Diskussion om att göra bilfilm i framtiden. Avstannat projekt.

Darkie dARKiE
18 december 2007 · 5 031 Inlägg

Nya burnout till ps3 har grym musik (ialf på demot) då det inte har släpps riktigt än.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Norde fotointresserad
18 december 2007 · 2 307 Inlägg

Om det blir en riktigt seriös film så kanske ni ska tänka på att man nog inte kan använda musik hur som helst heller med tanke på copyright och allt sånt där väl..? fast det kanske bara är om man ska va riktigt petnoga ;P

Crall julgran
18 december 2007 · 214 Inlägg

planera filmen riktigt noga, gjorde en film förra året och de är bra mycket svårare än man tror och tar mycket tid. mitt tips är att ni kör på en helg om de skulle va möjligt, för man får säkert ta om samma klipp X antal gånger.

annars har du ju fått riktigt fina bilar som erbjudit sig att va med så de är upplagt för en riktigt bra film smile
lycka till och hoppas man får se filmen sen.

Micke754 Diktator
18 december 2007 · 433 Inlägg

Jag och guldbilen är gärna med som utfyllnad, om det går för sig? ^^

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Flipp_89
18 december 2007 · 3 Inlägg

Hej, När planerar ni att göra filmen?

Jag har en Ford Mustang Fastback Mach 1  Års mod: 71.  Som jag skulle kunna tänka mig att medverka med.

Är inte riktigt klar med den en, ska lacka den och fixa fälgar och inredning.

Va är det för " story " ??

Mvh,

// Flipp Mode
Trozzo Oekonomisk, ja visst
18 december 2007 · 966 Inlägg

Beror lite på när detta ska ske, är gärna med med AMC´n om det hinner bli klar

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Volvo67
18 december 2007 · 132 Inlägg

jag ska inte vara med men jag undrar om det ska bli en långfilm på typ 1:30min eller typ en 30min film?
och kommmer man att kunna få tag på den på nått vis sen när den e klar?
Vill se den om den blir klar wink

Kolla gärna in min projekttråd på S60n, länk: Volvo S60 D5 AWD | R-Design Optik | Refined
Volvo S60 "R-Design" (2011)
Volvo XC60 T6 AWD "Summum" (2009)
Supratok Toker
18 december 2007 · 491 Inlägg

BTW...  Kan få med en massa supror om det så vills..   finns 3 st. till med samma färg som min..  kanske skulle vara något?

Toker Jr 081102
Haxxel JDM
19 december 2007 · 593 Inlägg

Crall: Ja vi börjar ju planera redan nu och ska spela in i vår, men det som ska ta en helg är bara inspelandet utav streetracingscenerna med alla bilar. Annars så kommer vi spela in andra delar av filmen vid olika tillfällen. Vi ska inte dra ihop en hel film på bara en helg inte.

Micke754: Absolut!

Flipp_89: JA! Älskar mach1! Storyn har jag postat tidigare men kan väll göra det igen.
(kom ihåg att vi vill gärna ha kritik så att vi kan fila på den)

Det handlar om en person i 18års åldern som är med i ett gäng på ca 5 pers som stjäl bilar till en handlare. Det är vad de brukar göra, men de är alla bilintresserade, så de drar på ett streetrace för att titta någon gång. Då blir huvudpersonen väldigt inspirerad och börjar lägga all sin tid på att drömma om racen och känslan. Så under en stöt mot en bil så ser han en  fet bil som han senare på egen hand stjäl och börjar mer och mer glida ifrån gruppen in i streetracevärlden. Detta får gruppens verksamhet att vackla och det blir uppror i gruppen. Allt avgörs av att under en stor stöt mot ett garage med flera ferraribilar och porshar så uteblir han för att han valt att gå på streetrace samma kväll. Gänget får ut bilarna men sen går det åt helvette och huvudpersonen hamnar i dilemat i vilken krets han skall välja.

Trozzo: Vore najs!

Volvo67: Vi vet faktiskt inte hur lång den kommer att bli, men jag tror inte riktigt den blir 1,5 h men en halvtimme tror jag det blir iallafall.
Vi vill inte sätta en gräns för att slippa skära ner eller dra ut, den blir så lång att vi får med allt som vi vill ha det.

Jag vet inte hur det blir med den sen, men planen är att vi lägger ut en torrent.
Men vi kommer även att göra DVDer med omslag mm. Men då kanske vi tar betalt för frakt och kostnaden för DVDn typ. Alltså inte mycket alls.

Supratok: Oh absolut! Det skulle vara guld!

Jag letar nu efter en fet modern supra som kan vara huvudpersonens bil i sista racet.

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Flipp_89
19 december 2007 · 3 Inlägg

Jag ska bara se till att min pärla rullar så fort och fint som möjligt..
Pz

// Flipp Mode
Haxxel JDM
7 januari 2008 · 593 Inlägg

Någon mer som vill skriva in sig på första inlägget?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
7 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Om min bil duger så kan jag väll vara med smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
camaro67 Meister
7 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Haxxel skrev:
Någon mer som vill skriva in sig på första inlägget?

Jag skickade ett pm till dig big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
andreas_hudik
7 januari 2008 · 82 Inlägg

Om min bil hinner bli klar, med ny hårigare motor kanske den skulle platsa? Siktar på ~750 häst, rensad inredning, bur å grejer.

unsuspected
7 januari 2008 · 203 Inlägg

Har ni hittat inspelningsplatser för dom olika scenerna?

Haxxel JDM
7 januari 2008 · 593 Inlägg

ja delvis. Vi har tre idéer men en av dem måste vi snacka med lite folk om. En av platserna är ett parkeringshus så det måste vara tomt, vet någon något parkeringshus som garanterat är tomt?

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
7 januari 2008 · 2 258 Inlägg

Haxxel skrev:
Någon mer som vill skriva in sig på första inlägget?

Hade ju vart kul om man fick ett svar oxå...

Och där kom de ;P

Senast redigerat av HyperSonica (7 januari 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!
beetleracing Håga locals
7 januari 2008 · 45 Inlägg

du har fått PM:)

Volkswagen 1303S "DTM edition" (1973)
North
24 januari 2008 · 824 Inlägg

Det finns ingen bestämd tid ännu eller?

Haxxel JDM
25 januari 2008 · 593 Inlägg

Nej, läraren jar varit lite luddig med när filmen ska vara färdig. Men jag ska försöka spika en tid så snart jag kan. Kan meddela att för tillfället arbetar jag på en annan lite kortare film till samma kurs. Kan ladda upp den också sen så kan ni få se.

Medans ni väntar kan du titta på filmerna jag gjorde i helgen om ni vill smile (OBS dessa är absolut inte lika seriöst gjorda som bilfilmen kommer att bli, detta är bara ploj)

http://www.youtube.com/watch?v=VZO2320YxHk
http://www.youtube.com/watch?v=fJAVR9Ve … re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PzMwZ2hU … ature=user

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang