Hittat en amerikansk sida med delar till tyska bilar. www.germanautoparts.com De är snorbilliga på delar de kallar original. Tex: vattenpumpen till min audi quattro, på vag 8-900kr, mekonomen 600kr och de tar 43 usd (43*6,3 =270,90kr)!!! De skeppar utomlands om man handlar för 100$ Har mailat och frågat på knagglig engelska vad frakten kostar till Sverige. Visst är det så att man blir debiterad svensk moms på det värde de uppger på paketet? Frågade i mailet om de kunde tänka sig att skriva ner värdet på paketet. Finns det ingen Europeisk motsvarighet kan man ju undra, frakten lär väl inte vara billig? Väntar på mailsvar iaf.
brukar bli så att de läggs på både tull och moms men de går ju att komma undan om man får dom att skriva på paketet att de är en gåva, har hört att de inte allti funkar men har då funkat för mig.
frakten beräknas ju för de mesta efter vikt å de kan ju kosta ganska så.
å när dom lägger på moms så tror jag att dom beräknar de på de totala priset där tullavgiften räknas med, rätta mig om ja har fel
De var inte villiga att ändra värdet på paketet:( så det får väl bli någon tysk sida ist.
Mailet:
Patrik,
Not a problem. Your English is fine ;-) .
Shipping is calculated by package weight so it totally depends on what your a looking to purchase. Heavier items = More freight (Kronor)
Smaller items we can ship through the United States Postal Service which is delivered to the Swedish Postal Service then to you.
Larger items we can use our freight company which will either delivery to the nearest airport in Sweden for pick-up or directly to your door.
The one thing we can't tell you up front is what duty/fees you will pay. We cannot unfortunately alter the cost/amount of your order for a lower rate.
If you have any other questions or would simply like a quote on some items please let us know we'll be happy to help.
As for your vehicles, our catalog and look up systems are based on the US market. So you may if at all possible want to verify OE part #s with us before placing any order so we can verify your getting the right items. Thanks!
Jag skickar efter mycket från USA och får ca 10 paket i veckan men bara 10% fastnar i tullen och man får betala tull 3.2% och moms 25%. Det märkliga är att tullen kräver dom aldrig in, bara momsen. MVH/P-O