LCD tv vad ska man köpa?

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
30 november 2007 · 1 300 Inlägg

Tack för alla svar nu vet jag lite vad jag ska titta efter smile

I do it my way
Mortalis VW-nörd?
30 november 2007 · 4 332 Inlägg

Kan varmt rekommendera Samsungs 32" skärmar, jäkligt bra bild! Kör en från R-serien åtminstone.
Sony har väldigt bra också, Philips har sisådär...om vi nu pratar bildkvalitet/svärta osv sammanslaget.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
30 november 2007 · 1 300 Inlägg

Jag får åka och kika på lite skärmar och se hur dem beter sig helt enkelt =P

Men en tv blir det iaf sen vad det blir för tum och märke det får jag se smile


Jobbet kallar. =P

I do it my way
Izual
30 november 2007 · 4 571 Inlägg

Mortalis skrev:
Kan varmt rekommendera Samsungs 32" skärmar, jäkligt bra bild! Kör en från R-serien åtminstone.
Sony har väldigt bra också, Philips har sisådär...om vi nu pratar bildkvalitet/svärta osv sammanslaget.

Har en 40" R8 själv, grymt nöjd med den big_smile

Akka
30 november 2007 · 1 174 Inlägg

min flickväns pappa jobbar emd installationer osv osv å enligt han så ska dom bästa tv aparaterna vara just nu på LCD (om jag minns rätt)

1. Sharp
2. Sony
3. Panasonic
4. Samsung

Philips var tydligen inte lika bra för dom är mera "familje vänliga"

Jag har en Samsung LE-32S81B 32" i mitt rum å den kan jag rekomendera billig tv å sjuukt bra bild för vara så billig (www.netonnet.se)

Senast redigerat av Akka (30 november 2007)

MilleN
30 november 2007 · 9 108 Inlägg

Jag har en Sharp 42" (42DX1EA) och den är sjukt prisvärd.. Ligger runt 15.000 och har Full HD och allt annat jox man behöver. Hur nödvändigt det är med Full HD är osäkert men den lär hålla ett tag i alla fall.
Det enda jag stör mig på är att när man ska ändra volym så sker det med lite fördröjning men man vänjer sig.

Mullee
30 november 2007 · 22 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det är just det man får.

http://m3.idg.se/2.1022/1.131778
http://m3.idg.se/2.1022/1.131930
http://m3.idg.se/2.1022/1.132393

Ju mindre tv man har desto bättre bild får man, en 14 tummare har betydligt bättre bild än en 37tummare tex. beror på pixelantalet. Å andra sidan får man ju allt mkt större i en 37a än i en 14tummare cool

Master_J Stålmannen
30 november 2007 · 465 Inlägg

Kakalupia skrev:
Nu vet jag ju inte vad du ska använda teven till men om du nästan bara ska spela på din skärm är LCD bättre. Bilden är ofta hårdare, skarpare och risken för inbränningar (om du spelar långa stunder, eller glömmer din TV på över natten) är lika med noll. Om du däremot ska kolla väldigt mycket på film på din skärm tycker jag du ska köpa en plasma. Plasma-bilden är mjukare och mer behagligt "filmisk".

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=168416 den kanske billig och bra annars om du vill lägga ut mer pengar så kan du köpa en Sharp aquos som nog är den grymmaste lcdtv du kan köpa smile

Jag har en Sharp Aquos och är hur nöjd som helst! smile

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Thorssa
30 november 2007 ·

Gör så här, gå in på www.minhembio.com och läs på forumet där. Där finns det hur mycket information som helst!

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
30 november 2007 · 1 300 Inlägg

32" HD-klar LCD-TV med inbyggd
mottagare för det digitala marknätet
Philips 32PFL7582D: LCD-TV från Philips i bredbildsformat
med analog och digital mottagare. HD-upplösning
på (1366x768). Pixel Plus 2 HD för en mer detaljrik
bild. Active Control och ljussensor. 1000 sidors textminne.
2 st scart, 2 st HDMI. Bordsstativ och fjärrkontroll
ingår



Kikade på den idag grymt bra bild var det smile

Det lutar åt den just nu. Hoppas att gubben blir glad bara =P

I do it my way
P-G Säl-Tämjare...
30 november 2007 · 1 024 Inlägg

köper man 32" blir man bara besviken på hur litet det är. jag köpte min 40" från http://www.swedx.se och den funkar kanon. är en full HD, tv:n som är på första sidan på den sidan köpte jag. har inte haft ett problem med den, funkar kanon bra. bra ljud och bra bild. är en LCD

Vilket jävla drag :)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
30 november 2007 · 1 300 Inlägg

Varför ska alla ha nästan största möjliga?
Visst, jag kan ju köpa en 40", 42" eller 50" om jag vill men sen sitter vi ca 3 meter från TV:n och då är det inet så skoj länge.

Och jag köper inte största möjliga TV för att vara frän vilket jag vet att endel folk gör (min kompis tex och han sitter fan närmare sin TV än vad vi gör det är jobbigt) =P


men tack för alla tips smile

I do it my way
P-G Säl-Tämjare...
30 november 2007 · 1 024 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Varför ska alla ha nästan största möjliga?
Visst, jag kan ju köpa en 40", 42" eller 50" om jag vill men sen sitter vi ca 3 meter från TV:n och då är det inet så skoj länge.

Och jag köper inte största möjliga TV för att vara frän vilket jag vet att endel folk gör (min kompis tex och han sitter fan närmare sin TV än vad vi gör det är jobbigt) =P


men tack för alla tips smile

jag har också 3 meter till tv och jag är nöjd. bra pris på den också big_smile

Vilket jävla drag :)
baca Os Difuntos
30 november 2007 · 1 822 Inlägg

Jag tycker du gör rätt i att köpa en 32" då det bara blir jobbigt i längden om man siter 3 m eller närmare men kolla in mästarna på plasma Pioneer det är dom alla som tillverkar plasma skärmar köper sina komponenter ifrån (utom sony och samsung) kolla bara på alla tester som görs man har inte änns med pioneer i dom flesta, Då dom skulle vunnit överlägset. Minus sidan är ju dock att priset ligger lite högre än andra men man blir garanterat nöjd. Det bästa du kan göra är att titta på 20 st olika skärmar och se vilken "typ" av bild du tycker om mest.

*EDIT* skall vara FULL-HD annars kan det kvitta.

Senast redigerat av baca (30 november 2007)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
P-G Säl-Tämjare...
30 november 2007 · 1 024 Inlägg

baca skrev:
*EDIT* skall vara FULL-HD annars kan det kvitta.

jo det ansåg jag också, så därför köpte jag en.





Jag hade en 32" innan och jag blev så besviken på hur litet det såg ut, 3,5 meter har jag ungefär fram till min TV, och det är inte ett dugg jobbigt. men smaken är lika kluven som baken

Vilket jävla drag :)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
30 november 2007 · 1 300 Inlägg

baca skrev:
Jag tycker du gör rätt i att köpa en 32" då det bara blir jobbigt i längden om man siter 3 m eller närmare men kolla in mästarna på plasma Pioneer det är dom alla som tillverkar plasma skärmar köper sina komponenter ifrån (utom sony och samsung) kolla bara på alla tester som görs man har inte änns med pioneer i dom flesta, Då dom skulle vunnit överlägset. Minus sidan är ju dock att priset ligger lite högre än andra men man blir garanterat nöjd. Det bästa du kan göra är att titta på 20 st olika skärmar och se vilken "typ" av bild du tycker om mest.

*EDIT* skall vara FULL-HD annars kan det kvitta.

Ja, man blir ju bara yr i huvudet av en sådan stor skärm på så kort sikt.

Jo, det är det jag gjort var inne på ett ställe idag och kikade och det var då jag kände att den sista som jag lade in här var bäst rätt pris och rätt tum och allt.

Faan, varför är det så långt kvar till julafton? Jag vill ge den till honom nu! =P

I do it my way
Carlsberg
30 november 2007 · 111 Inlägg

Vet inte riktigt vad som skrivits i tråden men... Beroende på hur du/han tittar på tv ska du tänka lite på vilken typ du väljer. Lite kort kan man säga att LCD bruakr generellt sett vara bättre för vanligt TV-tittande, där tex kanalen Logo sitter på samma ställe udner längre tid.
En plasma har åandra sidan mycket bättre svärta, en LCD kan aldrig bli helt svart. Detta är väl kanske inget som varenda människa märker utan man måste nog vara lite prylnörd för att se det:P...

Vad jag har hört är varken Philips lr Thompson några höjdare..*obs rykten/erfarenheter*.
Pioneer har riktigt schyssta tv apparater. De kanske inte har högst upplösning men det är inte allt. De är iof rätt dyra säg 25k+. Annars är Samsungs nya TV apparater nog väldigt bra. De har fått topp betyg i de flesta tester osv. Sen kostar dem inte "mycket" heller. Typ 13k för en 42 tums LCD/plasma.

Tänk också på vart du köper tv'n. Onoff, elgiganten osv köper ibland in partier med så kallade "B-paneler". Alltså lite sämre skärmar kan man säga. Det är DELVIS därför de är så mycket billigare än kvalitets affärer såsom PAUS, Lars Bengtsson osv...

Hoppas du blev lite klokare på detta extreeemt långa inlägg;)

"The beast got 500 horsepower and a Borla exhaust system, it does 0-60 in about.... ehm 4.3 seconds..yeaah. -Wow you can read the broschuer."
Saab 900 s (1990)
Saab 9-3 (2008)
P-G Säl-Tämjare...
30 november 2007 · 1 024 Inlägg

säger det igen, kan vara vrt att kolla www.swedx.se som jag köpte mi nifrån, lite ovanlig kanske eftersom den är gjord i massivt trä?

Vilket jävla drag :)
Goffen Administratör
30 november 2007 · 2 974 Inlägg

hehe jag har en 52" lcd "vann jag nått nu" ? smile Jag valde lcd före plasma för att plasman speglar allt som en spegel går knappt ha nått ljus i ett rum med plasma utan att man ser allt i rummet i tvn. Ps3an i full hd är hur grymt som helst riktigt bra bild. Även dvd uppskalad till 1080i blir riktigt bra... Dock är tvn beroende på bra signalkablar lätt hänt att bilder blir grynig annars.... Jag tror den philipsen du tittat på blir ett bra köp för er !
http://www.garaget.org/gallery/archive/5294/large/192906_9rp66t.jpg

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
ghost_boy83 CREW
30 november 2007 · 2 594 Inlägg

köpte nyss en sharp 42" lcd med full hd för bara 12,900 på media markt  och det är utmärkt bild jag kör mycket från datorn sen vill man ju kunna lira playstation me just drför valde jag lcd plasma är inte lika bra till dom sakerna dock om man ska kolla på tv kan bilden bli grynig om man kör via vanlig anten kabel just därför är plasma bättre men har man full hd  vilken bara kanaldigital och boxer har änn så är lcd överlägset, så kör på lcd och våga prova andra märken än dom kända, just sharp,samsung och lg är bäst på lcd men även dom mindre märken andvänder delar från tex lg samsung mm så dom är lika bra

lycka till me köpet hoppas jag komm med bra tips

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang