LCD tv vad ska man köpa?

Andreas79
30 november 2007 · 3 968 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

Andreas79 skrev:
Kan även rekomendera Sony Full HD 40" LCD (W2000 heter modellen)

Allt beror på hur mycket man tänkt lägga på en tv och vilken storlek man är i behov av

Vart hittar man en sådan? och vad kostar den? Säkert snordyr? =P

Varierande priser, sök på www.prisjakt.nu (efter w2000) så hittar du 40":aren där.

Kostar en del runt 13.5k - 15k och uppåt.. men det är det värt lovar jag.. man
får verkligen bra kvalitet för de pengarna. Tycker det är väldigt prisvärt.

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Urkas Kräsen grafiker
1 december 2007 · 1 775 Inlägg

Andreas79 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Andreas79 skrev:
Kan även rekomendera Sony Full HD 40" LCD (W2000 heter modellen)

Allt beror på hur mycket man tänkt lägga på en tv och vilken storlek man är i behov av

Vart hittar man en sådan? och vad kostar den? Säkert snordyr? =P

Varierande priser, sök på www.prisjakt.nu (efter w2000) så hittar du 40":aren där.

Kostar en del runt 13.5k - 15k och uppåt.. men det är det värt lovar jag.. man
får verkligen bra kvalitet för de pengarna. Tycker det är väldigt prisvärt.

Eeeeller så köper man inte alls den. För att få ut nånting av 1080p på en 40"are måste du sitta rätt duktigt nära. 46"+ så börjar 1080p vara nödvändigt.

Men kolla in prisjakt iaf. Ruskigt bra sida är det.

Whine whine!
Andreas79
1 december 2007 · 3 968 Inlägg

Urkas skrev:

Andreas79 skrev:

BadGirl_854T5 skrev:

Vart hittar man en sådan? och vad kostar den? Säkert snordyr? =P

Varierande priser, sök på www.prisjakt.nu (efter w2000) så hittar du 40":aren där.

Kostar en del runt 13.5k - 15k och uppåt.. men det är det värt lovar jag.. man
får verkligen bra kvalitet för de pengarna. Tycker det är väldigt prisvärt.

Eeeeller så köper man inte alls den. För att få ut nånting av 1080p på en 40"are måste du sitta rätt duktigt nära. 46"+ så börjar 1080p vara nödvändigt.

Men kolla in prisjakt iaf. Ruskigt bra sida är det.

Det vill jag inte påstå.. behöver inte sitta duktigt nära för det.. kanonkvalitet på bilden.

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
loudness
1 december 2007 · 4 554 Inlägg

det är inte för inte pioneer inte tillverkar lcd tv än. dom är inte nöjda med kvaliten däremot är dom outstanding på plasma men de kostar tyvärr då med, själv köpte jag mig en samsung le32r8 i höstas som jag fortfarande är riktigt nöjd med, snygga menyer snyggt utseende och bra bild, kollade på en sony innan och nej den va inge rolig alls å bilden va inte lika bra

Urkas Kräsen grafiker
1 december 2007 · 1 775 Inlägg

Andreas79 skrev:

Urkas skrev:

Andreas79 skrev:

Varierande priser, sök på www.prisjakt.nu (efter w2000) så hittar du 40":aren där.

Kostar en del runt 13.5k - 15k och uppåt.. men det är det värt lovar jag.. man
får verkligen bra kvalitet för de pengarna. Tycker det är väldigt prisvärt.

Eeeeller så köper man inte alls den. För att få ut nånting av 1080p på en 40"are måste du sitta rätt duktigt nära. 46"+ så börjar 1080p vara nödvändigt.

Men kolla in prisjakt iaf. Ruskigt bra sida är det.

Det vill jag inte påstå.. behöver inte sitta duktigt nära för det.. kanonkvalitet på bilden.

Men du utnyttjar inte 1080p fullt ut. Drygt 1½m måste du sitta då. Sitter du en meter till ifrån så ser man typ noll skillnad mellan 720p och 1080p.
Men visst, klart det fortfarande är ruskigt bra bild, men du använder det inte fullt ut.

Whine whine!
Ashra
1 december 2007 · 346 Inlägg

philips har sämst pixel garanti på lcd.

Samsung har bäst filosofi mest pengar investerad i lcd teknik. bra priser lämnar bra pixel garanti och bra bild. Motivering dem har är att bli störst på lcd.  Vilket de lyckas väldigt bra att uppnå.

Jag rekommenderar samsung lcd

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
1 december 2007 · 1 300 Inlägg

Vad är pixel garanti?
Och vad är det bra för? Är det typ om pixlarna skulle dö fort eller något?

(Ja, som sagt jag kan inget om detta) tongue

I do it my way
Izual
1 december 2007 · 4 571 Inlägg

Samsung har nolltolerans för pixelfel i 2 år, tv'n byts rakt av.

Jag anser att Samsung har bäst garantier och åtgärder om det mot förmodan skulle strula.
Hämtservice ingår på alla nordisksålda platt tv från 28" och uppåt.

klimpan
1 december 2007 · 2 600 Inlägg

pappas lg 42 tums plasma tv gick högspäningen  sönder tydligen vanligt tongue men annars så är det en bra tv lg då smile men sony gör snygga och bra tv me bra ljud i dom  också kolla på en sony på expert kom inte håg va den hete men den va sjukt bra både ljud och bild smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Martin 9-3 Fisketokig
1 december 2007 · 2 997 Inlägg

Håller med de som förespråkar Plasma före LCD.
Full HD är ju lika viktigt som att ha de sista 700x i zoom på en videokamera. Ser bra ut på pappret men stort sett värdelöst i verkligheten.
1920 i upplösning på en normal 42" TV är värdelöst med datorn ikopplad. normalt avstånd och allt blir helt enkelt för smått för att använda behagligt.
Kolla på vanligt TV-program och du kommer knappt använda vanlig HD-standard aldrig Full HD.

Mina rekomendationer är att inte köpa efter om det är Full HD eller inte. Undvik Philips och LG men kolla gärna lite mer åt Samsung när det gäller LCD och Panasonic när det gäller plasma. Det är läge att fynda utgående modeller när butikerna byter apparater nu i dessa tider. Lägg inte de extra tusenlapparna det kostar att köpa toppmodellen om du inte är extremt pryltokig. Lägg de pengarna på nästa tv istället wink

Lura dig inte i butikerna. oftast spelar de BlueRay-filmer som gör att du kan se skillnaderna när de står uppradade i butiken 10 på rad, bara att syna på några decimeters avstånd, skillnader som du inte ser hemma hos dig när du bara har en TV framför dig åt gången.

Av egen erfarenhet ser jag överlag bättre och naturligare bild på plasmer, Nyligen köpt 40" LCD och en 42" plasma så "jag vet vad du går igenom"

/Mina åsikter bara

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 december 2007 · 1 300 Inlägg

Väldigt utförligt och bra sista inlägget där smile



Det är konstigt... Nu börjar en 37" gnaga i mitt bakhuvud... =P

Plus att ambilight är ju snyggt ;P

Får se vad det blir.

Ska kika lite på Samsung också smile

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 december 2007 · 1 300 Inlägg

Förhöj din bildupplevelse med Pixel Plus HD.
Ny fantastisk TV som inte bara har utmärkt bild och ljud utan också en modern design. Den är försedd med Pixel Plus HD för naturliga, klara bilder och Incredible Surround för utmärkt ljud.




Vi tittar bara på TV, spelar inga spel eller något. Glor på film gör man ju ibland det klart.

Vad tror ni om den då?



Kanske ska tillägga att vi har parabol med.



Jag har varit inne på  en butik i stan som heter Norlanders (tror inte det finns någon annanstans..) ? ja, då iaf tittade jag ju på en 32" från Philpis för 9 990 och denna som finns i detta inlägget finns hos Siba, det är en 37" Philips för 9 290.

Vad är det för skillnad på dem?

Konstigt att den större är billigare det måset ju vara något extra på 32"..?

Jag är helt yr... tongue

I do it my way
klimpan
3 december 2007 · 2 600 Inlägg

kolla i butikerna vad du sj tycker om bilden smile sj så betsällde jag en 32 tums lcd igår tongue jag vet sa att lcd va sämre men va fan den va billig i alla fall smile blir en dyare sen då blir det nog plasma (;

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 december 2007 · 1 300 Inlägg

klimpan skrev:
kolla i butikerna vad du sj tycker om bilden smile sj så betsällde jag en 32 tums lcd igår tongue jag vet sa att lcd va sämre men va fan den va billig i alla fall smile blir en dyare sen då blir det nog plasma (;

Hur ska du ha det nu då? Vele Pelle =P

Vad var det för en då? Väldigt intressant att veta smile det är ju en sådan som jag (kanske är ute efter) smile

Pris?

Haré gött

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 december 2007 · 1 300 Inlägg

Jag undrar fortfarande vad pixel garanti är och vad det är till för?

Undrar också vad massa siffror står för och sedan ett p står för..? Tex 1080p och 720p..?

smile

I do it my way
klimpan
3 december 2007 · 2 600 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:

klimpan skrev:
kolla i butikerna vad du sj tycker om bilden smile sj så betsällde jag en 32 tums lcd igår tongue jag vet sa att lcd va sämre men va fan den va billig i alla fall smile blir en dyare sen då blir det nog plasma (;

Hur ska du ha det nu då? Vele Pelle =P

Vad var det för en då? Väldigt intressant att veta smile det är ju en sådan som jag (kanske är ute efter) smile

Pris?

Haré gött

hehe svårt det där du tongue  jadu blev ju som sagt en billig hoppas på att det går att kolla på den tongue här är en länk på den i alla fall hoppas det fungera me smile  :  http://www.dustinhome.se/pd_5010123690.aspx  ha det gött smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
John87 Stolt Volvoägare
3 december 2007 · 4 913 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Jag undrar fortfarande vad pixel garanti är och vad det är till för?

Undrar också vad massa siffror står för och sedan ett p står för..? Tex 1080p och 720p..?

smile

Pixelgaranti är att om du får en eller flera döda "pixlar" (alltså fläckar) så får du byta ut tv'n (eller laga felet) på garanti smile

Det andra är bildkvalitet om jag inte minns fel. Hur många punkter det går på en viss yta ungefär smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
klimpan
3 december 2007 · 2 600 Inlägg

BadGirl_854T5 skrev:
Jag undrar fortfarande vad pixel garanti är och vad det är till för?

Undrar också vad massa siffror står för och sedan ett p står för..? Tex 1080p och 720p..?

smile

pixel agartin är väll till för om pixlarna i tv går sönder tongue  och 1080 och 720 p står för hur hög upplösning det blir när du kör me hd.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
decib3L Körv
3 december 2007 · 3 535 Inlägg

Kan säga att jag har en Philips 32".

Och jag spelar tv-spel och ser på film och slö-tittar på tv rätt ofta. Och jag är helt klart nöjd med min tv smile Ni kanske kallar den liten och så.. men vad gör det? Jag är ju nöjd smile

Truckdriving Man
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
3 december 2007 · 1 300 Inlägg

decib3L skrev:
Kan säga att jag har en Philips 32".

Och jag spelar tv-spel och ser på film och slö-tittar på tv rätt ofta. Och jag är helt klart nöjd med min tv smile Ni kanske kallar den liten och så.. men vad gör det? Jag är ju nöjd smile

Jag tycker att 32" inte alls är litet har ju själv funderat på att köpa en så smile

Har 28" vanlig fet tv nu så. =P

Vad är kostade den och så då? Lägg gärna in en länk smile

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang