Automat VS Manuell, Vad gillar ni bäst??

MariaC
16 november 2007 · 140 Inlägg

Föredrar automatare då är det bara 2 pedaler att stampa i botten

Saab 9-5 (2005)
Lars-P
16 november 2007 · 427 Inlägg

Jag och automatlådor sammarbetar inte så bra, de växlar aldrig när jag vill.....jag föredrar att ha kontroll smile

falloutboy
16 november 2007 · 1 723 Inlägg

ronne skrev:
Så länge jag har bakhjulsdrivet så kör jag manuell låda. Sen när man skaffar fwd en vacker dag så känns det inte som nån större anledning att ha manuell låda. Det är jävligt bekvämt med automat speciellt inne i stan. men man blir jäkligt slö av det med, lättare att somna vid ratten osv

om du somnar vid ratten då du kör automat så uppmanar jag dig att byta bil. wink

och de som säger att man inte kan ha kul med en automat. vad har ni kört? jag har aldrig haft så här kul som med Pontiacen. Rätt lustigt att nu se alla som äntligen får spinna och sladda med sina bilar när snön fallit. Röda faran bränner hur lätt som helst på torr asfalt, när som helst. Med automat.

Senast redigerat av falloutboy (16 november 2007)

CarCass CarCass
16 november 2007 · 627 Inlägg

falloutboy skrev:
och de som säger att man inte kan ha kul med en automat. vad har ni kört? jag har aldrig haft så här kul som med Pontiacen. Rätt lustigt att nu se alla som äntligen får spinna och sladda med sina bilar när snön fallit. Röda faran bränner hur lätt som helst på torr asfalt, när som helst. Med automat.

Växlar i tid och otid, väljer fel växel och segar ner. Prova kom på rejält bredställ och biljäveln börjar växla själv. Totalt livsfarligt om inte annat..

Join the Evolution
VBNicke
16 november 2007 · 36 Inlägg

föredrar manuell, fast det är sjukt skönt med automat inne i stan. Glidar bil så ska man defintivt köra automat smile

"Varför låta en motor suga, när man kan våldta den med en turbo?"
camaro67 Meister
16 november 2007 · 6 763 Inlägg

CarCass skrev:

falloutboy skrev:
och de som säger att man inte kan ha kul med en automat. vad har ni kört? jag har aldrig haft så här kul som med Pontiacen. Rätt lustigt att nu se alla som äntligen får spinna och sladda med sina bilar när snön fallit. Röda faran bränner hur lätt som helst på torr asfalt, när som helst. Med automat.

Växlar i tid och otid, väljer fel växel och segar ner. Prova kom på rejält bredställ och biljäveln börjar växla själv. Totalt livsfarligt om inte annat..

Du får ju spärra lådan på lågen eller liknande.  Annars kan de bli väldigt spännande..

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
bernersennen
16 november 2007 · 70 Inlägg

VBNicke skrev:
föredrar manuell, fast det är sjukt skönt med automat inne i stan. Glidar bil så ska man defintivt köra automat smile

Håller med, det är väldans skönt med automat inne i stan, speciellt i rusningen! Föredrar dock manuellt generellt.

Simppi too fast to live, too young to die
16 november 2007 · 357 Inlägg

CarCass skrev:

falloutboy skrev:
och de som säger att man inte kan ha kul med en automat. vad har ni kört? jag har aldrig haft så här kul som med Pontiacen. Rätt lustigt att nu se alla som äntligen får spinna och sladda med sina bilar när snön fallit. Röda faran bränner hur lätt som helst på torr asfalt, när som helst. Med automat.

Växlar i tid och otid, väljer fel växel och segar ner. Prova kom på rejält bredställ och biljäveln börjar växla själv. Totalt livsfarligt om inte annat..

lås t.ex. 2:an? smile
automat e bara så skönt ju smile livsfarligt? har jag då inte märkt? tongue

Edvinoo Hetast Just Nu!
17 mars 2009 · 1 355 Inlägg

automat, på alla bilar.....

Inspiration comes standard
Sarge
17 mars 2009 · 2 337 Inlägg

DSG-låda, såklart. Det bästa av två världar tongue

VictorW Medlem 34530
17 mars 2009 · 908 Inlägg

manuell alla dagar big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
_Wallis_
17 mars 2009 · 4 506 Inlägg

Beror ju på vad bilen har för syffte imo.
Glidar bil Automat.
Race bil Manuell te.x

Kan du andas kan du dö.
Masterworks
17 mars 2009 ·

Eller så har man automat i race bilen! hehehe...

Växlar garanterat snabbare än vad jag skulle göra med en manuell iallafall!  lol

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
17 mars 2009 · 560 Inlägg

Skulle aldrig drömma om att köpa "drömbilen" i automat. Men eftersom jag är hästtjej och kommer ha hästsläp senare är det inte omöjligt att det blir automat i dragbilen. Kommer förmodligen bli manuell men ja, inte omöjligt att det blir automat = ) Hört av en del att de föredrar att dra hästsläp med automat.

Senast redigerat av Reeplayed (17 mars 2009)

Even fools they say, can find a way out of the dark.
Volvo740-88 Volvo850-92
17 mars 2009 · 1 677 Inlägg

Jag skulle välja hel och halv automat tongue big_smile

TurbOla Reservdansk
17 mars 2009 · 6 271 Inlägg

En tiptronic-låda hade inte suttit fel. smile
Då kan man växla lite själv om man känner sig manad till det. tongue

Dessutom är nästan alla dagens automatlådor adaptiva, så dom anpassar sig efter din körning, så kör du aggressivt, så växlar lådan också väldigt sent, högt uppe i varv...

Märker att det är lite tungt att sitta och trampa förstärkt koppling, speciellt inne i stan.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
17 mars 2009 · 5 650 Inlägg

skulle då säga att glidar bil kan de gärna va automat men lekbil manuell big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
mackyfr
17 mars 2009 · 260 Inlägg

Föredrar sekventiell smile

Matzon
17 mars 2009 · 47 Inlägg

Kör både och men föredrar automat. Och det är absolut inget problem att busköra med automat.

NJ_
17 mars 2009 · 2 118 Inlägg

Alla mina bilar har haft Manuell låda. Nästa får nog bli Automat tror jag tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang