2414
Sök

Hjälp, vad skulle du gjort? (Tjej som röker på)

81 Inlägg
27 november 2007
Aerodynamik skrev:
zewmah skrev:
Aerodynamik skrev:
Det finns en bra anledning till att droger är förbjudet..

Jasså? Nämn EN..
Finns förmodligen ännu fler dåliga anledningar.
Kom ihåg att kroppen tillhör individen, inte staten.

Det finns många, men vi vänder på det. Vad är det som är så jävla bra med knark då?

Nej, nej nej kompis - försök inte kasta ifrån dig frågan sådär. Stå för det du skriver nu, nämn en bra anledning till att vissa droger är förbjudna (och andra droger tillåtna...).

Men för att göra dig glad; bra med knark: medicinsk användning, smärtlindring, sinnesförhöjande, prestationshöjande, stämningsförhöjande.

Din tur.

47 Inlägg
27 november 2007
Mangeman skrev:
Goodis skrev:
Mangeman skrev:

Skillnad på droger och droger, lite hasch är fan inte nått att skrika om!

jag tycker att de e de!! för mej e en drog en drog!! jag känner folk som bara har rökt lite hasch!! å dom e förstörda för livet! e de så jävla lite??

På vilket sätt är dom förstöra hela livet?!?!? hmm

när ska folk lära sej, I hasch är det kemikalier. canabis däremot är helt vanligt gräs. och röker man på helt vanligt gräs nån gång i bland så är det ingen fara men hasch kan vara vad fan som helst i det, säg som i holland där är det förbjudet med hasch men lagligt på visa pubbar att röka cannabis.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
27 november 2007
zewmah skrev:
Aerodynamik skrev:
Det finns en bra anledning till att droger är förbjudet..

Jasså? Nämn EN..
Finns förmodligen ännu fler dåliga anledningar.
Kom ihåg att kroppen tillhör individen, inte staten.

Glöm inte bort att det som händer kroppen för en individ, även påverkar andra i form av utgifter (läs sjukvård).
Därav kan man se det som att det du, jag och alla andra gör, har konsekvenser på ett samhällsekonomiskt plan. Behöver jag nämna som exempel de många patienter som står och röker utanför sjukhusen?! De är ju på sjukhusen av en anledning (inte alltid lungcancer nej), men jag har ibland lust att säga till dem att tänka lite längre...
Dock är gemene man så j-la korkad/handlingsförlamad idag, att man måste ta hjälp av expertis som "tänker" åt en. Till och med när det gäller självklara fenomen som detta.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

81 Inlägg
27 november 2007
Goodis skrev:
eller vakna en dag helt blodig för att man har rivit sönder hela ansiktet.. pga att man har slutat me hasch.. för flera år sen.. svara på de?? va de e som e så jävla kul me de!! de skulle jag vilja veta!!

å försök inte komma me några dumma bortförklaringar!!

jag vill ha vettiga svar!!

Hehe, det låter lite roligt.. Faktiskt.

Du får gärna utveckla hur dom två händelserna hänger ihop med varandra.
Eller är det bara så att den personen som nu river sönder fejjan skyller alla sina motgångar pga haschrökning för flera år sen?

Maskinförare
1 163 Inlägg
27 november 2007
Själv tycker jag att det är helt upp till var och en vad man vill pyssla med.. jag skulle bry mig om jag ser att det går konstant utför för en nära vän.. men annars är det ett eget val man gör, lika mycket eget val som att sätta sig bakom ratten full..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sleeper
3 084 Inlägg
27 november 2007
Ähh vafan man lever bara en gång så jag tycker man ska få bestämma själv... Men olagliga droger är dyrt, sen är dem... just det olagliga! så jag håller mig till alkoholen.
   Jag tycker man borde få välja själv bara man inte förstör för några andra så okej för mig.. (när jag skriver förstör för andra är då man ligger på psyket och andra måste pejja!)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

81 Inlägg
27 november 2007
Calle bromsskiva skrev:
när ska folk lära sej, I hasch är det kemikalier. canabis däremot är helt vanligt gräs. och röker man på helt vanligt gräs nån gång i bland så är det ingen fara men hasch kan vara vad fan som helst i det, säg som i holland där är det förbjudet med hasch men lagligt på visa pubbar att röka cannabis.

Tja.
Gör mig en tjänst:
1, Åk till Holland
2, Kom tillbaka
3, Editera ditt inlägg.

Ha det bra!

81 Inlägg
27 november 2007
jonesono skrev:
Glöm inte bort att det som händer kroppen för en individ, även påverkar andra i form av utgifter (läs sjukvård).
Därav kan man se det som att det du, jag och alla andra gör, har konsekvenser på ett samhällsekonomiskt plan. Behöver jag nämna som exempel de många patienter som står och röker utanför sjukhusen?! De är ju på sjukhusen av en anledning (inte alltid lungcancer nej), men jag har ibland lust att säga till dem att tänka lite längre...
Dock är gemene man så j-la korkad/handlingsförlamad idag, att man måste ta hjälp av expertis som "tänker" åt en. Till och med när det gäller självklara fenomen som detta.

Nu blandar du ihop missbruk & bruk, två vitt skilda ting. Ett normalt bruk av en drog resulterar inte i sjukhusbesök per automagi.

Annars var det faktiskt ett av dom få vettiga anti-inläggen hittils. Kudos.

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
27 november 2007
zewmah skrev:
Goodis skrev:
eller vakna en dag helt blodig för att man har rivit sönder hela ansiktet.. pga att man har slutat me hasch.. för flera år sen.. svara på de?? va de e som e så jävla kul me de!! de skulle jag vilja veta!!

å försök inte komma me några dumma bortförklaringar!!

jag vill ha vettiga svar!!

Hehe, det låter lite roligt.. Faktiskt.

Du får gärna utveckla hur dom två händelserna hänger ihop med varandra.
Eller är det bara så att den personen som nu river sönder fejjan skyller alla sina motgångar pga haschrökning för flera år sen?

eller e de pga att han hamnade i en deprission för att han valde att sluta me hasch? hur nyttigt e de då me droger om kroppen saknar ett ämne så pass att man gör såna saker omedvetet?

20 Inlägg
27 november 2007
Ja upp till var och en dock hoppas jag man slipper se dem bakom ratten. Typ som mangeman som också bor i malmö.....

Så låt bli bilen om ni håller på med sådan skit. gäller även Alkohol!!!

Får om ni sätter er bakom ratten så kan det skada så många fler.

MVh
Johan

47 Inlägg
27 november 2007
zewmah skrev:
Calle bromsskiva skrev:

Tja.
Gör mig en tjänst:
1, Åk till Holland
2, Kom tillbaka
3, Editera ditt inlägg.

Ha det bra!

jag har vart i holland flera gånger, min halv brorsa å min halv syster bor där, har du själv vart i holland? å jag vet att det är så pga av att sett flera blivit utslängda från olika krogar osv har även frågat folk som bor där och har koll på läget, alla tyngre droger är förbjudna du får inte röka på gatan inte dricka öl på öppen gata osv dom har en jävla massa lagar å regler.

Sleeper
3 084 Inlägg
27 november 2007
Calle bromsskiva skrev:

Fan bara ut å klippa gräsmattan å sälja då big_smile $$$
Senast redigerat av Sushikocken (27 november 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

2fast4you
371 Inlägg
27 november 2007
vadå ska man ta knark för att orka mer.. lyft på röven o spring

haru kört fast eller

Full gas spar tid! ;)
284 Inlägg
27 november 2007
impresst skrev:
vadå ska man ta knark för att orka mer.. lyft på röven o spring

big_smile bra skrivet!!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
27 november 2007
Hundkojan skrev:
Ja upp till var och en dock hoppas jag man slipper se dem bakom ratten. Typ som mangeman som också bor i malmö.....

Så låt bli bilen om ni håller på med sådan skit. gäller även Alkohol!!!

Får om ni sätter er bakom ratten så kan det skada så många fler.

MVh
Johan

OJOJOJOJOJ, nu min vän skall vi backa bandet!!!!!!!!!!!!
typ som Mangeman............, JAG! Är rökare, dricker väldigt väldigt sällan sprit, knakar inte överhuvudtaget!!!!!!!!!!!!!
JAG står för min åsikt, men jag är ingen knarkare, pundare eller vad ni vill kalla det, och jag sätter mig jävlar inte i en bil när jag har druckigt!!!!!!!!!!!!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
27 november 2007
zewmah skrev:
jonesono skrev:

Nu blandar du ihop missbruk & bruk, två vitt skilda ting. Ett normalt bruk av en drog resulterar inte i sjukhusbesök per automagi.

Annars var det faktiskt ett av dom få vettiga anti-inläggen hittils. Kudos.

Vad är ett normalt bruk, vem definierar det och för vem anses det normalt?
Kan man dra ett streck mellan onormalt och normalt bruk?
Hur vet man att "snart går det åt fanders"?
Kan man själv vara "rationell" och veta hur långt man kan gå?
Märker man det själv när det går utför, eller är det först när man gör saker man inte (eller kanske) har en aning om, som det har gått för långt?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

47 Inlägg
27 november 2007
Sushikocken skrev:
Calle bromsskiva skrev:

Fan bara ut å klippa gräsmattan å sälja då big_smile $$$

jajemän beror på vad det växer i gräs mattan tongue nej då canabisative tror jag det heter. vväldigt fin växt. odlade när jag bodde hemma hos morsan hehe hon var itne så förstjust men tyckte att den var fin ändå tongue

81 Inlägg
27 november 2007
Calle bromsskiva skrev:
jag har vart i holland flera gånger, min halv brorsa å min halv syster bor där, har du själv vart i holland? å jag vet att det är så pga av att sett flera blivit utslängda från olika krogar osv har även frågat folk som bor där och har koll på läget, alla tyngre droger är förbjudna du får inte röka på gatan inte dricka öl på öppen gata osv dom har en jävla massa lagar å regler.

6 gånger.
Det jag menar är att både gräs & hasch (dvs cannabis) är fullt tillåtet på coffeeshopsen, till skillnad från det du sa. Rent generellt är det få krogar som uppskattar cannabisrökning, men det finns en del som tycker det är OK.

Angående tyngre droger har Holland tyvärr lika strikta regler som Sverige, även om det finns en större empati gällande egetbruk,

98 Inlägg
27 november 2007
vet inte riktigt, men de känns som hela den här diskussoinen har spårat ur lite? e ni så inne på att diskutera dråger hit å dit kan ni ju alltid starta en ny tråd.. frågan va ju vad killen skulle göra? har plöjt genom tråden nu å de va inte många inlägg som verkar va till nån hjälp direkt. bara en massa pladder om dråger e bra lr ej.. skärpning nu kanske?

håller iaf med dom som nu faktiskt svarat på frågan, prata med henne. och få henne att förstå VAD du tycker och VARFÖR du tycker det..

mvh//thomas

:D Mazda Driver :D

Os Difuntos
1 822 Inlägg
27 november 2007
GRÄS VS TOBAK OCH ALKOHOL

1. Tobaken kostar samhället mer än alla andra olagliga droger tillsammans.
2. Alkoholen skadar kroppen mer än gräs
3. Tobak kan staten lätt kontrolera och tjäna pengar på. det går INTE med gräs då vem som helst kan odla tillräckligt för att täcka eget bruk flera ggr om.
4. Vanlig ciggaret tobak inhåller mer än 1500 aktivt giftiga ämnen (ett par hundra är tillsatta av tobaksfabrikören) Gräs har 1 "ETT" Aktivt giftigt ämne.
5. Gräs är dyrare än tobak
6. Kroppen pumpar inte adrenalin och andra "våldsamma" hormoner av gräs, vilket alkohol gör.
7. Man blir dock väldigt slö av bra gräs.

Avslutningsvis vill jag bara säga att låt er inte lurars av Sossemoralen att gräs är farligt då det är skrämmselfakta för att hålla folk borta från nått dom inte kan tjäna pengar på.

kanske ska tala om jag personligen inte röker men jag har inga problem med folk som tar sig en spliff då å då.
Senast redigerat av baca (27 november 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök