2983
Sök

Angående: Örebro-Tråden, Träffar / m.m.

31 Inlägg
11 januari 2012
kurvaz skrev:
du missa inte stolpen hehe big_smile
Appelros_ skrev:
blev en runda på marieberg med a6an big_smile dock var saltbilen där ganska tidigt, och salta vägarna sad

stolpen ? big_smile

Okontrollerat jävla dyng häng

84 Inlägg
11 januari 2012
Tirkedal skrev:
PerssonTheKung skrev:
Tirkedal skrev:
Blir en sladdar tur idag:) roligt om fler bilar är
Med:)

Jag å tanten kommer nog om bilen vill som jag vill :p

Vart ska ni?

kvarntorp:) inge saltat där så de är bra vägar:)

joho jag saltar iaf vägen in till samhället wink

692 Inlägg
11 januari 2012
o nu äre blixthalka överallt:P

kör så de ryker:D om det inte ryker gasa lite till då:D:P

400 Inlägg
11 januari 2012
Är det någon här från Örebro som är bra och seriös på bilar och så här?  smile

Zerox

829 Inlägg
11 januari 2012
Zerox1 skrev:

Hur menar du ? smile

400 Inlägg
11 januari 2012
gtjim skrev:

Skoj nu när man har 4wd? tongue

Dock kan det sluta så här, dock lekte jag inte då kan jag tillägga smile

http://www.garaget.org/?car=255995&image=2594911

http://www.garaget.org/?car=255995&image=2594912

sad
Senast redigerat av Zerox1 (11 januari 2012)

Zerox

400 Inlägg
11 januari 2012
Scoore skrev:
Zerox1 skrev:

Hur menar du ? smile

Ett litet svetsjobb bara bör byta batteriplattan innan besiktingen så att batteriet sitter fast smile
Och vill ha en snyggt gjort platta och så man får bort den ända rosten på bilen, ända stället det var hål på och har börjat blivit värre,
var en som skulle hjälpa mig men han har tyvärr aldrig tid sad

Zerox

400 Inlägg
11 januari 2012
kruse019 skrev:
Tirkedal skrev:
PerssonTheKung skrev:

Jag å tanten kommer nog om bilen vill som jag vill :p

Vart ska ni?

kvarntorp:) inge saltat där så de är bra vägar:)

joho jag saltar iaf vägen in till samhället wink

Hehe där ser man tongue Kan du inte slänga ut lite snö istället smile
Salt behöver vi inte smile
Tänker man på hur man kör så är det lugnt smile och salt förstör ju bilarna så sad

Zerox

829 Inlägg
11 januari 2012
Zerox1 skrev:
Scoore skrev:
Zerox1 skrev:

Hur menar du ? smile

Ett litet svetsjobb bara bör byta batteriplattan innan besiktingen så att batteriet sitter fast smile
Och vill ha en snyggt gjort platta och så man får bort den ända rosten på bilen, ända stället det var hål på och har börjat blivit värre,

Jaså okay. Jag har ju svets om de är så,men kan man göra plattan utan att ha bilen vid sig? Bara man har måtten t.ex? För skulle kunna fixa det åt dig,men du får ju stå för materialet och svetstråden som går åt tongue

400 Inlägg
11 januari 2012
Scoore skrev:
Zerox1 skrev:
Scoore skrev:

Hur menar du ? smile

Jaså okay. Jag har ju svets om de är så,men kan man göra plattan utan att ha bilen vid sig? Bara man har måtten t.ex? För skulle kunna fixa det åt dig,men du får ju stå för materialet och svetstråden som går åt tongue

Det kanske går men den måste ju svetsas fast i karossen sen tongue

Zerox

692 Inlägg
11 januari 2012
Zerox1 skrev:
Scoore skrev:
Zerox1 skrev:

javisst skulle det nog gå att svettsa fast i ram plåt mot plå tx  men problemet blir  ju att  när du svettsar fast den så bildas det ju en pytte liten spalt mellan  batteri plattan och karossen.  som kommer bilda  fukt och börja rosta igen efter ett tag  . har själv prövat den ideén

men det är bara vad ja tror de tongue smile

400 Inlägg
11 januari 2012
gtjim skrev:
Zerox1 skrev:
Scoore skrev:

javisst skulle det nog gå att svettsa fast i ram plåt mot plå tx  men problemet blir  ju att  när du svettsar fast den så bildas det ju en pytte liten spalt mellan  batteri plattan och karossen.  som kommer bilda  fukt och börja rosta igen efter ett tag  . har själv prövat den ideén

men det är bara vad ja tror de tongue smile

Precis men man får ju bygga en ny bra platta svetsa dit bra smile och sen ta underedsmassa under sen och sen lacka den på ovansidan smile borde ju funka så smile

Zerox

692 Inlägg
11 januari 2012
japp blir fint de big_smile tar nog många år då innan rosten hittar dit wink

Med.lem
3 759 Inlägg
11 januari 2012
Zerox1 skrev:
gtjim skrev:

sad

Jag ser inget fel.
En 740 ska se ut så efter en vinter.

roll

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

829 Inlägg
11 januari 2012
Måste bara få fråga.. Är det någon här som provat denna domkraft och har något att säga om den? vill inte ha något "den är från jula, den är skit".. Enbart erfarenhet eller recension från annan.

http://www.jula.se/garagedomkraft-2-ton-601045

Jag är ute efter en ny då två av mina bilar rasat pga den billiga domkraften jag kört med hittills bara blir sämre och sämre.. Läcker gör den med.

Det jag behöver är en lågprofilsdomkraft som är lagom bred.. Alltså ingen 179krs domkraft.. Been there done that och aldrig igen.

Med.lem
3 759 Inlägg
11 januari 2012
Scoore skrev:
Måste bara få fråga.. Är det någon här som provat denna domkraft och har något att säga om den? vill inte ha något "den är från jula, den är skit".. Enbart erfarenhet eller recension från annan.

Jag är ute efter en ny då två av mina bilar rasat pga den billiga domkraften jag kört med hittills bara blir sämre och sämre.. Läcker gör den med.

Det jag behöver är en lågprofilsdomkraft som är lagom bred.. Alltså ingen 179krs domkraft.. Been there done that och aldrig igen.

Den känns inte bra, dock fungerar den rätt bra i början, efter några hissningar kommer den börja läcka och bli livsfarlig. Men orkar du åka en gång i månaden och reklamera så kör på.

//Personlig erfaranhet.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

-->*Persson*<--
287 Inlägg
11 januari 2012
Scoore skrev:

jag har både den och biltemas. jag är nöjd med båda, dock litar jag mer på feltemas, för jag har haft den länge tongue

"Drive It Like You Hate It"

400 Inlägg
11 januari 2012
Mr_EmCom skrev:
Zerox1 skrev:
gtjim skrev:

sad

Jag ser inget fel.
En 740 ska se ut så efter en vinter.

roll

Hehe Ne det tycker ju inte jag tongue iallafall inte om bilen är fin annars och i bra skick tongue
Men hade den haft fullt med rost och sätt ut som skit så hade det ju inte gjort så mkt tongue hehe wink

Zerox

173 Inlägg
12 januari 2012
Själv kör jag på julas stora blåa  haft ca 2år funkar perfekt bara sprinten som man delar på handtaget som vill lossna men bara skruva å så funkar de smile

829 Inlägg
12 januari 2012
Okay. Jag letar ju efter en som inte väger Mycket. Ska liksom vara lätt att få in och ur bil vid banträffar. smile

Sök