MrTobias Peugeot 206 "Blackedition" 26/04-08 -Fjasko med valsade skärmar

MrTobias
18 mars 2008 · 1 297 Inlägg

Var på brl idag och köpte lite nytt godis till bilen smile
http://212.63.204.54/archive/9111/30527/30527-774066.jpg

Static35
17 april 2008 · 293 Inlägg

det blir nice m8 keep the good work going smile..
får min 206a själv idag tänk börja fixa den också har lite lampor och annat godis till bilen.. sitter o letar efter en snygg läpp/conerslipts och snygg bakspoiler och kjolar

skit i han som dissar dig och gnäller det e sånt folk som e avis på att dom inte själv ha pengar/tid för att leka med sina bilar cool

TritoN Motorburen Ungdom
17 april 2008 · 499 Inlägg

Heta känslor i MrTobias projekt här. Men det är bra, stå på er om ni inte tycker något stämmer! Tobbe, om man får kalla dig det, Det ser kanon ut!

Mvh Emil

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
MrTobias
19 april 2008 · 1 297 Inlägg

Tackar så vänligt big_smile

Fälgar monterade, de gick inte bak för bilen var för låg. Ska höjas när ja får tid hos peugeot. Lite bilder tagna med telefonen, en k850 smile

https://www1.garaget.org/archive/9111/30527/30527-828274.jpg

https://www1.garaget.org/archive/9111/30527/30527-828263.jpg

https://www1.garaget.org/archive/9111/30527/30527-828270.jpg

Senast redigerat av MrTobias (21 april 2008)

kimmy89 Like it German
19 april 2008 · 378 Inlägg

Ser bra ut. Fälgarna satt riktigt bra där. GLHF

/ K

Hur många skruvar fick du över?....
MrTobias
21 april 2008 · 1 297 Inlägg

Var förbi peugeot idag. De trodde att det tar ca 5 timmar att höja baken. Så på lördag så ska bakskärmarna valsas istället. Hoppas inte de ser konstigt ut smile

*edit 994kr/h :XXX

Senast redigerat av MrTobias (21 april 2008)

nitrox Defloratör.
21 april 2008 · 641 Inlägg

ööh vad fan ska dom höja den med? tar ju en kvart att montera orginalfjädrarna. Luktar vi vill ha pengar för att ha kaffe rast hära:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
elmer
21 april 2008 · 325 Inlägg

nice pegga!big_smile

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
WaoW ClubJDM
21 april 2008 · 531 Inlägg

detta kommer bli en av dom grymast 206or som finns när den är klar. Jobba på bara tongue

(och vissa andra är ju bara avensjuka för att andra lyckas och inte dom själva)

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
ekke83 Civilekonom
21 april 2008 · 135 Inlägg

nitrox skrev:
ööh vad fan ska dom höja den med? tar ju en kvart att montera orginalfjädrarna. Luktar vi vill ha pengar för att ha kaffe rast hära:P

torrisionsstavar bak på en pegga...alltså inga fjädrar man bytar utan det är betydligt krångligare

Snyggt me fälgarna men kan inte den som sänkte den bak höja den igen det är ju samma arbete fat bara tvärtom?

MrTobias
22 april 2008 · 1 297 Inlägg

ekke83 skrev:

nitrox skrev:
ööh vad fan ska dom höja den med? tar ju en kvart att montera orginalfjädrarna. Luktar vi vill ha pengar för att ha kaffe rast hära:P

torrisionsstavar bak på en pegga...alltså inga fjädrar man bytar utan det är betydligt krångligare

Snyggt me fälgarna men kan inte den som sänkte den bak höja den igen det är ju samma arbete fat bara tvärtom?

Den är sänkt i södra sverige.. Det blir att valsa ut skärmarna istället.. hoppas de blir snyggt bara smile

MrTobias
22 april 2008 · 1 297 Inlägg

WaoW skrev:
detta kommer bli en av dom grymast 206or som finns när den är klar. Jobba på bara tongue

(och vissa andra är ju bara avensjuka för att andra lyckas och inte dom själva)

Tack smile De värmde.

nitrox Defloratör.
22 april 2008 · 641 Inlägg

ekke83 skrev:

nitrox skrev:
ööh vad fan ska dom höja den med? tar ju en kvart att montera orginalfjädrarna. Luktar vi vill ha pengar för att ha kaffe rast hära:P

torrisionsstavar bak på en pegga...alltså inga fjädrar man bytar utan det är betydligt krångligare

Snyggt me fälgarna men kan inte den som sänkte den bak höja den igen det är ju samma arbete fat bara tvärtom?

Så går det när man inte vet allt om alla märken:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
MrLego Volvonörd
22 april 2008 · 1 187 Inlägg

Jag tycker att ni gör ett bra jobb! Skit i skallen som har vaknat på fel sida eller inte fått nått på länge.... wink Nä kör erat race å nångång är man nybörjare å måste få lära sig från grunden å det är ju det ni gör. Man kan inte allt på engång när man föds heller... Jag ser inget fel i att skruva fast kjolen om man gör det snyggt. Går ju att försänka skallen å spackla över den så syns det inte. Det är inte hela världen att svetsa igen det lilla hålet heller om man vill ta bort den, lacka med en sprayburk så e d klart! Nä LYCKA TILL och mera bilder på jobbet ni gör!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
WaoW ClubJDM
22 april 2008 · 531 Inlägg

MrTobias skrev:

WaoW skrev:
detta kommer bli en av dom grymast 206or som finns när den är klar. Jobba på bara tongue

(och vissa andra är ju bara avensjuka för att andra lyckas och inte dom själva)

Tack smile De värmde.

så lite så roll

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
MrTobias
26 april 2008 · 1 297 Inlägg

Fjasko idag!

Valsade ut skärmarna bak idag för att 18 tumarna skulle få plats. Blev jäkligt snyggt men lacken höll inte och valsningen var inte nog! Ska tillbaka på måndag för att kolla om de kan valsa mer utan att de nu behöver bry sig om lacken. Nu maxar bilen 50km/h för att de inte ska guppa och skrapa sönder däcken.

Fan va less man är just nu..

nitrox Defloratör.
29 april 2008 · 641 Inlägg

Nå fixade dom det igår då?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
MrTobias
1 maj 2008 · 1 297 Inlägg

nitrox skrev:
Nå fixade dom det igår då?

Nej de hade fullt upp.. ska lämna in bilen på tisdag nästa vecka.. de ska få valsa ut skärmarna så det inte tar i.. resten skiter jag i.. så bygger jag på med egna skärmar om de blir fult. Ska ju ändå lackas om smile

Nu vill jag bara kunna köra lite fort igen.. Jäklar va segt det är att glida i 50 och inte göra några rivstarter...

Micksson
20 maj 2008 · 343 Inlägg

Skoj projekt detta.. Ska nog köpa mig en 206 GTI jag med för att ha något att bygga på! smile
Händer det något nu på sistonde?

Mvh Mike

_Spawned_ Maskinförare
20 maj 2008 · 1 163 Inlägg

Hur går det nu för dig ? ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang