2036
Sök

Projekt: E30 325IM - Till 340IM -88.

BMW Power
2 362 Inlägg
5 augusti 2008
Trådstartare
Tack så mycket för kommentarerna! känns riktigt skönt att vara ute och köra själv.. känns konstigt, fast skönt..

Så har varit ute och kört nu hela kvällen, så lite slut är man big_smile + dom timmarna man körde innan uppkörningen idag, + uppkörningen.. så lite har man kört ja big_smile

BMW, bogsering med wire :/

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
6 augusti 2008
ja känslan att köra själv är speciell;) grymt skön big_smile

blir en hel del körning precis när man har tatt kortet ^^

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

2 021 Inlägg
6 augusti 2008
FugitivE skrev:
Tack så mycket för kommentarerna! känns riktigt skönt att vara ute och köra själv.. känns konstigt, fast skönt..

Så har varit ute och kört nu hela kvällen, så lite slut är man big_smile + dom timmarna man körde innan uppkörningen idag, + uppkörningen.. så lite har man kört ja big_smile

Gahhh fan va avundsjuk ja e!! tongue du behövde då inte vänta länge innan du fick köra upp, själv så skrev man upp i juli i fick en uppkörningstid 30 sept.. man kanske borde flytta till värmdö tongue

Filkörning?
852 Inlägg
6 augusti 2008
oj de gick SNABBT! yikes

grattis som fan!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 augusti 2008
Snabbt gick det som sagt.. fan har tid i slutet av månaden hmm

Grattis big_smile
Mvh Kim

Speed Freak
258 Inlägg
6 augusti 2008
grattulationers till körkortet:) Själv har man inte uppkörning förns den 15 denna månad smile
Riktigt fin bmw btw big_smile

BMW Power
2 362 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Tack för era kommentarer, men hjälper väl inte att bo här på Värmdö Rille0 wink Körde ju upp i Farsta big_smile

Skrev som sagt i fredags, sen uppkörning i tisdags.. mjo ganska snabbt kanske smile

Men bara för att man har körkort så ska man inte bli slö med att fixa klart bilen. Fast bra väder saknas dock.

Mvh Kevin

147 Inlägg
7 augusti 2008
FugitivE skrev:
Tack för era kommentarer, men hjälper väl inte att bo här på Värmdö Rille0 wink Körde ju upp i Farsta big_smile

Skrev som sagt i fredags, sen uppkörning i tisdags.. mjo ganska snabbt kanske smile

Så du körde också upp i Farsta? Där dom tydligen kuggar flest i landet smile

Ja klarade min uppkörning där utan någon lektion på trafikskola.

//Fredrik

BMW Power
2 362 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
fripppe skrev:
FugitivE skrev:

Jepp där körde jag upp smile

Samma här, ingen trafikskola eller något sådant dylikt. Allt privat smile

Så körkortet gick på 2.700:- big_smile

BMW Power
2 362 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Jaha, va ett tag sen man uppdaterade, så får väl bli en nu.

Kändes riktigt skönt att få körkortet, så har körts runt cirka 600mil på 12dagar ungefär. Men det har även stötts på lite trubbel under den tiden.

Först så var det ena topplagringen på ena bakrestötdämparen som gav upp, så började knarra som fan, men det byttes ut snabbt. Verkar dock som att andra sidan börjar ge upp nu, men men, bara byta den med sen.

Sen så var det att ena bärarmsbussningsbulten, som sitter på bakvagnen hade släppt, så ena bakdäcket vred sig ganska mycket när man började gasa, vilket resulterade i att bilen började svänga hejvilt av sig själv. Det är fixat, och drog åt skiten rejält så det inte händer igen..

Sen så har även bilen börjat bluddra idag. Hällde i lite K-sprit som finns och köpa på närmaste mack, då tanken var att man kanske hade lite vatten i tanken. Efter man hade hällt i det så gick den bara bättre och bättre, sen slutade det helt och hållet. Men sen någon timme efter det, så skulle man dra iväg på 1an, så kunde jag inte varva mer än 2.000 varv, även fast jag tryckte pedalen i botten.

Då efter typ 5sek, så släppte det och började varvas ur, då flyger även hela kattens innehåll ut i det fria bakom bilen. 3000 små glödande bitar, såg ganska fint ut... och efter det så började bilen gå skit igen.

Så åkte sen raka vägen hem, då började bilen gå bättre, vilket kändes skönt, men sen när man ställer sig hemma så hör man ett pysande ljud från bakpartiet.... kul en skruvjävel i ena däcket bak.

Bilen ska dessutom ombesiktas imorgon (idag) pga rutorna och blinkerserna, som har blivit lagliga nu.

Så vi får väl se om man ens kommer dit bort. Efter det så får bilen stå här hemma tills man har löst alla problem.

Liten rapport från mig då smile

Mvh Kevin

BMW Power
2 362 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Idag så rullade bilen igenom ombesiktningen, som man fick på den. 3 Brock fälgar och en kapsylfälg. Såg pundaraktigt ut big_smile

Var förbi Hemmesta Däck nu och fixade punkan på 4de Brockisen. Var ingen kort skruv som hade hittat in i mitt gummi.

Tack Hemmesta Däck!

.. Nu ska jag ut och byta tillbaka till mina tonade sidorutor wink hejs!

Mvh Kevin

718 Inlägg
19 augusti 2008
nej vilken otur du har haft!!

måste berömma dig för dig (tydligen) konstanta körning:P 600mil på 12 dagar.. oj de är en del!

keep it up!

4 Inlägg
19 augusti 2008
nu har jag läst 37 sidor, Grym bil du har och grattis till körkortet!! smile

In med kolven in cylindern,skön och varm

369 Inlägg
19 augusti 2008
FugitivE skrev:
fripppe skrev:
FugitivE skrev:

Jepp där körde jag upp smile

Samma här, ingen trafikskola eller något sådant dylikt. Allt privat smile

Så körkortet gick på 2.700:- big_smile

Mitt kosta samma wink

BMW Power
2 362 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Har inte hänt så mycket på sistonde, därav ingen uppdatering. Har en liten lista av grejer jag vill fixa till kärran, men pengar saknas wink

Som sagt, vinter snart, så har man tur så kanske det händer lite saker då? smile

Uppdaterar lite senare idag med ännu mer bilder på kärran, samt kanske lite info om vad för mer planer man har för bilen? smile

Mvh Kevin

147 Inlägg
3 september 2008
hur många mil har du kört sen du tog körtkortet nura? hehehe

//Fredrik

BMW Power
2 362 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
fripppe skrev:
hur många mil har du kört sen du tog körtkortet nura? hehehe

Har inte räknat! wink

Vet att jag har varit dålig på att uppdatera, men kommer nog någon uppdatering till, då jag snart köper en vinterbil, vilket blir en E30 det med wink

Kan ju även meddela att jag bytte stödlagret förut, då det hade spruckit i metallen som går på utsidan av gummit..

Men ja, sisådär mindre än 2veckor med nya stödlagret, så har det också pajjat wink

Men som sagt, bilen kommer ställas av snart, så får stå med trasigt stödlager tills vidare.

Kanske kommer skapa en ny projekttråd, med tanke på att jag köper en till e30 som jag nämnde, vilket man kanske kommer fräschar upp lite smått. Om nu bilen klarar sig hela vintern, så lär den ändå behållas för att ha som bruksbil!

Så blir nog lättare att göra en stor tråd om mina kärror, istället för och skriva i varsin. Tror det blir bäst så wink

Men som sagt, bara för att det är vinter, så betyder det inte att det kommer hända grejer med bilarna. Det är ju under vintern man sparar ihop pengar, samt delar som man sen kan montera wink

Hoppas faktiskt på snö den här vintern, då det blir min första vinter med körkort, ska nog bli kul och åka runt o sladda lite smile

mvh

BMW Power
2 362 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Jaha. Detta inlägg får väl sammafatta projektet, nu innan vintern kommer.

Började i mitten utav november -07 strax efter inköpet gjordes av karossen, och överförväntan, så är jag riktigt nöjd över vad jag och många andra har kunnat åstadkomma. För i princip under hela projektet, då grovjobbet gjordes, så var jag, samt ett par personer som hjälpt till, 17år gamla, och ändå kunde göra det på så ganska högnivå som det har varit.

Så måste få tacka alla som har hjälpt mig!

Alla kompisar, fordonslärare på skolan som lät mig stå där med karossen o rostlaga under vintern -07, EK Bil och Plåt som la lacken på bilen, även min bror och min far som har hjälpt mig väldigt mycket med kunskap och ekonomi. Måste även tacka er som har läst projektet och sagt mycket gott om det man har gjort, samt sagt förslag som har underlättat. Tack!

Mitt nästa mål nu är ju att försöka bevara skicket som den är nu i, när vintern kommer. Har ju inget garage, men får försöka göra det bästa av situationen.

När våren -09 kommer så blir det nog ännu mer saker gjort med bilen. Vet att jag inte har fått på lister och sådant, men det ska även ordnas när mycket annat ska göras.

Åker förövrigt nu i en E30 320 som får bli min bruksbil, om nu röda kommer rivas ner lite lätt igen, så man kan frakta röven dit man ska iallafall smile

Lite kortfattat som jag har i planeringslistan till framtiden.

Riva ner det som behövs på bilen för att få upp den i en vagga, så man kan vända lite lätt på karossen. Göra rent hela underredet till plåtrent, göra ny grund, och sedan köra med lackat underrede, istället för massa underredsmassa. Ser mycket trevligare ut och är mycket roligare om man inte behöver gägga ner sig, om man nu måste fixa något undertill bilen i framtiden.

Framvagnen och bakvagnen åker troligtvis ner igen och pulverlackeras, byter alla broms och soppaledningar, och gör det allmänt fint undertill. Kolla över tanken måste nog göras också, då det verkar läcka lite från den.

Senare så skulle man givetvis vilja ha lite pulver under huven, fast får ske senare, då det står mycket annat på listan över det. Inredningen ska ses över. Vill köra med bultad halvbur, men fortfarande ha kvar mitt m3baksäte, samt någon form utav sportstolar till förarsäte, så man inte slängs fram och tillbaka när man svänger i lite högre hastigheter.

Sen skulle man givetvis vilja ha (ännu) bättre chassidelar, så Millwaysgrejer är ju bra, fast lite för dyrt  för mig just nu. Men går alltid och spara smile

Förfina utsidan ännu mer vill man också göra. Hellas mörktonade runt om, andra fälgar möjligtvis? etc etc.

Som sagt, går mycket planer i mitt huvud, dock så hindrar två saker mig.

Garage, och pengar.. har inget av dom, haha wink men ska nog gå att fixa, då allt som har åstadkommits än sålänge har ju gjorts wink

Nu börjar inlägget bli långt så ska försöka avsluta det med lite bilder på bilen.

Att något så fult, rostigt, och allmänt äckligt:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag3%2022nov-07/20.jpg

Kunde få en ny chans, och bli något som jag tycker personligen, ganska fint:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag92%2016juli-08/1.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag92%2016juli-08/7.jpg

..

Sen lite mer bilder efter jag hade tagit körkortet:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/DSC_0499.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/DSC_0517.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/DSC_0520.jpg

Sen en bild, som inte är tagen för allt sålänge sen:
http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/DSC_0524.jpg

..

Bilderna här nedan är tagna av Jakob Lindström, får tacka så mycket för dom!

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/IMG_5298copy.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/IMG_5301copy.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/IMG_5311copy.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/IMG_5312copy.jpg

http://i67.photobucket.com/albums/h312/Fugge/E30PROJEKT2/dag93%205okt-08%20sammanfattning%20av%20-08/IMG_5316copy.jpg

..

Lite skitig var den, men det bjuder jag på big_smile

Det mesta kan bara bli bättre i framtiden!

Får avrunda inlägget nu big_smile och hoppas ni orkade läsa igenom hela smile

Mvh Kevin

Auditok
60 Inlägg
5 oktober 2008
Är grymt imponerad av ditt projekt, och en av de snyggaste bmw:D!! Desutom att du lyckats göra så mycket utan garage:P de e sjukt starkt gjort!!!

718 Inlägg
5 oktober 2008
sjukt bra jobbat!! impad som bara fan;)

lycka till med allt i framtiden!

Sök