24 augusti 2008
Trådstartare
ja nån gång ska det väl vara min tur att se lyckan vända sig mot mig också,,, under hela veckan har bilen startat hur enkelt som helst och gått fint i motorn förutom det där med att den brutit vid höga ladd för mig som troligtvis var den nyaste 2.20 verisionen av nira rk som framkallade, men idag vägrade den starta, försökte säkert 10 ggr utan en enda tändning.
Plockade ur stiften och såg att de var blöta så jag körde ur bensinen ur motorn på starten med stiften ur och prövade igen, den tände till och sedan helt dött igen... suck
Efter ett tag så prövade jag att starta med 100% öppet spjäll och efter ca 6-8 sek på starten så hostar den till lite mer och till slut så går den igång för att varva upp till ca 12-1300 rpm sedan så dör den igen.
de följande 5 startförsöken går lite bättre men med samma resultat, 5sek på starten för att varva upp till 1200 rpm för att sedan dö utan liv...
under alla försök har jag haft spjället fullt öppet under hela tiden, annars startar den inte... vad kan ha hänt?
såhär ser det ut iaf... lr låter... [video]http://www.garaget.org/video/z9cdja0amxrt[/video]