flygande bes =/

Fredrik.Gustavsson
29 november 2007 · 2 123 Inlägg

Har inte cossien turbofyra och inte en V6:a ?
V6:an sitter väl bara i dom lite värre sierrorna ?
Inget fordfan så rätta mig gärna om jag har fel.

Proby Knegare
29 november 2007 · 139 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Har inte cossien turbofyra och inte en V6:a ?
V6:an sitter väl bara i dom lite värre sierrorna ?
Inget fordfan så rätta mig gärna om jag har fel.

Denna motorn är inte från en Sierra ursprungligen, den har legat i en Ford Scorpio Cosworth. Du har helt rätt att Sierra cossie har turbofyra istället.
Men det finns vanlig v6 motor i vissa sierror, men då e de ingen cosworth.. detta e vad jag fått lära mig iaf =P

En gång V6, alltid V6 =)
Ford Probe GT "Black Line" (1995)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 november 2007 · 5 753 Inlägg

Proby skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:
Har inte cossien turbofyra och inte en V6:a ?
V6:an sitter väl bara i dom lite värre sierrorna ?
Inget fordfan så rätta mig gärna om jag har fel.

Denna motorn är inte från en Sierra ursprungligen, den har legat i en Ford Scorpio Cosworth. Du har helt rätt att Sierra cossie har turbofyra istället.
Men det finns vanlig v6 motor i vissa sierror, men då e de ingen cosworth.. detta e vad jag fått lära mig iaf =P

och cossie v6an är ursprungligen en vanlig ford 2,9 V6a på 146hk som cosworth har trimmat upp till runt 200hk smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Hammarslag Inläggskritiker
29 november 2007 · 990 Inlägg

Mavric skrev:
jaha stälde man på den vita sierran igår som man lagt ner 24v cosworth motr i (inte regad inu med denna motor) skulle köra till en polare ida då.ser en polis framför mig å vinkar in mig, ja bara shit! jaja inte mer med de svänger in tar ner ruttan stänger av bilen å ger han körkortet å blåser i hans maskin fan.

får böter för tonade framruter å tonade fram blinkers å att batteriet var löst. = 500 spän å ombes.

när vi hade kollat alla lampor å skit utvändigt ville han att ja skulle öppna huven min första tanke var "NAAAAJJ nu e de kört" men tre poliser öppnar huven börjar kolla lite å kännerå så sen kollar den enna på mig å säger att ja ska kliva ur bilen å komma å kolla.. min tanke jaha nu e de rikitgt fette kört! polisen säger till mig "batteriet e löst så får de inte vara" han nämner inget om motorn. de ska sitta en 4a i denna bil egentligen å nnu en v6a.  ja bara svara ja å kunde knappt hålla mig för skratt. å inte nog med de så fick ja övertala polisen att mina baklampor e orginal tonade från ford sj å skulle de sen inte vara nog så kolla han upp i datan fal min bil var godkänd med taklucka!!! fast de roligaste var nog när han bad mig svänga på fram hjulen så han kunde kolla mönstret på fram däcken fal ja hade sprät upp dom. sist ja kolla var min bil bakhjuls driven!! haha.

3poliser å dom fatta inte att bilen inte längre är en 2,0l. ja menar kan polisen verkligen så lite?`alla kan visst bli trafik polis ida..

Inte alltid nåt man tänker på, scorpion har ju 6or och dom ser inte allt för olika ut sierra.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 november 2007 · 5 650 Inlägg

bara för att snutarna får ge böter för allt betyder de inte att de fattar sig på bilar nå mer än medel personen

eller så va de nog itne så spec noga o kolla motorn för de letade andra fel


och vad jag har hört förut så måste snutarna ha husranskans grejjs för att äns få va i bilen/motor rummet och har de ingen sån äre ju onödigt och släppa in dom där så vida de inte jagar nån och chrachar deras bil och måste ha en bil efter dom men de är ju inte vanligt i detta land då de krachar och ger upp

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang