Tänkte snöra upp en liten tråd om min kommande räser bil

Köpte bilen November 2006 med tanke att fräscha upp den och lacka om den till den 9 Juni 2007 då det var En Dag På Strippen Piteå, men de ena ledde till de andra och allt spårade ur, men i rätt spår förstås

Efter att ha lagt ner ca 250 timmar på bilen insåg jag att jag inte var nöjd med det jag hade gjort och började om med allt, som tur va hade jag i stort sett bara monterat ner bilen och skrapat / slipat den så de var väl bara den lilla färg jag lagt på som jag tog bort

Lackade motorrummet 4 gånger, första gången med Hammarlack, ingen höjdare att slipa bort! Sen blev jag inte nöjd med färgen när jag äntligen slipat färdigt och lackat om så då lackade jag om det igen och allt krackelerade! Slipade ner allt igen och lackade om, men samma sak hände igen! Blev då less och bestämde mig för att slipa ner hela bilen plåtren!

Bilen står nu totalt tom på motor, inredning, kabelhärvor med mera, håller just nu på med att svetsa och spackla alla skarvar i motorrummet och i innerskärmarna, efter det så ska jag slipa ner hela underredet plåtrent!
Kan tillägga att detta är mitt första seriösa projekt och att jag har en budget på ca 1500:- i månaden vilket gör att det inte går så fort framåt!

![http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/16590000-16599999/640x480/16594867.jpg]()