Ström i karossen

loudness
18 november 2007 · 4 554 Inlägg

nejnej inget sånt aggregat man har till hästar, ta en gammal spänningsdel till ett neonrör och isolera ena änad och lägg andra på handtaget jisses va intensivt

Phaetoon
18 november 2007 · 8 156 Inlägg

Hästar? Det jag skrev om ovan är på tok för vasst för att ha till hästar.
En tiondel av den kraften räcker för ett vanligt långt häststängsel.

Fördelen med ett sådant aggregat är att den skickar ut pulser och inte håller låset/handtaget strömsatt hela tiden.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
loudness
18 november 2007 · 4 554 Inlägg

hehe okej men om det är pulser så kan dom ju komma därifrån är de konstant så fastnar dom hehe:P sen behövde du inte massa omvandlare och sånt eftersom neonaggregatet oftast är för 12volt vet inte vad ett sånt agg drar men kan inte va mycke eftersom det inte är någon större belastning på de

henkebenke
18 november 2007 · 1 703 Inlägg

En simpel grej är att ha en uppladdad kondensator, som korstsluts av att man tar tag i dörrhandtaget... kan gå. Blir ju lite som en bugdet kofösare.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
ogge89
18 november 2007 · 644 Inlägg

men farsan har ett aggregat till ko staket å de är ett 12 volt funderar på å använda de.. men man kan väll inte slå ut nåra delar i bilen ?

Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Volkswagen Golf GLS "Golfen" (1977)
Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
TT-Avant
19 november 2007 · 6 851 Inlägg

hmm, det är för att "skräma bort tjuvar". Kan ju säga det att hade det varit jag som hade varit "tjuven" så hade jag blivit riktigt förbannad efter jag fått en stöt av ditt handtag så jag hade förmodligen gått lös på hela din bil sedan...

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
v8rickard Gammelbilsnörd
19 november 2007 · 450 Inlägg

Phaetoon skrev:
Hästar? Det jag skrev om ovan är på tok för vasst för att ha till hästar.
En tiondel av den kraften räcker för ett vanligt långt häststängsel.

Fördelen med ett sådant aggregat är att den skickar ut pulser och inte håller låset/handtaget strömsatt hela tiden.

Alla dom aggregat vi har haft till hästar sänder ut pulser och inte konstant. Det finns ju som sagt käcka 12v som är ganska små och smidiga, drar inte så mycket ström heller.

Senast redigerat av v8rickard (19 november 2007)

ogge89
19 november 2007 · 644 Inlägg

TT-Avant skrev:
hmm, det är för att "skräma bort tjuvar". Kan ju säga det att hade det varit jag som hade varit "tjuven" så hade jag blivit riktigt förbannad efter jag fått en stöt av ditt handtag så jag hade förmodligen gått lös på hela din bil sedan...

joo lite de.. men mkt bara för skojj skull

MrTurbo Better than God \o/
19 november 2007 · 1 883 Inlägg

ogge89 skrev:
Tjenare.. tänkte höra om man kan sätta ström på karossen.. så jordar man i backen.. kommer de å fungera?

turbodeath skrev:
han kanske vill grilla tjuvar som stjäl från bilar...lollollollol

Precis detta har jag också tänkt på.

Ställa bilen på ett stålnät, en fas i bilen en i nätet, när någon står på nätet och tar i bilen så får de sig en rekorderlig STÖT!  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
ogge89
19 november 2007 · 644 Inlägg

De går om man använder sig av ett 12 volts aggregat som man har till ko staket mm:D

v4_backram
19 november 2007 · 120 Inlägg

De går! Om du kopplar batteriet åt "fel håll" alltså + på - å vise versa så får du allt bakvänt men bilen kan brinna upp och eller bara paja! OBS! Bilen är ej refererad till marken eftersom karossen funerar som faradays bur som står på ett par isolerande gummikuddar (däcken).

ogge89
19 november 2007 · 644 Inlägg

v4_backram skrev:
De går! Om du kopplar batteriet åt "fel håll" alltså + på - å vise versa så får du allt bakvänt men bilen kan brinna upp och eller bara paja! OBS! Bilen är ej refererad till marken eftersom karossen funerar som faradays bur som står på ett par isolerande gummikuddar (däcken).

Varför koppla så för.. de går väll å koppla + till + å - till -

BAE BilstereoNörd
20 november 2007 · 576 Inlägg

Jorda stängselaggregatet i bilen! lägg ut en kabel/fläta med utgångsspänningen på marken under!
Så får den som rör bilen den äran att jorda karossen till marken vilket ger samma resultat!
En fet j***a stöt... helt ofarligt för bilens elektronik.
Alltså "tjuven" blir referensjord för aggregatets utgång till marken..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl
Phaetoon
20 november 2007 · 8 156 Inlägg

loudness skrev:
hehe okej men om det är pulser så kan dom ju komma därifrån är de konstant så fastnar dom hehe:P sen behövde du inte massa omvandlare och sånt eftersom neonaggregatet oftast är för 12volt vet inte vad ett sånt agg drar men kan inte va mycke eftersom det inte är någon större belastning på de

Man kan antingen koppla det till vanlig nät, eller till ett 12V bilbatteri.
Skulle du fastna så skulle batteriet tömmas ganska så snabbt, inte sant?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
20 november 2007 · 8 156 Inlägg

v8rickard skrev:

Phaetoon skrev:
Hästar? Det jag skrev om ovan är på tok för vasst för att ha till hästar.
En tiondel av den kraften räcker för ett vanligt långt häststängsel.

Fördelen med ett sådant aggregat är att den skickar ut pulser och inte håller låset/handtaget strömsatt hela tiden.

Alla dom aggregat vi har haft till hästar sänder ut pulser och inte konstant. Det finns ju som sagt käcka 12v som är ganska små och smidiga, drar inte så mycket ström heller.

Vad jag menade vara att det är det som är fördelen med sådana aggregat. Många av dom kan man ju ställa in hur ofta pulsen ska komma också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
ogge89
20 november 2007 · 644 Inlägg

Phaetoon skrev:

loudness skrev:
hehe okej men om det är pulser så kan dom ju komma därifrån är de konstant så fastnar dom hehe:P sen behövde du inte massa omvandlare och sånt eftersom neonaggregatet oftast är för 12volt vet inte vad ett sånt agg drar men kan inte va mycke eftersom det inte är någon större belastning på de

Man kan antingen koppla det till vanlig nät, eller till ett 12V bilbatteri.
Skulle du fastna så skulle batteriet tömmas ganska så snabbt, inte sant?

Jaa de är jävligt bra smile ska testa me de nån dag:P

loudness
20 november 2007 · 4 554 Inlägg

ogge89 skrev:

Phaetoon skrev:

loudness skrev:
hehe okej men om det är pulser så kan dom ju komma därifrån är de konstant så fastnar dom hehe:P sen behövde du inte massa omvandlare och sånt eftersom neonaggregatet oftast är för 12volt vet inte vad ett sånt agg drar men kan inte va mycke eftersom det inte är någon större belastning på de

Man kan antingen koppla det till vanlig nät, eller till ett 12V bilbatteri.
Skulle du fastna så skulle batteriet tömmas ganska så snabbt, inte sant?

Jaa de är jävligt bra smile ska testa me de nån dag:P

nja tänk på hur länge ett neonrör lyser innan bateriet är slut, en människokropp leder sämre än ett lysrör och därför lär de dra mindre ström

Phaetoon
21 november 2007 · 8 156 Inlägg

loudness skrev:

ogge89 skrev:

Phaetoon skrev:

Man kan antingen koppla det till vanlig nät, eller till ett 12V bilbatteri.
Skulle du fastna så skulle batteriet tömmas ganska så snabbt, inte sant?

Jaa de är jävligt bra smile ska testa me de nån dag:P

nja tänk på hur länge ett neonrör lyser innan bateriet är slut, en människokropp leder sämre än ett lysrör och därför lär de dra mindre ström

Det stämmer förvisso.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Miklen
21 november 2007 ·

Är ju en kul idé men ändå olagligt.. Tjuven kan stämma dig å du kan åka dit på vållande av kroppskada osv osv. Gäller samma om tjuven skadar sig på nåt som inte borde vara där.. Löjligt men sant..iaf sist ja kollade me lagarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang