Polisen tar proffesionella brottslingar och släpper dem direkt...

Viktor_med_R NoFuckNoRide
10 december 2007 · 474 Inlägg

Streammen skrev:
Fyfan säger jag bara :S..helvete. Om detta hade vart USA hade brottslingarna redan setat i fängelse.

I fängelse? dom hade haft skott i pannan

Sug Performance Club
Berra00
13 december 2007 · 9 Inlägg

Ja jävlar, folk lär ju snart börja ta saken i egna händer istället. Och det kommer nog inte gå vackert till.

Tom Darth Vader
13 december 2007 · 1 644 Inlägg

Det är inte utan att man blir grymt frustrerad när man läser sånt här, hela jag är fan uppe i kok efter att höra sånt. Det är nästan så att man vill åka dit och skälla ut dem själv....

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Mack_man
15 december 2007 · 1 Inlägg

hmm undrar hur stort iQ poliserna på orust har :S

Phaetoon
15 december 2007 · 8 156 Inlägg

Bristande bevis? Jo... det brukar ju heta så.
Kan ju vara svårt att hitta bevis på att dom brutit sig in i bilen om man inte tar fingeravtryck.
Fast poliserna räknade väl inte med att svinen skulle neka och bara säga att dom värmde sig. Då faller ju inbrottsåtalet och något annat var dom väl inte anklagade för?
Förstörelse av egendom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nattugglan Idiot..
17 december 2007 · 285 Inlägg

Störst går först helt enkelt

Alister schtek
18 december 2007 · 478 Inlägg

Fyyyfan! Vad lamt av polisen! Hur kan dem tro på något sådant som att dem sitter och värmer sig?? Det är väll endå olaga intrång? Som om jag går in i någons olåsta lägenhet för att vila mig i deras säng:S

Phaetoon
18 december 2007 · 8 156 Inlägg

Alister skrev:
Fyyyfan! Vad lamt av polisen! Hur kan dem tro på något sådant som att dem sitter och värmer sig?? Det är väll endå olaga intrång? Som om jag går in i någons olåsta lägenhet för att vila mig i deras säng:S

Det, eller egenmäktigt förfarande.
Men om åklagaren inte yrkar på det, så tas det ju inte upp?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
arnel Avstängd
3 januari 2008 · 40 Inlägg

Samma Sak 3 knarkare som bor i en bil ung 200 meter ifrån mitt hus dom gick in  i min polare lägenhet o tog saker o sånt sen kom min polare hem medans dom var där inne o knarkarna hotade honom me döden så tåg han saken i egna händer o nitade dom sen ringde knarkarna snuten sen vet jag inte vad som hände sjukt iaf:S tror han åkte dit på de..

Kawasaki KX
arnel Avstängd
3 januari 2008 · 40 Inlägg

tog saken i egna händer ska de va tongue*

Kawasaki KX
blacken
7 januari 2008 ·

Var glad att bängen ens dök upp. I mina krokar så kommer dom inte ens när man ringer, på sin höjd så kan dom ta upp en anmälan så att man kan få ut skadorna på försäkringen. Men det sitter långt inne hos bängen att göra det. Dom blir mest sura och griniga för att man har stört dom över en sådan" skitsak" som dom brukar säga. Och att "brott ej kan styrkas" ska du inte heller ta så hårt på, det är en standardfras hos polis och åklagare. Det är lättast så för dom.

Senast redigerat av blacken (7 januari 2008)

Hammarslag Inläggskritiker
8 januari 2008 · 990 Inlägg

arnel skrev:
Samma Sak 3 knarkare som bor i en bil ung 200 meter ifrån mitt hus dom gick in  i min polare lägenhet o tog saker o sånt sen kom min polare hem medans dom var där inne o knarkarna hotade honom me döden så tåg han saken i egna händer o nitade dom sen ringde knarkarna snuten sen vet jag inte vad som hände sjukt iaf:S tror han åkte dit på de..

Hur det du att dom var knarkare ? roll

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
C70
9 januari 2008 · 424 Inlägg

B204FT skrev:
Fina Poliser vi betalar lönen åt.....

Har ni frågat en Polis om läget någon gång? Tror ni att en Polis tycker att det är kul att plocka in samma personer ett par gånger i veckan!?

Sluta gnälla på Poliserna! Dom följer lagen = gnäll på lagarna istället då!

High_Octane
9 januari 2008 · 105 Inlägg

C70 skrev:

B204FT skrev:
Fina Poliser vi betalar lönen åt.....

Har ni frågat en Polis om läget någon gång? Tror ni att en Polis tycker att det är kul att plocka in samma personer ett par gånger i veckan!?

Sluta gnälla på Poliserna! Dom följer lagen = gnäll på lagarna istället då!

håller helt me  gnäll fan inte på de få poliser vi har kvar som faktiskt följer lagarna  gnäll på de nyutexaminerade som tror att befolkningen är till för polisen å inte tvärt om!!!

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.
B204FT
10 januari 2008 · 65 Inlägg

"Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss"."

Jag tycker inte det är att följa lagen.
Men tyck vad ni vill.

High_Octane skrev:

C70 skrev:

B204FT skrev:
Fina Poliser vi betalar lönen åt.....

Har ni frågat en Polis om läget någon gång? Tror ni att en Polis tycker att det är kul att plocka in samma personer ett par gånger i veckan!?

Sluta gnälla på Poliserna! Dom följer lagen = gnäll på lagarna istället då!

håller helt me  gnäll fan inte på de få poliser vi har kvar som faktiskt följer lagarna  gnäll på de nyutexaminerade som tror att befolkningen är till för polisen å inte tvärt om!!!

Volvo 964 16v B204FT
Roundcube
11 januari 2008 · 801 Inlägg

Nej svenska polisen är inte mkt att hurra för. dem roar sig med att jaga trimmade mopeder, sånt som inte är för avancerat. måste vart dem som inte klarade av att bli brevbärare som fick polis posterna.

Ravestream
11 januari 2008 · 285 Inlägg

High_Octane skrev:

C70 skrev:

B204FT skrev:
Fina Poliser vi betalar lönen åt.....

Har ni frågat en Polis om läget någon gång? Tror ni att en Polis tycker att det är kul att plocka in samma personer ett par gånger i veckan!?

Sluta gnälla på Poliserna! Dom följer lagen = gnäll på lagarna istället då!

håller helt me  gnäll fan inte på de få poliser vi har kvar som faktiskt följer lagarna  gnäll på de nyutexaminerade som tror att befolkningen är till för polisen å inte tvärt om!!!

har varit med om för många saker där poliserna bara varit lata,otrevliga mm för att gå på den.
Och om några borde ta det vidare så är det väl poliserna själva som ser situationen själva ?

Om jag har problem på jobbet så går jag uppåt i leden, inte skiter mer i dom som jag har betalt av att "serv and protect".

en satans jävla Volvo.
C70
12 januari 2008 · 424 Inlägg

B204FT skrev:
"Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss"."

Jag tycker inte det är att följa lagen.
Men tyck vad ni vill.

Jag skulle mer säga att det bevisar att Poliser är människor precis som alla andra. Man kan ha en dålig dag osv....


Dom som gnäller att Polisen gör ett dåligt jobb har ingen koll alls! Kom inte med något annat att min kusins grannes hemhjälps syster blev av med sin kratta i sitt låsta garage och polisen hjälpte inte till ändå. Utan nu snackar vi annat polisjobb. Det enda sättet att se polisjobb är ju bara genom att man själv har blivit utsatt för brott eller om man läser det på aftonblasket.se t.ex. Hur mycket annat gör inte Polisen? Vi läser bara om det dåliga! Det är ingen som öppnar en tråd här (eller skriver på löpet på AB) om hur bra polisen har skött sig.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
12 januari 2008 · 963 Inlägg

C70 skrev:

B204FT skrev:
"Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss"."

Jag tycker inte det är att följa lagen.
Men tyck vad ni vill.

Jag skulle mer säga att det bevisar att Poliser är människor precis som alla andra. Man kan ha en dålig dag osv....


Dom som gnäller att Polisen gör ett dåligt jobb har ingen koll alls! Kom inte med något annat att min kusins grannes hemhjälps syster blev av med sin kratta i sitt låsta garage och polisen hjälpte inte till ändå. Utan nu snackar vi annat polisjobb. Det enda sättet att se polisjobb är ju bara genom att man själv har blivit utsatt för brott eller om man läser det på aftonblasket.se t.ex. Hur mycket annat gör inte Polisen? Vi läser bara om det dåliga! Det är ingen som öppnar en tråd här (eller skriver på löpet på AB) om hur bra polisen har skött sig.

Det är sant att vi hör mycket dåligt om Polisen för man risar tyvärr hellre än rosar.
Det som folk tröttnar på är när man själv och närstående blir utsatta för brott(vänner som blivit rånade och nedslagna så de legat på sjukhus - förundersökning nerlagd även där).
Dock så har många av oss som jobbar och betalar skatt("hederliga människor") fått böter för att man kört några kilometer för fort.

Det jag dock kan tänka mig är att de poliser(det finns ju några som är människor) som försöker göra något bra inte har någon uppbackning av lagen. Såsom vid inbrott/stöld/misshandel den enskilda polisen vet att yrkesbrottslingar ändå inte får något vettigt straff... 1mån fängelse eller böter(som de yrkesbrottslingar ändå inte kan betala då de inte har någon taxerad inkomst).

Ska man vara brottsling ska man vara yrkesbrottsling... då skiter polisen i dig och skulle du göra något riktigt illa och sedan slänga dig i famnen på polisen och erkänna så får du betalt hotellrum, mat och utbildning(läs fängelse).

Egentligen är jag en rätt glad prick, men polisen trycker på fel punkter på mig... smile

saab9_3turbo
14 januari 2008 · 173 Inlägg

TCG skrev:
I somras hade jag inbrott i min 2:a bil (Audi 100).
Polisen ringer mig runt 04:30 på morgonen och frågar om det är ok att det sitter två killar i min bil. "Naturligtvis inte" svarar jag.
Dörrlåset är uppbrutet och tändningslåset är sönderhackat. Det ligger slaghammare samt lite mer verktyg i en väska som inte är mitt.

Jag pratar lite med poliserna medans de håller killarna en bit bort med ryggen åt mig. Jag är arg men ändå glad att de äntligen tar sånt drägg som gör bilinbrott.

Några månader senare får jag ett brev hem där det står "Förundersökning nerlagd pga. bristande bevis".

Jag ringer polisen som haft hand om ärendet. Killarna som satt i min uppbrutna bil med verktygen mellan sig har sagt att "vi satt bara och värmde oss i bilen, den var redan uppbruten". Det var mitt i sommaren, vindstilla och bilen hade stått still i 8-10h. Det var inte varmare i bilen än ute!
Och då kan inte polisen göra något mer, så de släpper dem. Han 'tröstar' mig med att de ändå har så stort kriminellt register så de åker nog snart in ändå.

Det är väl ännu värre? De tar två proffesionella brottslingar i min uppbrutna bil och tror på en sån löjlig ursäkt?!!!

Jag frågade polisen om de tagit fingeravtryck på verktygen som fanns i bilen och får svaret "det har vi inte tänkt på, jag ska se om verktygen finns kvar hos oss".
Ja, man får väl hoppas att de inte ger verktygen till brottslingarna då de sagt att det inte är deras?!

Polisen ringer upp några dagar senare och säger att inga fingeravtryck var tillräckligt bra för att de ska kunna användas.

Varför inte bryta sig in på en bank mitt i natten? Om polisen kommer så kan man bara säga att det var redan uppbrutet och vi värmde oss bara...

Gillade inte polisväsendet innan detta och tycker inte mer om dem nu...

Jag tycker du ska tipsa typ expressen eller aftonbladet om detta....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang