2669
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

Bröderna bus
118 Inlägg
3 februari 2010
toelli skrev:
Skogsby skrev:
Grattis ni verkar tro att alla som åker med en bil sitter på forumet på garaget.org?

Nej men man når nog ut till rätt många via forumet? ... även om inte alla sitter på forumet så kanske dom känner någon som gör och får höra saker via den personen osv .. you see my point.

öppenbarligen så lär ju forumet fungera rätt så bra eftersom att alla Umgås/hänger/sladdar/skräparner/har sönder saker osv på mässan.

känns som att stora delen av folket som är på mässan inte har något mer garaget.org/forum att göra speciellt en fredag/lördag kväll det kanske är max 1 eller 2 i varje bil som är medlem på garaget.org var av 1 av dom eventullt sappar lite i tråden ibland.. resterande 3 är fulla och glada och göra samma sak som dom skulle ha gjort någonannanstans om det inte vore för deras trevliga kompisar tar med dom och visar lite bilar.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 februari 2010
Skogsby skrev:
toelli skrev:
Skogsby skrev:
Grattis ni verkar tro att alla som åker med en bil sitter på forumet på garaget.org?

Nej men man når nog ut till rätt många via forumet? ... även om inte alla sitter på forumet så kanske dom känner någon som gör och får höra saker via den personen osv .. you see my point.

öppenbarligen så lär ju forumet fungera rätt så bra eftersom att alla Umgås/hänger/sladdar/skräparner/har sönder saker osv på mässan.

känns som att stora delen av folket som är på mässan inte har något mer garaget.org/forum att göra speciellt en fredag/lördag kväll det kanske är max 1 eller 2 i varje bil som är medlem på garaget.org var av 1 av dom eventullt sappar lite i tråden ibland.. resterande 3 är fulla och glada och göra samma sak som dom skulle ha gjort någonannanstans om det inte vore för deras trevliga kompisar tar med dom och visar lite bilar.

Om vi säger att 1 av 10 som är på mässan kollar denna tråd ofta och sen talar med 3 kompisar om hur hemskt det är att någon sladdat in i bilarna och sen smitit, så talar de kompisarna med 3pers var och helt plötsligt är det 10pers som känner till historien. Om fler vet om det blir sannolikheten att någon sett något och det finns en större chans till en lösning.

Det finns mycket som blivit bättre tackvare denna tråd och mer kommer det bli. Att det sen är folk som motarbetar allt inne i denna tråd och ute på olika ställen är inget vi andra kan ta ansvar för, men ser vi bara delen med skräp så har det blivit bättre, även om det är långt till önskat resultat...

132 Inlägg
3 februari 2010
sirmiro skrev:
Skogsby skrev:
toelli skrev:

Om vi säger att 1 av 10 som är på mässan kollar denna tråd ofta och sen talar med 3 kompisar om hur hemskt det är att någon sladdat in i bilarna och sen smitit, så talar de kompisarna med 3pers var och helt plötsligt är det 10pers som känner till historien. Om fler vet om det blir sannolikheten att någon sett något och det finns en större chans till en lösning.

Det finns mycket som blivit bättre tackvare denna tråd och mer kommer det bli. Att det sen är folk som motarbetar allt inne i denna tråd och ute på olika ställen är inget vi andra kan ta ansvar för, men ser vi bara delen med skräp så har det blivit bättre, även om det är långt till önskat resultat...

Exakt det jag försökte påpeka med mitt svar smile

186 Inlägg
5 februari 2010
Froborg skrev:
Smart gjort.

Läs värt

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p2100344

Har bara väntat på att detta ska hända... Varför är man inte förvånad när han skriver "Volvo 7/9-serien"? =/

Fetast i stan !!
991 Inlägg
5 februari 2010
För oss som kör 240/740/940 och är lite mer seriösa och inte kör som svin bland bilar och så, så känns ju detta jävligt trist med tanke på att dom flesta får uppfattningen att "alla" volvo ägare (äldre volvo) kör som svin och leker som fan =/   
För jävla dålig stil av han/hon som körde på bilarna att inte stå för det man gjort !!

// En 745 åkande
Senast redigerat av Klorin_Elvis (8 februari 2010)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

132 Inlägg
5 februari 2010
Alla som kör äldre volvo ska givetvis inte känna sig uthängda..

Man blir bara irriterad när man tänker att det sitter någon snål JÄVLA idiot där ute som inte ens pallar stå för det han/hon gjort, vem i helvete är så jävla puckad rent utsagt tongue?

Varför sticker man ens? det är väl bara säga att man "tappade kontrollen pga väglaget" så hade en självrisk varit allt man behövde betala eller?

Jag tänker att det skulle hända mig, och jag hade då inte varit glad iallafall... hoppas du blir av med körkortet om du läser det här.

Nu ska jag fortsätta drömma om vår/sommar så man kan visa sig ute igen tongue
Senast redigerat av toelli (5 februari 2010)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
5 februari 2010
toelli skrev:
Alla som kör äldre volvo ska givetvis inte känna sig uthängda..

Man blir bara irriterad när man tänker att det sitter någon snål JÄVLA idiot där ute som inte ens pallar stå för det han/hon gjort, vem i helvete är så jävla puckad rent utsagt tongue?

Varför sticker man ens? det är väl bara säga att man "tappade kontrollen pga väglaget" så hade en självrisk varit allt man behövde betala eller?

Jag tänker att det skulle hända mig, och jag hade då inte varit glad iallafall... hoppas du blir av med körkotet om du läser det här.

Nu ska jag fortsätta drömma om vår/sommar så man kan visa sig ute igen tongue

Jo man funderar ju på ifall dom är totalt jävla iq befriade .
Hade väl inte varit värre än att man kunde lämnat en lapp med en enklare förklaring och sen namn och telefon nummer .
det hade allafall jag gjort om det var jag som hade kört in i bilarna .
Ne inte hade man varit glad det kan man väl säga allafall .

// Emil

Bröderna bus
118 Inlägg
6 februari 2010
Precis som du skrev emil!

jag var på träff i karlstad å tappa framhjulet.. rakt in i en parkerad 850i..

kliade mig lite i huvet å skrev upp regnr.
sedan så tog jag ett gammalt konto utdrag å skrev mitt mobil nr på och satte under torkaren.

han ringde å väkte mig efter streetracet som sluta kl 4

han var väldigt tacksam över det!

det kan ju inte vara så svårt och göra rätt för sig men grips man av panik så är det kanske lite förståligt om folk bara försvinner och sedan inte vågar kliva fram i ramp ljuset.

/Jskogsby

17 Inlägg
8 februari 2010
_Ozzy_ skrev:
Froborg skrev:
Smart gjort.

Läs värt

Har bara väntat på att detta ska hända... Varför är man inte förvånad när han skriver "Volvo 7/9-serien"? =/

Kanske för att mest är sånna bilar där nu denna årstid? Folk gör värsta grejen av detta och hänger ut alla som kör volvo och tycker att alla är dåliga på att köra. Visst är det tråkigt att sånt här händer, men det hade lika gärna kunnat varit en evo eller någon annan äcklig japansk bil, då hade det inte blivit lika mycket tjat här på forumet om vilka som kan köra och inte... Det spelar ingen roll hur duktig man är på att köra. Har man volvo så hamnar man ändå längst ner på listan.
MVH

132 Inlägg
8 februari 2010
nilchen skrev:
_Ozzy_ skrev:
Froborg skrev:
Smart gjort.

Läs värt

Kanske för att mest är sånna bilar där nu denna årstid? Folk gör värsta grejen av detta och hänger ut alla som kör volvo och tycker att alla är dåliga på att köra. Visst är det tråkigt att sånt här händer, men det hade lika gärna kunnat varit en evo eller någon annan äcklig japansk bil, då hade det inte blivit lika mycket tjat här på forumet om vilka som kan köra och inte... Det spelar ingen roll hur duktig man är på att köra. Har man volvo så hamnar man ändå längst ner på listan.
MVH

Det hade blivit precis lika mycket snack oavsätt bilmärke, det är ju grejen som hände som är felet inte att det var en volvo som körde in i bilarna.

Förresten .. "äcklig japansk bil" ... Är kinesiskt så mycket bättre då? ... något att tänka på.

Du har attityd problem.
Senast redigerat av toelli (8 februari 2010)

17 Inlägg
8 februari 2010
toelli skrev:
nilchen skrev:
_Ozzy_ skrev:

MVH

Det hade blivit precis lika mycket snack oavsätt bilmärke, det är ju grejen som hände som är felet inte att det var en volvo som körde in i bilarna.

Förresten .. "äcklig japansk bil" ... Är kinesiskt så mycket bättre då? ... något att tänka på.

Du har attityd problem.

Jag tror verkligen inte det hade blivit lika mycket skitsnack om det hade varit någon annan bil. Folk har sina fördomar om personer som kör volvo. Visst det är många som kör svinigt som har volvo det kan jag hålla med om. kan bero på att det är billiga bilar så man köper dom för att det inte gör något om dom går sönder. Vad vet jag?

132 Inlägg
8 februari 2010
nilchen skrev:
toelli skrev:
nilchen skrev:

MVH

Du har attityd problem.

Jag tror verkligen inte det hade blivit lika mycket skitsnack om det hade varit någon annan bil. Folk har sina fördomar om personer som kör volvo. Visst det är många som kör svinigt som har volvo det kan jag hålla med om. kan bero på att det är billiga bilar så man köper dom för att det inte gör något om dom går sönder. Vad vet jag?

Just av denna anledning så förstår jag varför han skriver "varför är jag inte förvånad" .. eftersom det är mest sådana bilar som körs denna årstid och leks med på det sättet, men bara för dom är billiga att köra sönder så ska man fan inte tro att man kan skita i alla andra och deras bilar?

Varför skulle det inte bli lika mycket snack om det var en annan typ av bil? det är ju det otroligt idiotiska med att någon gör som han/hon gör och sedan sticker som man hänger ut, och det hade blivit snack oavsätt bil eftersom sånt bara inte SKALL förekomma.

17 Inlägg
8 februari 2010
toelli skrev:
nilchen skrev:
toelli skrev:

Du har attityd problem.

Just av denna anledning så förstår jag varför han skriver "varför är jag inte förvånad" .. eftersom det är mest sådana bilar som körs denna årstid och leks med på det sättet, men bara för dom är billiga att köra sönder så ska man fan inte tro att man kan skita i alla andra och deras bilar?

Varför skulle det inte bli lika mycket snack om det var en annan typ av bil? det är ju det otroligt idiotiska med att någon gör som han/hon gör och sedan sticker som man hänger ut, och det hade blivit snack oavsätt bil eftersom sånt bara inte SKALL förekomma.

Jag tycker det är skittråkigt att folk inte kan stå för att dom har kört på någon annans bil. Bara för dom inte bryr sig om sin egen så borde det ju finnas något i huvet som säger att man borde iaf skriva en lapp och sätta på bilarna. Får väl ta tillbaka det där med äcklig japanks bil annasr får jag väl en torped efter mig tongue

Fetast i stan !!
991 Inlägg
8 februari 2010
Skogsby skrev:
Precis som du skrev emil!

jag var på träff i karlstad å tappa framhjulet.. rakt in i en parkerad 850i..

kliade mig lite i huvet å skrev upp regnr.
sedan så tog jag ett gammalt konto utdrag å skrev mitt mobil nr på och satte under torkaren.

han ringde å väkte mig efter streetracet som sluta kl 4

han var väldigt tacksam över det!

det kan ju inte vara så svårt och göra rätt för sig men grips man av panik så är det kanske lite förståligt om folk bara försvinner och sedan inte vågar kliva fram i ramp ljuset.

/Jskogsby

Det är precis så det ska gå till som du skrev Johan
Men som du sade så kan ju paniken slagit in och då kanske det inte är så mycket att göra åt tyvärr =/ 
men man tycker ju att OM den personen finns på denna sida så tycker jag att han/hon kan kliva fram . för bättre sent än aldrig .

// Emil

Rylander
9 februari 2010
Lite off topic här men en fråga bara, någon i örebro området som är bra på NIRA i3 ?? skicka PM till mig om någon vet någon wink

neckwomen_88
9 februari 2010
När vi ändå är inne på off toppic; ang smitare så såg jag förundrat idag när en lastbil svängde in på en alltför trång gata i almby, och istället för att backa tillbaka, valde att ramma en parkerad bil och plocka backspegel samt repade - helt medvetet!! och sen bara gasade iväg?

Idiot, men jag tog regnr vilket ägaren till bilen kan räkna med att få imorn.

Iaf, trevlig kväll på er!

136 Inlägg
10 februari 2010
neckwomen_88 skrev:
När vi ändå är inne på off toppic; ang smitare så såg jag förundrat idag när en lastbil svängde in på en alltför trång gata i almby, och istället för att backa tillbaka, valde att ramma en parkerad bil och plocka backspegel samt repade - helt medvetet!! och sen bara gasade iväg?

Bra gjort! Tummen upp för dig!

Med-lm
132 Inlägg
16 februari 2010
Flawo0 skrev:
neckwomen_88 skrev:

Bra gjort! Tummen upp för dig!

håller med där! big_smile

20 Inlägg
20 februari 2010
äre någon som ska ut ikväller tro?

2 Inlägg
20 februari 2010
Pontus-740 skrev:
äre någon som ska ut ikväller tro?

Jodå, jag tänkte bege mig ut en sväng ikväll å testa nya snön smile
Om man tar sig från gården vill säga tongue