En liten update Nu är alla lager grundlack på, och även första lagret av den diamatblåa färgen. Känns gött att detta snart är klart... Vi har även börjat lite smått att slipa å spackla skärmarna, men de går ju ganska enkelt att fixa dom. Jag måste säga att lacken blir ganska bra för att vara en så pass billig lack. Vi köpte föresten all lack på Lackman i Uddevalla om nån undrar. Det kommer kanske en större update med lite bilder om nån vill se nån dag?
MVH Albin & Pontus.
Vart fan e bilderna??????
Se till o lägga upp dom illa kvickt för annars kommer jag ner o tar kort o lägger in:P
hahah de kommer så fort pontus fått sina kablar till datorn.. je lovar
En liten update Nu är alla lager grundlack på, och även första lagret av den diamatblåa färgen. Känns gött att detta snart är klart... Vi har även börjat lite smått att slipa å spackla skärmarna, men de går ju ganska enkelt att fixa dom. Jag måste säga att lacken blir ganska bra för att vara en så pass billig lack. Vi köpte föresten all lack på Lackman i Uddevalla om nån undrar. Det kommer kanske en större update med lite bilder om nån vill se nån dag?
MVH Albin & Pontus.
Vart fan e bilderna??????
Se till o lägga upp dom illa kvickt för annars kommer jag ner o tar kort o lägger in:P
hahah de kommer så fort pontus fått sina kablar till datorn.. je lovar
Men lägg in dom på kärnkraftverket du sitter vid istället!
UPDATE Här kommer äntligen lite bilder. Nu är bilen så gott som färdig lackad, och all maskering är borttagen. Vi har börjat lite smått att slipa och spackla skärmarna så till helgen blir det väl förhoppningsvis lackering. Tyvär blev det inga utomhus bilder p.g.a. regn!
Här är den nylackad. de mesta maskering är nu borttaget.
från annan vinkel.
Här har vi nya lacken, kanske inte jätte bra bild men. Det blev ändå riktigt bra men tanke på att vi lacka i trångt garage och inte den bästa utrustningen.
hahah nää nu blir de inga mer shablomer men vi ska nog hitta på nått annat fint på sidan för annars kommer de nog se väldigt tomt ut (jag lovar de kommer bli mycke finare än innan med shablomenran:P)
UPDATE! Idag har de varit fullt upp med skola å annan skit, men nu på kvällen lyckades vi komma ut i garaget en stund. Så idag är alla skärmar slipade och även huv är klar för lackering. Förhoppningsvis kanske de blir lackering imorn men vi får se.. Jag har även börjat ta isär baklycktorna och börjat slipa dom.
Här är ena hållaren för en baklyckta. som jag har börjat slipaner, för den va i dåligt skick. Jag upptäckte att när jag börjat slipa att den har först varit Grön(orginal dock ej från denna bilen) sedan grå, efter det svart och åvan på de en sandbrun färg och sedan den översta ljusblåa färgen
hahaha de finns mycke här i världen som är bättre än schablommer
Ja men inte på den bilen haha jaja vi får väll se sedan då Det är ju trotts allt din bil så.
hehe japp du får se hur fin den kommer bli sen. vem vet . om du är på vägarna på västkusten i sommar så kanske du kommer se skönheten (Den lär nog användas flitigt)