Ja det är skitkul men det tar tyvärr upp lite fritid, men jag älskar att gräva och rota i problem, speciellt produktionsinriktade, har läst fem områden; allmän problemlösning, kvalitet, logistik, underhåll och produktionsteknik och kvalitet är det som är roligast! sedan att man räknar hem kostnaden för problemet på några veckor bara är ännu roligare inte för att nämna några siffror men ett projekt jag drog igenom hade en årlig besparing på sjusiffriga belopp så det är ju en nytta med det man gör!
Kom igen nu! Det tar emot när det inte går vägen, men för din och alla som följer tråden: Fortsätt!! Så rolig och inspirerade läsning är det sällan jag har Keep it up!
Nya tag, skruvade isär regulatorn och kolla de att allt va ok och det såg bra ut, skruvade sedan på en tryckmätare också... tog lite närbilder med min nya kamera också... mkt roligare att plåta nu
Nya tag, skruvade isär regulatorn och kolla de att allt va ok och det såg bra ut, skruvade sedan på en tryckmätare också... tog lite närbilder med min nya kamera också... mkt roligare att plåta nu
Har varit ute idag och skruvat tillbaka BTR´en och ställt in den så nu har jag ca 40psi bränsletryck till spridarna, kollade även gnistan på alla stift urdragna och de ger en mkt fin gnista i rätt följd, skruvade även bort fuelrailen och spridarna ger bränsle även de i rätt följd samt med fin dimma så jag förstår inte varför den itne vill hoppa igång utan fullgas och då går den inte ens bra! Kan det vara nåt med tomgångsmotorn som bögar ur?
Enligt mina djupa erfarenheter (hehe) så strular bara tomgångsmotorer, du ska väl inte stå och puttra på tomgång heller? Bort med den och försök igen.. Har inte läst så mycket men jag antar att motorn drunknar iom att den startar på fullgas.
x Den skickar på för mycket sås när den ska få ur luft ur systemet vid start x Kallstartsmappen helt galen x Något som skickar på extra soppa vid start som ligger på (after start enrichment?)
Nu vet jag inte vad du kör för sprut men jag tror det är galet med elektroniken.
skruvade även bort fuelrailen och spridarna ger bränsle även de i rätt följd samt med fin dimma så jag förstår inte varför den itne vill hoppa igång utan fullgas och då går den inte ens bra! Kan det vara nåt med tomgångsmotorn som bögar ur?
Menar du att den bara startar när du har gasen i botten? Nirat ska inte skicka in någon soppa när man har gasen i botten och kör på starten, men det kanske du vet? Det är en funktion för att rensa stiften.
Lätt att ta reda på om det är tomgångsmotorn som kukar ur - proppa skiten bara, den ska starta ändå. Men jag tror inte att de är den som är felet. Tror mera på elekronikfel isf.
//
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!
Vad skulle det vara för elfel i så fall? gnistan är mkt stark så jag tvivlar att det är något på tändsidan, bränslet ligger på 3 bar nu, pumpen går som den ska, relän slår till när de ska...
kan jag bara rycka kontakten till tomgångsmotorn och se hur den eter sig då?
vilke underbar bil!! får rysningar i hela kroppen! du är duktig på att konstruera saker får ja säga! kan knappt vänta tills den kommer ut på vägen! lycka till:) // Jerker
kan jag bara rycka kontakten till tomgångsmotorn och se hur den eter sig då?
Man kan ju börja med det och testa, och sen plocka loss den och plugga slangarna och testa igen.
Corpze skrev:
Vad skulle det vara för elfel i så fall?
Eftersom den bara startar på fullgas då den inte ska skicka in någon soppa, så känns det som om den dränker motorn i bensin. Något i boxen tänkte jag då eftersom du sänkt bränsle trycket och kollat spridarna. Kan man kanske inte kalla elektronikfel iofs
En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!