4535
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

15 Inlägg
13 augusti 2009
absolut ingen som är i behov av garageplats? hallsberg-örebro är ju verkligen ingen sträcka.

bdaudio skrev:
del i stort välutrustat garage/verkstad finnes för uthyrning!

garage på ca 120 kvadrat (ca 7*17m) beläget i centrala hallsberg.
utrustat med central kompressor och vindor utplacerade i garaget för såväl tryckluft som el.
17 m lång arbetsbänk byggd längs med ena långsidan.
div luft och elverktyg finnes för gemensamt bruk.
3-fas uttag utplacerat i lokalen.
litet fikarum / kompressorrum.

plats för totalt 5 bilar men vi är i dagsläget bara 2 killar, 25 respektive 26 år gamla, som söker en tredje då vi föredrar att ha 1-2 platser lediga som gemensam plats för snabbmek med andra bilar och dylikt.

Garaget lämpar sig bäst för projekt, renovering osv och inte kanske bäst lämpat för in/ut-körning varje dag pga planlösningen men det är inga stora problem att ta sig in och ut ur de mest centrala platserna. Vi använder platserna längst ut mot kanterna och har köpt in hjuldollys för smidig och enkel flyttning på betonggolvet. Just nu står det en malibu nedriven i garaget för ombyggnation till mer regelrätt dragracebil samt en peugeot (som ev försvinner) och tillfälligt en nissan 200sx för lite stolsmontering och småuppdateringar. Söker någon likasinnad med ordnad ekonomi som kan ta ansvar då vi inte har något emot att låna ut verktyg osv så länge det sköts snyggt. Inte sena att hjälpa till med roliga projekt heller.

Finns mer att berätta men enklast är att kontakta oss för mer info och besök.

Priset med totalt 3 i garaget är 1167:-/mån per person och var tredje månad ca 50:- i el som en symbolisk summa till hyresvärden. kallvatten finns.

Niclas 0709791689

http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40356.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40363.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40365.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40364.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40358.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40359.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40357.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40362.jpg
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … =40361.jpg

296 Inlägg
13 augusti 2009
bdaudio skrev:
absolut ingen som är i behov av garageplats? hallsberg-örebro är ju verkligen ingen sträcka.

Tyvärr är det riktigt långt att åka cykel dit. Många med mig har nog inte råd med en andra bil...

85 Inlägg
13 augusti 2009
taway skrev:
bdaudio skrev:

Tyvärr är det riktigt långt att åka cykel dit. Många med mig har nog inte råd med en andra bil...

Du får låna min sketna Mazda vilken dag du vill.. smile

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson

Kanon..
1 473 Inlägg
13 augusti 2009
taway skrev:
bdaudio skrev:

Ett garage att kunna meka ordentligt i är guld värt, tro mig.
Mitt tillhåll ligger 4 mil bort men det behövs då o då, som idag... puuuh...

296 Inlägg
14 augusti 2009
leksak skrev:
taway skrev:
bdaudio skrev:

Ett garage att kunna meka ordentligt i är guld värt, tro mig.
Mitt tillhåll ligger 4 mil bort men det behövs då o då, som idag... puuuh...

Jag har tillgång till två garage med lyftar via vänner underkortare stunder men kan som du säger inte "meka ordentligt". Ett inne i stan, ett 2-3 mil bort samt ett tredje ställe där jag i princip bara kan skruva sommartid.

Låter inte som att du hinner ut i helgen då... Lycka till!

15 Inlägg
14 augusti 2009
taway skrev:
bdaudio skrev:

själv är jag av den åsikten att en andrabil nästan är ett krav om man kör någon form av entusiastbil men alla är vi olika... Träligt den dagen ewn modifiering tar lite för lång tid och man inte kan ta sig till jobbet för att bilen står nedskruvad eller man blåser en motor på något evengemang eller dylikt. Att folk sedan ser en som en slasktratt för att man kör en 5000kronors bil till vardags är skitsamma när man själv vet vad man gar i garaget...smile

271 Inlägg
14 augusti 2009
laggey skrev:
fyrkrafs tröttnade jag på när ja va liten och kröp runt på alla 4a, och framhjulsdrivet när ja hade 3hjuling, nu har ja bara drivning på dom bakre och gillart

Nu ska du bara växa ifrån traktorn:D  (var bara tvungen...) wink

113 Inlägg
14 augusti 2009
Ramneborg skrev:
Händer det något i örebro i helgen eller?smile

jadu det indrar jag oxå, blir nog att åka in till mässan o se vad som händer, borde ju vara lite folk ute idag när det är så fint väder wink

neckwomen_88
14 augusti 2009
bdaudio skrev:
själv är jag av den åsikten att en andrabil nästan är ett krav om man kör någon form av entusiastbil men alla är vi olika... Träligt den dagen ewn modifiering tar lite för lång tid och man inte kan ta sig till jobbet för att bilen står nedskruvad eller man blåser en motor på något evengemang eller dylikt. Att folk sedan ser en som en slasktratt för att man kör en 5000kronors bil till vardags är skitsamma när man själv vet vad man gar i garaget...smile

hehe, en vanlig grej många bilmänniskor gör är att utgå från att man måste använda bil från A till B ^^ 
skrotar nu brukisen, och tänker försöka ta mig runt med hjälp av cykel, buss och tåg (sommar som vinter). Det är tidskrävande, tråkigt, för kallt/varmt och dant...men mycket, mycket billigare. Det gör ju också att garaget bör ligga nånstans dit man kan ta sig... Slutar väl ändå med att man köper sig nåt RWD att busa med, men det får blir då tongue

take care

296 Inlägg
14 augusti 2009
neckwomen_88 skrev:
hehe, en vanlig grej många bilmänniskor gör är att utgå från att man måste använda bil från A till B ^^ 
skrotar nu brukisen, och tänker försöka ta mig runt med hjälp av cykel, buss och tåg (sommar som vinter). Det är tidskrävande, tråkigt, för kallt/varmt och dant...men mycket, mycket billigare. Det gör ju också att garaget bör ligga nånstans dit man kan ta sig... Slutar väl ändå med att man köper sig nåt RWD att busa med, men det får blir då tongue

take care

Vi är lite OT men håller med dig där. För mig som bor mitt i stan är det bara besvärligt med en bil till att betala för. Jag går och cyklar till jobbet. Örebro är inte större än så smile Det blir trots allt en del extra pengar varje månad med en bil till. Nu har jag iof redan en bil till men ett renoveringsobjekt... Skulle jag behöva en extra bil för att åka o hämta delar med så har morsan en bil hon nästan aldrig använder så det är bara att låna cool När jag väl skaffar en extra bil så måste den få dra ett släp med totaltvikt på nästan 2.5ton.

Jippi, det är fredag! Är det mässan i vanlig ordning ikväll eller händer det något annat kul?

335 Inlägg
14 augusti 2009
youask skrev:
laggey skrev:
fyrkrafs tröttnade jag på när ja va liten och kröp runt på alla 4a, och framhjulsdrivet när ja hade 3hjuling, nu har ja bara drivning på dom bakre och gillart

Nu ska du bara växa ifrån traktorn:D  (var bara tvungen...) wink

hah precis smile fast de är mest plånboken som måste växa ifrån den tyvärr sad

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 augusti 2009
taway skrev:
...

Jippi, det är fredag! Är det mässan i vanlig ordning ikväll eller händer det något annat kul?

Blir att rulla dit en vända.
Sen kan jag rekommendera Viasat motor hela lördagen då det är allt som körs från STCC (om man väljer att inte åka dit såklart)

FREAK !
250 Inlägg
14 augusti 2009
köper ny bil i helgen hihi ses på mässan

Det är bara DÖDA laxar som simmar MED strömmen

neckwomen_88
14 augusti 2009
förresten, hur ser det ut med träffar i Örebro? Jag tänker på Norrköpings- och Linköpingsträffarna, dvs utsatt tid o plats en gång/mån ...är det nåt som praktiseras i Örebro? Har inte sprungit på nåt sånt vad jag kan komma på...? 

mvh

172 Inlägg
14 augusti 2009
neckwomen_88 skrev:
förresten, hur ser det ut med träffar i Örebro? Jag tänker på Norrköpings- och Linköpingsträffarna, dvs utsatt tid o plats en gång/mån ...är det nåt som praktiseras i Örebro? Har inte sprungit på nåt sånt vad jag kan komma på...? 

mvh

Det har vell varit 1 stor träff här i stan typ som norrköping, men det är som andra grejer här istan. Ingen vågar/vill arrangera något PGA vissa själl.

Utför flockning kontakt: stromae@gmail.com lr 070-5333936

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
14 augusti 2009
neckwomen_88 skrev:

mvh

Inget som utförts i Örebro. Varit planeringar för det på vintrarna, men det spårar ur. sad Så vi finns på mässan fredag - lördag varje helg (några åker till andra städer, några super, men folk finns alltid). Väl på mässan står vi i grupperingar och talar skit om andra grupper.

Men givetvis ser vi till att ha roligt. big_smile Annars skulle folk inte fortsätta åka dit. cool

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
14 augusti 2009
Drar till mässan nu jag.... hoppas på folk och bilar där!

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
14 augusti 2009
Gud vad trevligt folk man hittade vid mässan ikväll. Hoppas på samma resultat imorgon.

För imorgon smäller det... Jag kommer att befinna mig på plats med kamerautrustningen fulladdad och 20GB, för nu j*vlar skall det plåtas!!! Jag kommer vara där från 18.00...

Hoppas som sagt på många fina bilar imorgon kväll.....

Gör mig glad och kom dit med finbilen....
Senast redigerat av Fotografen_Micke (15 augusti 2009)

744 Inlägg
15 augusti 2009
hehe ja ska på fyle fest så ja kommer inte

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
15 augusti 2009
Fotografen_Micke skrev:
Gud vad trevligt folk man hittade vid mässan ikväll. Hoppas på samma resultat imorgon.

För imorgon smäller det... Jag kommer att befinna mig på plats med kamerautrustningen fulladdad och 20GB, för nu j*vlar skall det plåtas!!! Jag kommer vara där från 18.00...

Hoppas som sagt på många fina bilar imorgon kväll.....

Gör mig glad och kom dit med finbilen....

Du skulle inte kunna komma dit till 17? Har en del att göra på kvällen där. hmm Vore kul att se om bilen kan se vettig ut.

Får tacka alla för en trevlig kväll under fredagen, mycket städat och roligt med fina bilar ute. big_smile

Sök