info Audi RS6 vs V70R

ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

tja sitter å funderar på vilken bil man ska ha här näst har vert inne på nya v70R som är jäkligt fin men i samma prisklass ligger ju RS6 an dvs 250tusen och i audin har du ortopediska stolar och mycket power fårga va är det för motor i audin ? är det bara v8an eller? vilken är billigast at äga?

tacksam för svar

Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

Audin!!! bättre bekvämare plus att jag tycker volvo känns trött trotts sina 300 pollar
Rs6an e rappare har ja för mig tror ja såg det på Top Gear  sen vad det gåller försäkring/reservdlear e juh upp till dig smile

Mvh// Okim // Jocke
VivaLaFritz
4 december 2007 · 342 Inlägg

I RS6an så sitter i V8 BiTurbo på 450 hk.. om det inte är en RS6+ du hittar, då har den 30 hk mer från fabrik och dom gjordes bara i 999 exemplar!  Jag skulle absolut tagit RS6an..  mycke bil för pengarna!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
Rojpen
4 december 2007 · 2 230 Inlägg

lätt man skulle ta RS6an.. men tror säkert volvon är billigare att äga:)
men audin är nog roligare att köra smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

nån som vet va audin drar /liter  resp volvon?

VivaLaFritz
4 december 2007 · 342 Inlägg

RS6an drar ungefär 1.4 liter milen blandad körning och runt litern på landsvägskörning..  volvon vet jag inget om!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

skulle kunna tänka mig att volvon ligger på litern????? landsväg? som alla andra volvos wink))
i stan har ja ingen aning om

Mvh// Okim // Jocke
Ellemark
4 december 2007 · 340 Inlägg

Vad gäller V70R är det stor skillnad i presetanda på de som har manuell och de som har automat. Tyvärr är många sålda med automatlåd och det gör mycket trist för bilen.
Sen är Volvon billigare att äga men kanske inte lika rolig att köra...

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

ja automat vägrar jag ha så manuel låda får de bli volvos är ju 6vxlad tycker jag om

vaughn
4 december 2007 · 674 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
ja automat vägrar jag ha så manuel låda får de bli volvos är ju 6vxlad tycker jag om

audin är ju också 6växlad

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

vaughn skrev:

ghost_boy83 skrev:
ja automat vägrar jag ha så manuel låda får de bli volvos är ju 6vxlad tycker jag om

audin är ju också 6växlad

ja men de låter ju bra nått mer man ska tänka på för nackdelar ??

Natural
4 december 2007 · 431 Inlägg

Rs6:an finns bara som automatare.

Nästan elakt att jämföra en stackars volvo mot familjeräcern.

DasAuto
4 december 2007 · 2 751 Inlägg

Natural skrev:
Rs6:an finns bara som automatare.

Nästan elakt att jämföra en stackars volvo mot familjeräcern.

Liiiiiite skillnad på audins automatare o volvos big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Mortalis VW-nörd?
4 december 2007 · 4 332 Inlägg

Båda kostar en förmögenhet att äga i service, reparationer, försäkring, skatt, bensin, värdetapp så glöm att tänka på de sättet. Skit i pengarna om du ska ha en sån här bil. Tänk istället vad du får för prestanda, och V70R har ju ingenting att komma med, kan inte utmana en Audi S4 ens.

WasteGate
4 december 2007 · 397 Inlägg

RS6 alla tider!

ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

Mortalis skrev:
Båda kostar en förmögenhet att äga i service, reparationer, försäkring, skatt, bensin, värdetapp så glöm att tänka på de sättet. Skit i pengarna om du ska ha en sån här bil. Tänk istället vad du får för prestanda, och V70R har ju ingenting att komma med, kan inte utmana en Audi S4 ens.

man lever bara en gång big_smile ska man tänka på värde minskningen så får man köpa en mustang eller nått, volvon visst den har bara 300hk men den har bra trimm potencial

Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

Mortalis skrev:
Båda kostar en förmögenhet att äga i service, reparationer, försäkring, skatt, bensin, värdetapp så glöm att tänka på de sättet. Skit i pengarna om du ska ha en sån här bil. Tänk istället vad du får för prestanda, och V70R har ju ingenting att komma med, kan inte utmana en Audi S4 ens.

man lever bara en gång big_smile ska man tänka på värde minskningen så får man köpa en mustang eller nått, volvon visst den har bara 300hk men den har bra trimm potencial

Kan trimma Rs6an med smile
finns allt saker till dom

chipp avgas o lite annat har ja sett att det finns

så hur du en gör så tror ja audin slår volvo på fingrana då du måste upp i så mycket effekt på volvon för att den skall bli gämndställd med audin o sen skall du förbi audin då börjar det trycka på i tarmen när det gäller att skita pengar wink

Mvh// Okim // Jocke
ghost_boy83 CREW
4 december 2007 · 2 594 Inlägg

Okim skrev:

ghost_boy83 skrev:

Mortalis skrev:
Båda kostar en förmögenhet att äga i service, reparationer, försäkring, skatt, bensin, värdetapp så glöm att tänka på de sättet. Skit i pengarna om du ska ha en sån här bil. Tänk istället vad du får för prestanda, och V70R har ju ingenting att komma med, kan inte utmana en Audi S4 ens.

man lever bara en gång big_smile ska man tänka på värde minskningen så får man köpa en mustang eller nått, volvon visst den har bara 300hk men den har bra trimm potencial

Kan trimma Rs6an med smile
finns allt saker till dom

chipp avgas o lite annat har ja sett att det finns

så hur du en gör så tror ja audin slår volvo på fingrana då du måste upp i så mycket effekt på volvon för att den skall bli gämndställd med audin o sen skall du förbi audin då börjar det trycka på i tarmen när det gäller att skita pengar wink

absolut klart man kan men då ska jag sammanställa infon jag fått om audin

motor endast v8 växellåda 6vxl kanske endast automat
drar 1,4 ca 1 mil försäkrig =dyr
hur kommer de sig att en del sägen 6vxl och andra automat?

Okim Dra mig i draken!!!
4 december 2007 · 616 Inlägg

det kan ja tyvärr inte svara på varför en del säger 6 v  o andra automat=)
jag antar att 6 växlad låda e tillval på dessa??? då det finns mer automat en manuell??  en spekulering dock smile

Ja dyr e den nog i försäkring smile  o de där nog V70Ren med men jag antar att skall man köpa en bil i dessa klasser så skall man nog inte titt aså mycket på pris utan mer på vad man får??? haha  men allt e en smaksak min vän smile jag väljer audin du väljer kanske volvon smile))
ja tror att vad du en väljer så blir du nog nöjd i slutänden smile)

Mvh// Okim // Jocke
Natural
4 december 2007 · 431 Inlägg

Denns finns enbart som automatare!
MTM har byggt en rs6:a med manuell låda (från rs4:an) Det är den ända som jag känner till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang