evilaudio skrev:
man behöver inte va proffs, men att uttala sig om att saker å ting låter skit/inte e bra när de inte ens e monterat på rätt sätt elle byggt på rätt vis e ju helt galet.
Självklart ska det vara monterat på rätt sätt för att låta bra. det vara därför jag var noggrann med att påpeka att GAS basarna satt i en originallåda.
Jag anser mig ha rätt att förvänta mig att en låda som följer med högtalarna ska vara på litern rätt uträknad, annars försvinner ju hela poängen med att köpa en färdig låda. Vet att bl.a pioneer har ganska korrekt uträknade lådor från fabrik.
Men jag upprepar! Är man nybörjare, och vill prova på billjud så kör på GAS, Mutant och liknande. Är inte så dyrt, och skulle man tycka att det är tråkigt så har man inte kastat ut så mycket pengar.
Sen är det väldigt roligt att se folk med billiga märken piska folk som betalat betydligt mer.
Men köp inget annat än basar och steg från GAS.
JAG har väldigt dåliga erfarenheter av allt annat.
Kör på GAS basar och biltema eller Jula framsystem så lär det låta helt ok för priset.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!