Besiktningsfrågor?

Marcusen
14 november 2007 · 76 Inlägg

Ifall ni  har nått projekt på gång eller  vill bygga lagligt  så får ni JÄTTE gärna skicka  iväg ett mejl  till mej och fråga!  Jag hjälper gladligen till  så länge frågorna är vettiga!

OBS endast mejl eller gb inlägg då!   smile!   big_smile

Mvh glad besiktningsman!tongue

Life is like a turbo
kohler
14 november 2007 · 671 Inlägg

fan va schysst... wink

Second is the first loser
Mr_EmCom Med.lem
14 november 2007 · 3 759 Inlägg

precis fått jobb eller? wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Dann3
14 november 2007 ·

Har just nu installerat en Catch Tank "Cromade saken på bilderna" men jag har inte skuvat fast den la den ner och spände fast den lite med något spännband på ena sidan och den sitter ju inte löst precis men inte heller hårt.
Sedan har jag varit lite snål och slangen man fick med var bara typ 1/2 meter lång så då fick man lösa det på något annat sätt och jag tog trädgårdsslang tongue Allt är rätt installerat nu och så men går det besikta med motorrymmet såhär? Kanske klagar på trädgårdsslangarna? Eller att Catch tanken skall sitta fast bättre?

Bilder:

http://tinypic.com/view.php?pic=73m6rl2&s=1

http://tinypic.com/view.php?pic=7wzrc5i&s=1

Senast redigerat av Dann3 (14 november 2007)

Kesler
14 november 2007 · 3 650 Inlägg

Går det igenom om man spänner fast batteriet med ett spännband eller liknande?

sen undrar jag om bilen går igenom med endast en liten ljuddämpare på slutet..tänker på ljudnivån, som blir ganska hög när man varvar..

Senast redigerat av Kesler (14 november 2007)

Volvoz84 "Ijenkligen"
14 november 2007 · 786 Inlägg

Kesler skrev:
Går det igenom om man spänner fast batteriet med ett spännband eller liknande?

..

det undrar jag med smile

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

Suveränt! Jag har redan en fråga.  Har du kolla på dom nya reglerna kring ombyggda eller amatörbyggda fordon?

Sen så läste jag någonstans att man nu tillåter en mycket högre ljudnivå på bilar än innan.
Dvs 84 dB(A) istället för 74 dB(A) + tillägg
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2006nr138.htm
Beror det på anpassning till EU, eller pga förenkling av reglerna?
10 dB(A) är ju annars ganska så mycket menar jag.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
kohler
14 november 2007 · 671 Inlägg

föresten går mina angel eyes igenom?

Second is the first loser
Phaetoon
14 november 2007 · 8 156 Inlägg

kohler skrev:
föresten går mina angel eyes igenom?

Om du kopplar ur dom vanliga positionsljusen och om dina angel eyes är e-godkända så finns det ju en viss chans att dom går igenom. Dom får inte påverka ljusbilden negativt.

Men eftersom din bil är helbilsgodkänd så är det lite tveksamt om det är lagligt.
Man får egentligen inte göra någonting på en sådan bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rushman Evolution Garage
14 november 2007 · 1 299 Inlägg

Marcusen skrev:
Ifall ni  har nått projekt på gång eller  vill bygga lagligt  så får ni JÄTTE gärna skicka  iväg ett mejl  till mej och fråga!  Jag hjälper gladligen till  så länge frågorna är vettiga!

OBS endast mejl eller gb inlägg då!   smile!   big_smile

Mvh glad besiktningsman!tongue

Kan du fuska igenom min Skyline till våren? big_smile

Sky´s the limit...
Smajly
14 november 2007 · 3 059 Inlägg

opeltiffi skrev:

Kesler skrev:
Går det igenom om man spänner fast batteriet med ett spännband eller liknande?

..

det undrar jag med smile

Batteriet på min beach buggy sitter med ett vanligt spännband och det är den besiktad med sen den byggdes för en herrans massa år. Enda villkoret var att det inte kan förflytta sig, sen hur det sitter fast spelade ingen större roll.

_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
15 november 2007 · 264 Inlägg

Tjenare, jag har en fråga angånde mitt avgas rör och tomgången,  jag har en Volvo 760 Turbo intercooler 86- . det jag undrar med mitt avgasrör är om det kan blir ngt med det för att det är av vid bakaxlen,`? för har snart bestiktning,  och min tomgång funkar inte heller som den ska, så jag undrar om det blir någon nerslag? tacksam för svar,  /_JLarsson

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
falloutboy
15 november 2007 · 1 723 Inlägg

Kesler skrev:
Går det igenom om man spänner fast batteriet med ett spännband eller liknande?

jag fick det godkänt. nästa år sa en annan besiktningsman att "det där får d minsann göra om". kände igen han som godkände förra året och pekade på honom och sa "han godkände det sist..."

smile

John87 Stolt Volvoägare
15 november 2007 · 4 913 Inlägg

falloutboy skrev:

Kesler skrev:
Går det igenom om man spänner fast batteriet med ett spännband eller liknande?

jag fick det godkänt. nästa år sa en annan besiktningsman att "det där får d minsann göra om". kände igen han som godkände förra året och pekade på honom och sa "han godkände det sist..."

smile

Jag fick igenom min gamla Clio med batteriet fastspänt med en rem iaf.
"Jaha, ja. Det sitter ju fast iaf." smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
kohler
15 november 2007 · 671 Inlägg

Phaetoon skrev:

kohler skrev:
föresten går mina angel eyes igenom?

Om du kopplar ur dom vanliga positionsljusen och om dina angel eyes är e-godkända så finns det ju en viss chans att dom går igenom. Dom får inte påverka ljusbilden negativt.

Men eftersom din bil är helbilsgodkänd så är det lite tveksamt om det är lagligt.
Man får egentligen inte göra någonting på en sådan bil.

okej bra då hänger det på hur lack besiktningman jag får känns det som..

Second is the first loser
ozzy ★★★★★
15 november 2007 · 455 Inlägg

jag har engeleyes tillsammans med ögonlock, gått igenom 2 år irad utan dom sagt något. men ksanske är upp till besiktiningsmannen

loffe007
15 november 2007 · 905 Inlägg

en polare har en amazon cabrioletmed öppingsbara dörrar och som är regbesiktad. har en fråga angående dörrarna, på dörrarna sitter det juh hål för fönstrena. får man svetsa igen dessa?

Marcusen
16 november 2007 · 76 Inlägg

ENdast  mejl eller komentarer

Life is like a turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang