtvis stängt så får fixxa det imorgon ....
Beställde även oljetrycksgivare då den gamla var trasig och nytt oljefilter.
Sen har jag satt dit växelspaken och sen tänkte jag sätta dit kardan men då kom jag på att jag även glömde köpa nya bultar till den som jag skulle och dem gamla var runddragna och tråkiga så det får också vänta.
Såå jag började med adaptern för gasspjällsgivaren då den som ska dit inte hade samma infästningar + blev i en annan vinkel än mot den som satt där så...
Började med att borra hål där gamla skruvarna satt och sedan hål för "pinnen" som kommer ut vid gasspjället som vrider givaren då och sen räkna ut hur givaren skulle sitta för att det skulle gå att ha noll och fullgas utan att hamna i ändläge på givaren, sagt och gjort:
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/tpsadap1.jpg]()
Baksidan, jag borrade större hål sen då jag såg att det första jag gjorde var för litet (dåligt ögonmått

)
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/tpsadap2.jpg]()
Sen prövade jag på ett lös gasspjäll som jag hade från b230f motorn vilket underlättade det hela då jag inte tänkte på detta innan satte i motorn.. och då tog det ju i naturligtvis så blev att kapa ur lite (föresten är det 4 st 1.5mm alubitar ihopdragna då jag inte hade så tjockt material

)
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/tpsadap3.jpg]()
Såå då satte jag dit det men det tar i muttern som håller fast gasspjället (vilket inte fanns på det lösa^^) så jag ska kapa bort den inringade delen då den också är ivägen för, vad jag gissar, är en vakumgrejj som gör att gasspjället inte "slår igen" om man tvärsläpper gasen vid snabb växling + att jag ska göra en packning mellan adaptern och spjället då det egentligen sitter en oring på gasspjällsgivaren för att hålla tätt men nu håller ju den oringen bara tätt emot adaptern så, nu har jag ju packningsmaterial hemma så bara att göra och se glad ut, dock blir det att kapa och göra packningsmaterial imorgon, orkade inge mer idag...
![http://i150.photobucket.com/albums/s119/zajja/tpsadap4.jpg]()